Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kofola začátkem roku trhla prodejní rekordy. Tržby jí stouply skoro o třetinu na 1,5 miliardy

Kofola, ilustrační foto
Kofola

Skupině Kofola vzrostly v prvním čtvrtletí tržby meziročně o 30 procent na 1,51 miliardy korun. Pomohlo ukončení koronavirových omezení, oznámila skupina. Provozní zisk EBITDA jí stoupl o 20,7 milionu (22,7 procenta) na 111,8 milionu korun.

Reklama

Generální ředitel Kofoly Jannis Samaras uvedl, že skupina vstoupila do letošního roku s odhodláním maximálně využít otevření trhu a zrušení dlouhodobých omezení. Prodeje byly od počátku roku velmi dobré, zlepšovaly se, a březen byl v Česku a na Slovensku pro Kofolu dokonce nejlepší v historii. Tržby dosahují a ve vybraných segmentech i překračují předcovidové prodeje roku 2019.

Kombajn, ilustrační foto

Jídlo jako zbraň. Rusko blokuje vývoz pšenice z Ukrajiny a samo na obilí vydělává miliardy

Alespoň na jedné frontě, té potravinářské, si může Rusko připadat jako vítěz. V rámci invaze na Ukrajinu zablokoval Kreml ukrajinské přístavy, a tím i značnou část vývozu ukrajinského obilí do světa. Rusko tak nyní vesele prodává své obilí v zahraničí za vyšší ceny, a jen za dobu invaze vydělalo téměř dvě miliardy dolarů navíc, uvedl server Bloomberg.

Přečíst článek

„Obchodní úspěch byl z druhé strany ovlivněn výrazným růstem nákladů. Ten zvládáme kompenzovat finanční disciplínou i nezbytným zdražením,“ uvedl Samaras. Válečný konflikt na Ukrajině podle něj z pohledu hospodaření znamená pro Kofolu, aby byla dál obezřetná na výdajové stránce a zajistila si do budoucna dostatek surovin pro výrobu.

Na meziročním růstu tržeb se podílely všechny části skupiny. „Za pozitivním startem letošního roku navíc není jen opět otevřený trh. Podílí se na něm také uvedení celé řady novinek, které jako vždy sledují aktuální trendy na trhu nebo podporují dlouhodobou strategii firmy,“ uvedl finanční ředitel Kofoly Martin Pisklák.

italské espresso

Biohacking: Kofein je zdravý i toxický. Zkuste „neprůstřelné“ kafe

Kofein je paradoxní látka. Jako antioxidant je zdraví prospěšná. Ovšem taky vede k závislosti a zhoršuje stres a často může být i jedovatá. Jak s ním nakládat, radí expertka přes budování životního stylu zvaného biohacking Alžběta Shejbalová.

Přečíst článek

Jedním z trendů, který je v segmentu slazených nápojů výrazný, je podle Kofoly snižování obsahu cukru. Na to Kofola reagovala dvěma novinkami - snížením obsahu cukru v ochucených Kofolách řady MéněVíce, které nyní obsahují o 30 procent méně cukru, a novou verzí Royal Crown Coly No Sugar, která je zcela bez cukru.

Kofola se na Slovensku výrazně podílela na letošním zavedení zálohového systému PET lahví a plechovek. O zavedení zálohového systému usiluje také v Česku. Kofola také v projektu Cirkulka zahájila výrobu skleněných vratných litrových lahví, které se od konce března začaly objevovat v prvních obchodech v Česku i na Slovensku.

„Náš výhled na rok 2022 zůstává nezměněný. Provozní zisk EBITDA v rozmezí 1,08 až 1,2 miliardy korun, dvouciferný růst tržeb a zadluženost kolem trojnásobku EBITDA,“ uvedl Pisklák.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex. Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má téměř dva tisíce zaměstnanců.

Coca-Cola, ilustrační foto

Covidový rok připravil Coca-Colu nejméně o miliardu na tržbách

Firmě Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni meziročně klesl zisk o 89 procent na 40,3 milionu korun po předloňských 366 milionech korun. Čistý obrat firmy se v roce 2020 proti předchozímu roku snížil o 15,3 procenta na 6,8 miliardy korun.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme