Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Covidový rok připravil Coca-Colu nejméně o miliardu na tržbách

Coca-Cola, ilustrační foto
Pixabay
 ČTK

Firmě Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni meziročně klesl zisk o 89 procent na 40,3 milionu korun po předloňských 366 milionech korun. Čistý obrat firmy se v roce 2020 proti předchozímu roku snížil o 15,3 procenta na 6,8 miliardy korun.

Loňský rok podle ní výrazně poznamenala koronavirová pandemie, kdy byly zavřené restaurace a podobné provozy.

Nový ředitelem společnosti se loni stal Dan Timotin. Ve funkci vystřídal Mariu Anargyrou-Nikolić, která převzala vedení společnosti v Řecku a na Kypru. Navzdory pandemii firma loni spustila výstavbu nového plně automatizovaného skladu ve výrobním areálu v pražských Kyjích, nahradí distribuční centrum v Praze - Horních Počernicích. Sklad měl stát podle dřívějších informací půl miliardy korun.

„Plány a priority společnosti v roce 2020 výrazně poznamenala koronavirová pandemie. Okamžitě s jejím nástupem byla zavedena striktní bezpečnostní opatření, nad rámec vládami přijatých restrikcí, s cílem v maximální možné míře ochránit zdraví a bezpečnost zaměstnanců, zákazníků a spotřebitelů. Zároveň byla přijata obchodní rozhodnutí, zaměřená na udržení byznysu,” uvedl ve zprávě Timotin.

Mluvčí firmy Patricie Šedivá již dříve uvedla, že konzumace v domácnostech se zvýšila, pokles způsobený výpadkem restauračního sektoru ale nedohnala. Firma investovala od roku 2017 v Česku zhruba dvě miliardy korun. V posledních letech šlo například o 650 milionů korun do tří linek, v Praze začala vyrábět pro střední Evropu takzvané rostlinné nápoje pod značkou AdeZ, desítky milionů orun vložila do sirupárny.

Coca-Cola

Rozvolnění nahrává konzumaci Coca-Coly. Zisk firmy vystřelil o polovinu

Americký výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola ve druhém čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 48 procent na 2,6 miliardy dolarů (56,8 miliardy korun).

Přečíst článek

Coca-Cola půdobí na českém trhu od roku 1991, na Slovensku od roku 1993. Společná operační jednotka, která vznikla před 11 lety, patří do skupiny Coca-Cola Hellenic operující v 28 zemích Evropy, Asie a Afriky. V minulém režimu nešlo o soukromou společnost, vyráběl ji národní podnik Fruta Brno.

Firma předloni koupila výrobce balených vod Toma od Karlovarských minerálních vod. Této nápojářské skupině, která se mezitím přejmenovala na Mattoni 1873 loni meziročně klesly tržby o 2,7 procenta na 15 miliard korun, uvedli již dříve zástupci společnosti. Celkový hospodářský výsledek neuvedli. Ukazatel EBITDA, tedy zisk před započtením úroků, daní a odpisů, jí loni vzrostl o 12,2 procenta.

Další konkurenci, skupině Kofola, loni klesly tržby meziročně o 3,7 procenta na 6,17 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) se jí podle předběžných hospodářských výsledků snížil o osm procent na 1,03 miliardy korun.

Sedmilhářky

Pravá miliardářka. Blackstone koupil produkční firmu Reese Witherspoonové

Investiční gigant chystá mediální projekt. Pomáhají mu bývalí manažeři z Disneyho, kteří loví velká jména světa showbyznysu.

Přečíst článek

Čínská burza, ilustrační foto

Gaming je pro děti jako opium, napsal státní tisk. Akcie Tencentu šly dolů

Herní a technologický gigant Tencent byl zatím posledním v řadě. Čínské úřady trestají velké firmy mladých miliardářů tvrdou silou už pár měsíců.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme