Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Kofola loni v létě dotáhla jarní covidové ztráty, i díky turistům na Jadranu

Kofola, výrobní linka
ČTK

Kofole loni stouply tržby i zisk. Ztráty z jarních pandemických uzavírek gastroprovozů dohnala díky silné letní sezoně a turistům na Jadranu. Dobře jsme se na léto připravili, jak na domácích trzích tak i v adriatickém regionu, kam se během prázdnin vrátili turisté z celé Evropy, uvedl šéf nápojářské skupiny Jannis Samaras.

Reklama

Nápojářské skupině Kofola loni stouply tržby meziročně o 7,5 procenta na 6,636 miliardy korun. Ukazatel EBITDA (provozní zisk před odpisy) jí podle předběžných hospodářských výsledků vzrostl o 9,2 procenta na 1,125 miliardy korun, a i přes značné omezení na trhu především v první polovině roku se tak vrátil na úroveň před koronavirovou pandemií. 

„Máme za sebou druhý rok výrazně ovlivněný pandemií covidu-19, který se nám podařilo úspěšně zvládnout. V praxi to znamenalo opět flexibilně reagovat na situaci na trhu,” uvedl generální ředitel skupiny Jannis Samaras.

Připomněl, že pro Kofolu důležitý gastronomický trh v Česku a na Slovensku byl až do května zavřený. „Limitované byly také impulzní prodeje díky omezení v cestování. Využili jsme však zkušenosti z předchozího roku a naše aktivity přizpůsobili situaci,” uvedl Samaras. Kofola podle něj byla dobře připravena na léto na domácích trzích i v adriatickém (jadranském) regionu, kam se v létě vrátili turisté z celé Evropy.

Dubrovník

Čeští chataři přesídlili k moři. Je to levnější než na Šumavě

Kvůli razantnímu nárůstu cen tuzemských nemovitostí a snaze vyhnout se znehodnocení peněz vinou inflace stále více Čechů dává přednost investici do realit v zahraničí. Byt u moře už není jen výsadou milionářů, říká tajemník Asociace českých stavebních spořitelen Jiří Šedivý.

Přečíst článek

Reklama

„V roce 2021 jsme počítali s celoročním růstem tržeb ve výši pět procent a ukazatelem čistého zadlužení ve vztahu k EBITDA pod 3,5. Jsme rádi, že veškeré cíle jsme překonali,” uvedl finanční ředitel Skupiny Kofola Martin Pisklák.

Provozní zisk Kofole meziročně narostl o téměř 100 milionů korun a překročil hranici odhadu, který byl v rozmezí 1,08 - 1,12 miliardy korun. „Ukazatel čistého zadlužení jsme také s rezervou splnili, konečný výsledek je 3,1. Pro rok 2022 plánujeme provozní zisk EBITDA v rozmezí 1,08 - 1,2 miliardy korun a dvouciferný růst tržeb,” uvedl Pisklák.

Kofola počítá s dalším rozvojem. V prosinci oznámila, že se stane spolumajitelem slovenského výrobce preforem pro výrobu PET lahví General Plastic. Bude mít třetinový podíl. Transakce ještě podléhá schválení ze strany dotčených soutěžních úřadů. Kofola uvedla, že tato akvizice souvisí s jejím dlouhodobým cílem v oblasti udržitelného podnikání s obaly.

Antonio Pasquale, Mattoni

Ano, budeme muset zdražit. Všichni musí zdražovat, říká šéf Mattoni Alessandro Pasquale

„To se tak ráno probudíte a zjistíte, že nemáte třetinu byznysu,“ reaguje šéf Mattoni 1873 Alessandro Pasquale na otázky o pandemii. Lídr trhu s minerálními vodami a dalším nealkem si poradil, díky čemuž má i v pandemické době skvělé výsledky. A dokonce i rozšířil své aktivity v Rakousku a na Slovensku.

Přečíst článek

„Nové menší projekty loni dostaly svou platformu v podobě Kofolího Inkubátoru. V něm budeme sdružovat projekty start-up charakteru a ty, které posilují udržitelnost našeho podnikání. Je to například Cirkulka, která vrací systém vratných skleněných lahví do obchodů,” uvedl Samaras. Skupina podle něj hledá i další projekty, které mají potenciál rozvíjet její podnikání novými směry.

Management Kofoly zvažuje, že právě pro financování rozvojových aktivit využije prostředky z prodeje části akcií společnosti. „Zvažujeme prodej až 1 084 851 akcií Kofoly, tj. 4,87 procenta základního kapitálu Kofoly, držených naší dceřinou společností Radenska,” uvedl Pisklák. Doplnil, že rozhodnutí o prodeji a jeho načasování zatím nebylo přijato.

Kofola je jedním z nejvýznamnějších výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě, má 11 výrobních závodů na pěti evropských trzích. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří nápoje značek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea nebo Semtex.

Do skupiny patří síť UGO, český výrobce směsí z léčivých rostlin Leros, slovinská společnost Radenska a chorvatský výrobce minerálních vod Studenac. Kofola má téměř 2000 zaměstnanců. Většinovým majitelem skupiny je společnost Aetos patřící rodině Samarasů a ostatním zakladatelům Kofoly, jimiž jsou akcionáři René Musila a Tomáš Jendřejek.

Coca-Cola, ilustrační foto

Covidový rok připravil Coca-Colu nejméně o miliardu na tržbách

Firmě Coca-Cola HBC Česko a Slovensko loni meziročně klesl zisk o 89 procent na 40,3 milionu korun po předloňských 366 milionech korun. Čistý obrat firmy se v roce 2020 proti předchozímu roku snížil o 15,3 procenta na 6,8 miliardy korun.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Jak se udržet v kondici a vytvářet dlouhodobou hodnotu? Snaha udržovat se v souladu s nároky doby je hlavní téma aktuálního magazínu Newstream CLUB, který nyní vychází, s podtitulem VYJEDNEJTE SI SVŮJ ŽIVOT.

Proč se vyjednávání stává jednou z hlavních dovedností pro budoucí úspěch, vysvětlí přední český vyjednavač a titulkový muž Radim Pařík.

Na otázku ‚Jak zůstat relevantní i v dalších letech?‘ odpovídají i další osobnosti byznysu, showbyznysu, ale také medicíny. Například vyhlášená pohybová lékařka Karolína Velebová, která se stará o řadu vrcholových sportovců včetně olympioniků. Dědička kávového impéria Christina Meinl ukazuje na historii legendární firmy, jak důležité bylo pro její přežití a dlouhodobý úspěch ochota radikálně se změnit a začít znovu téměř od nuly. 

Partner Penta Investments Václav Jirků popisuje, jak důležitou roli bude hrát soukromý sektor ve zdravotní péči a sociálních službách.

O duševním zdraví, wellbeingu a o tom, jak jich dosahovat pomocí moderních technologií, hovoří Jiří Diblík, spolutvůrcem globálně úspěšné wellbeingové a mental health aplikace VOS Health.

Páté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Reklama

Související

Byznys s kořením zažívá boom

Byznys s kořením zažívá boom. V covidu se lidé naučili jídlo více dochucovat

Přečíst článek
Prodeje koňaku přes mírný pokles překonaly koronavirovou krizi

Po šampaňském hlásí jeden z nejlepších roků i výrobci proslulých francouzských koňaků

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme