Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Korejci Tesly z Číny nechtějí. V lednu se prodala jen jedna

Výroba vozů Tesla v Číně
ČTK
Veronika Kudrnová
vku

Většina Korejců, kteří si chtěli koupit Teslu, si ji už koupila. V lednu se na tamním trhu prodala jediná. Důvodů je vícero, mimo jiné to, že se auta americké automobilky vyrábějí v Číně, což Korejci těžce skousávají, už kvůli obavě z kvality. Požáry baterií z nedávné doby je v tom jen utvrdily, píše Bloomberg.

Reklama

Společnost Tesla prodala v lednu v Jižní Koreji pouze jeden elektromobil, SUV Model Y.  Jde o nejhorší měsíc od července 2022, kdy automobilka neprodala v Koreji jediný vůz. Na poptávku podle Bloombergu doléhá řada překážek, od obav o bezpečnost až po cenu a nedostatek nabíjecí infrastruktury.

Tesla v tom není sama. Počet nových elektromobilů registrovaných v Koreji se v lednu oproti prosinci snížil o 80 procent, ukazují to údaje výzkumné společnosti Carisyou.

Výrobci elekroaut v Jižní Koreji se potýkají s poklesem nadšení pro elektromobily, protože vyšší úrokové sazby a inflace nutí spotřebitele omezovat výdaje a poptávku snižují také obavy z požárů baterií a nedostatku rychlonabíječek. Nízký lednový prodej vozů Tesla znamená pro značku velký posun, protože její Model Y vyráběný v Číně patřil v loňském roce k nejprodávanějším.

Made in China značce škodí

Podle Lee Hang-Kooa, vedoucího Institutu automobilových konvergenčních technologií v Čeonbuku, si již mnoho prvních uživatelů pořídilo elektromobily a masoví zákazníci zatím o koupi nestojí. Oblibě Tesly podle něj škodí také její vazby na Čínu.

„Většina Korejců, kteří si chtěli koupit vozy Tesla, si je koupila,“ řekl Lee. „Někteří lidé nemají Teslu v poslední době rádi poté, co zjistili, že některé z nich jsou vyráběny v Číně,“ přičemž spotřebitelé mají obavy o kvalitu výroby, dodal.

Prodej elektromobilů v Koreji je také ovlivněn silnými sezónními výkyvy v poptávce. Podle Leeho se mnoho lidí vyhýbá nákupu vozidel v lednu. A pak jsou tu přislíbené vládní dotace, které zatím nebyly potvrzeny a spuštěny. I v této oblasti se ale Tesla potýká se silným protivětrem. Je moc levná. V červenci 2023 Tesla stanovila společnost prodejní cenu v Číně vyráběného Modelu Y na 56 990 000 wonů (zhruba milion korun), čímž se dostala pod hranici 57 milionů wonů, která umožňuje vozům získat nárok na plnou vládní dotaci. Spokojit by se tak museli pouze s polovičním příspěvkem.  

Podívejte se, jak vypadaly první Tesly:

Mark Zuckerberg, zakladatel Facebooku, teď Meta

Elon pláče a Mark se směje. A slíbená rvačka ani nemusela být

Elon Musk už není nejbohatším mužem planety, ale ještě se zuby nehty drží druhé příčky. Jeff Bezos i Mark Zuckerberg jsou však nebezpečně blízko, jak se dočtete v dalším dílu seriálu Psychologie trhu.

Přečíst článek

Tesla v USA svolává ke kontrole téměř všechny své elektromobily

Tesly v USA musí na kontrolu. Chyba u více než dvou milionů vozů může způsobil nehodu

Výrobce elektromobilů Tesla ve Spojených státech svolává ke kontrole 2,2 milionu vozidel, to znamená téměř všechny své elektromobily. Důvodem je nesprávná velikost písma varovných kontrolek, což zvyšuje riziko nehody. Oznámil to americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA).

Přečíst článek

Mark Zuckerberg, Elon Musk, Jeff Bezos a Satya Nadalla jako kovbojové

Sedm statečných, co vydělává a vydělávat bude dál

Apple, Microsoft, Alphabet, Amazon, Tesla, Meta a Nvidia. Top technologické akcie, jimž patří dnešek i budoucnost, jak se dočtete v dalším dílu seriálu Psychologie trhu.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme