KFC nabídne na zkoušku rostlinné kuře. Ale pozor, není vegetariánské
K malé gastrorevoluci se schyluje v jedné z největších světových sítí s rychlým občerstvením KFC. Od pondělí začne po celých Spojených státech po omezenou dobu nabízet k tradičnímu kuřeti z masa a kostí i kuřecí maso vyrobené na rostlinné bázi od společnosti Beyond Meat. Její výrobky je možné koupit i v některých obchodech v Česku. Maso na rostlinné bázi už v tuzemsku nabízí Burger King, kde nyní tvoří asi tři procenta prodejů a firma hodlá podíl nadále zvyšovat.
Produkt bude k dispozici jako kombinované jídlo nebo à la carte v šesti- nebo 12kusových objednávkách, ceny začínají na 6,99 dolaru bez daně a mohou se lišit podle lokality, uvedla agentura Bloomberg.
Žije v sádkách japonské společnosti Regional Fish a roste jako z vody. Nebo přesněji jako po genetické úpravě, kterou prošel. Pražman je ryba, jejíž genetický kód vědci upravili v laboratoři a japonští spotřebitelé ji teď mohou konzumovat.
Po USA, Kanadě a Brazílii dorazily geneticky upravené ryby i na japonský trh
Enjoy
Uvedení na trh znamená další krok v partnerství mezi oběma značkami. KFC již v roce 2020 testovalo „falešné“ kuřecí nugety od Beyond Meat na asi 70 místech ve dvou státech.
Chceme nabídnout produkt, který vypadá a chutná jako skutečné maso nakrájené z kuřete, uvedly již dříve obě firmy k dosavadní spolupráci.
V září americký šéf KFC Kevin Hochman řekl Bloomberg News, že cílem bylo replikovat svíčkovou nebo odřezaný kus kuřete s celými svalovými vlákny.
Odpůrci masové stravy ale musí být na pozoru. Beyond Meat a KFC ve společném středečním prohlášení uvedly, že rostlinné kuře není připravováno veganským nebo vegetariánským způsobem.
Jsme zase o rok starší, zkušenější a nejspíš i o rok tlustší. Gastronomie a jídlo obecně patří mezi oblasti, na nichž se takřka dvouletá pandemie podepsala nejcitelněji. Změnili jsme svoje stravovací návyky i způsob nakupování. Více vaříme, častěji jíme doma, více o jídle přemýšlíme. Co nám to v příštím roce přinese? Na co bude zaměřená pozornost a o čem se mluví nejen mezi šéfkuchaři? Nechte se inspirovat deseti trendy pro letošní rok.
Trendy v jídle pro rok 2022. Co nám bude chutnat, jak, kde a co se bude vařit
Enjoy
Rostlinné potraviny rezonují u spotřebitelů v době rostoucích obav o životní prostředí a dobré životní podmínky, takzvaný wellfare zvířat, upozornil Bloomberg. Největší restaurační řetězce včetně McDonald's, Starbucks Corp. a Burger King Restaurant Brands International se proto v posledních letech spojily s Beyond Meat a také s Impossible Foods.
A je tomu tak i v tuzemsku, kde výrobky Beyond Meat Burger King nabízí. „V Burger Kingu vnímáme, že obliba rostlinných alternativ stále roste. Dlouhodobě se snažíme vyjít vstříc všem zákazníkům, kteří čím dál častěji chtějí svému jídelníčku a planetě ulehčit, a volí proto raději rostlinné alternativy masných výrobků,“ řekla serveru newstream.cz mediální zástupkyně tuzemského Burger Kingu Martina Škvorová.
Hranolky jen v nejmenších porcích a jedny na osobu. Tak daleko došla krizová situace u jednoho z největších světových řetězců rychlého občerstvení na světě McDonald´s v Japonsku. Důvodem opatření, které vstoupí v platnost v pátek na Štědrý den, jsou opakovaně zpožděné dodávky ze Severní Ameriky. Opatření se dotkne přibližně 2900 obchodů McDonald's po celém Japonsku.
Gastrotragedie v Japonsku. Došly hranolky u McDonalda
Enjoy
„Jsme průkopníkem v nabídce rostlinných alternativ masových výrobků a také prvním řetězcem, který je zavedl do své stálé nabídky. Kromě stálice v podobě bezmasého plant-based Whopperu mohou zákazníci také ochutnat plant-base nugetky, které jsme uvedli na jaře,“ uvedla. „V současné době nám produkty na rostlinné bázi tvoří téměř tři procenta všech prodejů a do budoucna plánujeme kategorii ještě posílit,“ dodala.
Výrobky Beyond Meat lze koupit i v některých tuzemských obchodech. Hovězí burger na rostlinné bázi od této firmy například nabízí Košík.cz. Balení o 227 gramech stojí 249 korun, což v přepočtu na kilogram dělá úctyhodných 1096,92 koruny. Koupit lze i klobásky od Beyond Meat, kdy kilogram vyjde na 699 korun.
ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.
Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka.
O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.
Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.
Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.