Krach Tupperware. Legendární výrobce plastových obalů dobojoval
Americký výrobce obalů na uchování potravin Tupperware vyhlásil ve Spojených státech bankrot. Firma se potýkala s klesající poptávkou, její finanční ztráty se prohlubovaly. Dnes to oznámila na svém webu.
Problémy společnosti se obnovily po krátkodobém pandemickém vzestupu, kdy rostoucí zájem o domácí vaření na krátkou dobu zvýšil poptávku po jejích barevných, vzduchotěsných plastových nádobách. Po pandemii ale marže podniku snížilo skokové zvýšení nákladů na suroviny, jako je plastová pryskyřice, a na pracovní sílu a dopravu.
„V posledních několika letech byla finanční situace společnosti vážně ovlivněna náročným makroekonomickým prostředím,“ uvedla v tiskové zprávě generální ředitelka Laurie Goldmanová.
Goldmanová nastoupila do Tupperware na pozici šéfky loni na podzim. Stál před ní těžký úkol - restrukturalizovat zadlužený a ztrátový podnik. Tato záchranná mise se však ukázala být nemožnou.
Zábavná diskuze, chutné jídlo, seznámení s novými lidmi. Tak inzeruje Tupperware své akce, na které hostitelka pozve k sobě domů hospodyňky - a když zábava skončí, prodá jim plastové nádobí Tupperware. Takové párty se dějí v domácnostech skoro osmdesát let. Ovšem letos málem přišel definitivní konec. A přesto šlo na akciích Tupperware pohádkově vydělat.
Z legendy hospodyněk párty pro spekulanty. Tupperware teď zachraňuje nová šéfka
Trhy
Společnost Tupperware kdysi způsobila revoluci ve světě domácností svými kuchyňskými miskami a krabičkami, z nichž některé byly považovány za designovou klasiku. Spoléhala také na inovativní distribuci výrobků prostřednictvím svých prodejních párty.
Od třetího čtvrtletí roku 2021 vykazovala šest kvartálů po sobě pokles tržeb. Její zákazníky z řad lidí s nízkými a středními příjmy odrazovala od nákupů přetrvávající inflace.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.