Gastrotragedie v Japonsku. Došly hranolky u McDonalda
Hranolky jen v nejmenších porcích a jedny na osobu. Tak daleko došla krizová situace u jednoho z největších světových řetězců rychlého občerstvení na světě McDonald´s v Japonsku. Důvodem opatření, které vstoupí v platnost v pátek na Štědrý den, jsou opakovaně zpožděné dodávky ze Severní Ameriky. Opatření se dotkne přibližně 2900 obchodů McDonald's po celém Japonsku.
Japonská divize McDonald´s k neobvyklému kroku přistupuje poté, co záplavy v přístavu ve Vancouveru a pandemie koronaviru přerušily dodávky jedné z jejích klíčových surovin, poznamenala agentura Bloomberg. Vancouver je pro McDonald´s hlavním tranzitním místem pro přepravu.
Nejdražší hamburger na světě vyjde na téměř 130 tisíc korun. Nechybí v něm japonské hovězí, pravý kaviár ani lanýže.
Není největší, ale je nejdražší. Burger Golden Boy stojí 130 tisíc korun
Enjoy
Řetězec rychlého občerstvení se snaží řešit problém alternativní leteckou dopravou a spolupracuje proto s dalšími dodavateli a dovozci. Od pátku do 30. prosince ale bude nabízet pouze nejmenší porce hranolek. „Zrušení nabídky střední a velké velikosti bylo nutné, abychom zajistili, aby co nejvíce zákazníků mělo neustálý přístup k našim hranolkám,” uvedl prezident a generální ředitel McDonald´s Tamotsu Hiiro.
Zákazníci kvůli absenci větších porcí získají slevu 50 jenů (44 amerických centů) u nabídky obsahující menší porci. McDonald's doufá, že problémy s dodávkami budou vyřešeny do Silvestra a že tento krok neovlivní jeho celkovou nabídku.
Zda se s podobnými problémy potýká i druhý nadnárodní obří řetězec KFC, pro který jsou hranolky rovněž základní položkou v menu, agentura neuvedla.
Erteple, kobzole, či zemáky. Do poloviny 17. století se brambory objevovaly pouze na stolech boháčů jako vybraná pochoutka. Až posléze se staly především jídlem chudých. Popularitu potravině pocházející z Jižní Ameriky přinesly v moderní době třeba hranolky, a že nejde jen o přílohu teď ukazuje i nový podnik na pražské Pankráci. Ten se jmenuje jak jinak než Brambory.Jídlo chudých? Nikoliv, nová restaurace na bramborách postavila koncept
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.