Reklama

PPF se poprvé propadla do ztráty skoro 300 milionů eur

PPF sídlo
ČTK
Stanislav Šulc

Nový CEO skupiny PPF Ladislav Bartoníček vyhlašuje start PPF 3.0. "Cílem zůstává, abychom stále dokázali vymýšlet nové věci, nové přístupy, abychom přemýšleli, co jde udělat jinak, lépe. Abychom dál investovali do lepší budoucnosti."

Reklama

Poslední rok pod vedením zakladatele Petra Kellnera se jeho finanční skupina PPF propadla do ztráty. "Ta dosáhla 291 milionů eur, proti čistému zisku více než miliardy eur v roce 2019. Největší podíl na ztrátě má Home Credit, jehož výsledky dramaticky ovlivnila covidová pandemie a celosvětové zpomalení ekonomik," uvádí CEO skupiny PPF Ladislav Bartoníček v právě vydané výroční zprávě skupiny.

"Naopak našim telekomunikačním firmám (Telenor CEE, O2 a CETIN) se i v této těžké době dařilo. V polovině roku jsme navíc na všech trzích jihovýchodní Evropy dokázali dokončit oddělení síťové telekomunikační infrastruktury od poskytování služeb koncovým zákazníkům," dodal.

Pražské sídlo PPF

Kdo je nejtajemnější muž PPF?

Špičkový právník, dealmaker i Kellnerův consigliere. Ale také introvert, který chtěl po zbytek života chovat ovce. Tím vším je Tomáš Brzobohatý, nejtajemnější postava současného vedení PPF.

Přečíst článek

Bartoníček v PPF drží podíl 0,535 procenta, stejně jako Jean-Pascal Duvieusart. Majoritním akcionářem s 98,93procentním podílem byl loni stále Petr Kellner. Ten však letos v březnu tragicky zesnul, i proto poprvé ve třicetileté historii firmy nenapsal úvodní slovo výroční zprávy on, ale právě Bartoníček.

Probíhá dědické řízení

"Petr celý svůj dospělý život věnoval rozvoji PPF. Celý svůj život spěchal, zkoumal, vzdělával se. Byl ohromnou silou, která dokázala inspirovat," píše v emotivním nekrologu na počátku zprávy vdova po Petru Kellnerovi Renáta Kellnerová. "Petr nám velmi chybí, ale PPF musí fungovat dál. Vím, že to nebude snadné, ale nemám pochybnosti, že to všichni společně zvládneme. Děkuji Vám všem, kteří se na tom podílíte, i Vám, kteří nám držíte palce," věří Kellnerová.

Reklama

Právě o ní se spekuluje jako o budoucí hlavní akcionářce finanční skupiny spravující aktiva převyšující bilion korun. Výroční zpráva k tomu lakonicky uvádí, že o budoucnosti téměř 99 procent PPF v současnosti probíhá dědické řízení.

Muž ve stínu, ilustrační foto

Kellnerův stín. Právní stratég Tomáš Brzobohatý byl u všech transakcí PPF

Po smrti Petra Kellnera usedl mezi čtyři hlavní šéfy skupiny PPF, ačkoli do té doby o něm věděl málokdo. Kdo je Tomáš Brzobohatý, právník, dealmaker a největší introvert PPF?

Přečíst článek

PPF 3.0

V čele skupiny je nyní výkonně minoritní podílník Ladislav Bartoníček. Právě on nyní musí pokračovat v kurzu nastoleném Kellnerem. Ve výroční zprávě se tomu věnuje v samém závěru úvodního slova a vyhlašuje takzvanou PPF 3.0.

"Zkratka je nejen připomenutím milníku třiceti let od vzniku PPF, ale i symbolikou našeho přemýšlení. Naším cílem zůstává, abychom stále dokázali vymýšlet nové věci, nové přístupy, abychom přemýšleli, co jde udělat jinak, lépe. Abychom dál investovali do lepší budoucnosti," vysvětluje Bartoníček.

Forum Karlín

PPF koupila provozovatele Fora Karlín

PPF rozšiřuje své portfolio multifunkčních hal. Nově bude provozovat také Forum Karlín. PPF již vlastní a provozuje O2 arenu a O2 universum.

Přečíst článek

Klaus Umek, investora do financí a realit, filantrop a šéf aktivistického fondu Petrus Advisers

Bonviván, spekulant a křesťan. Kdo je muž, co shodil kšeft PPF a Monety

Jako když natřete prase rtěnkou a vydáváte ho za nevěstu. Shoďte ten nesmysl, hřímal před červnovou valnou hromadou Monety ve zprávě pro investory aktivistický fond Petrus Advisers. Akcionáři fond Klause Umeka vyslyšeli a obě korporace musejí dát lepší podmínky. 

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme