Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Jančura otevřel hotel v rakouských Alpách

Radim Jančura, šéf RegioJet
ČTK

Český podnikatel a zakladatel společnost RegioJet Radim Jančura loni koupil hotel v Rakousku. Přímo na sjezdovce v nadmořské výšce 2300 metrů na dohled nejvyššího vrcholu Grossglockner nabídne 100 lůžek.

Reklama

Jančura tak navázal na nákup prvních hotelů a penzionů v Česku, které od léta 2020 nabízel pod názvem Partyja.cz. Po investicích v zahraničí změnil název na RegioJet Hotels.

Řízení RegioJetu se Jančura věnuje v posledních letech čím dál méně, proto se mohl naplno pustit do hoteliérství. Spousta podnikatelů podle něj má romantické sny. „A kdo si chce zkomplikovat život, tak s takovým podnikáním začne. Někdo si pořídí vinařství či restauraci, někdo dokonce fotbalový klub a nejčastěji to je hotel na pláži nebo na horách,“ vyjmenovává Jančura. Krásné na tomto podnikání je podle něj to, že na něm není nutné bohatnout, stačí mít na splátky.

Veřejná doprava v Londýně

Nejhorší doprava je v Londýně, Praha je 82. z tisíce měst

Nářky řidičů, že doprava v jejich městě je určitě nejhorší na světě, jsou v jednom případě pravdivé. Tím městem je podle analýzy o dopravní vytíženosti měst, který sestavila společnost Inrix, Londýn. Britská metropole obsadila první místo jak v žebříčku celkového hodnocení dopravy, tak v délce průměrné doby, kterou řidiči letos strávili v zácpách. Praha se v prvém případě umístila na 82. místě, ve druhém pak na 110. příčce. Zatímco podle celkového hodnocení je Praha nejhorší v Česku, v délce času v kolonách ji předstihl Hradec Králové.

Přečíst článek

Na hotel by nejspíš nedošlo nebýt pandemie covidu, která podnikání RegioJetu citelně zasáhla. Výkony v dopravě klesly a s tím i tržby. Jančura se loni v létě přesunul na chalupu do Beskyd a přemýšlel, co dělat. Zjistil, že v Česku je na prodej řada podle něj předražených hotelů či penzionů. Místo aby se prodávaly za násobek provozního zisku jako firmy, majitelé ceny vyšroubovali tak, že dávají smysl jen při přestavbě na apartmány. „Na což by si měli ochranáři v Krkonoších dát pozor, aby tu nebyly jen apartmány pro boháče, kteří sem přijedou jen na silvestra a hory udusí. V Rakousku jsou přestavby na apartmány zakázané. Mohou se stavět jen pod podmínkou, že budou sloužit k ubytování alespoň typu Airbnb,“ řekl Jančura.

Poohlédl se tak v Rakousku, koupil hotel tam a před Vánoci přijeli první testovací hosté zdarma. Rád by byl inspirací pro další, kteří by se do provozování hotelů v Rakousku chtěli pustit. „Rád poradím, protože v Rakousku je byrokracie větší než u nás. A je to skoro až policejní stát, na druhou stranu funkční,“ řekl Jančura.

„Hledal jsem koncept dlouhodobé udržitelnosti a postavil to na českých zaměstnancích. Když se pracuje v partě Čechů, je to příjemnější než pracovat pod rakouským vedoucím,“ míní podnikatel. V provozu se jich střídá osm s pracovní dobou 6,5 hodiny. „Chci, aby netrávili čas jen v posteli a v práci a měli čas si zalyžovat,“ doplnil Jančura.

ČD Cargo

České dráhy umazávají covidovou ztrátu. V pololetí prodělaly 217 milionů

Skupina České dráhy hospodařila v letošním prvním pololetí se ztrátou 217 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje výrazné zlepšení.

Přečíst článek

Od dopravní části RegioJetu, vlaků a autobusů, se neodstřihl. Jen s nimi tráví méně času, protože management už má podle něj mnohdy víc znalostí a energie na řízení. „Pořád mám hlavní odpovědnost a nastavuju strategii. Podnikatel se nemůže od řízení úplně odstřihnout, protože pak se z firmy stane v podstatě nevýkonná korporace,“ uvedl Jančura.

Zejména covid utlumil autobusovou dopravu, naopak se rozvíjí železniční. Firma už uspěla ve výběrových řízeních na provoz dotovaných vlaků a hodlá se účastnit dalších soutěží, které stát či kraje vypíšou. Rozvíjí i komerční linky do zahraničí. „Hodně věřím nočním vlakům. Po extrémním úspěchu vlaku do Chorvatska jsme si uvědomili, že koncentrovat lidi do jednoho spoje je funkční model. Proto bychom už v létě měli vyjet z Prahy do Amsterdamu a Bruselu, chystáme spojení do Varšavy a uvidíme, jak to bude na Ukrajině,“ zmínil dlouho připravovaný vlak do Lvova.

Velké naděje vkládá do toho, že se začnou v Česku stavět vysokorychlostní tratě pro vlaky s rychlostí nejméně 300 km/h. „Železnice se v Česku zlepšuje a bude zlepšovat. Je důležité, aby občané cítili, že je správné jezdit vlakem. A že není svoboda jet do Prahy autem, ale naopak vlakem, dojít si pěšky na schůzku či dojet metrem a dát si někde skleničku něčeho dobrého. Služební cestu to udělá zajímavější, to si musí člověk vyzkoušet,“ uzavřel Jančura.

Výroba automobilů

Český průmysl rostl, stavebnictví a výroba aut opět zaostávají

Český průmysl po třech měsících poklesu v listopadu meziročně vzrostl. Produkce se zvýšila o 1,6 procenta. Stále se však nedařilo automobilovému průmyslu ani stavebnictví, které také výrazně kleslo. Meziměsíčně byla v listopadu průmyslová produkce vyšší o 4,9 procenta.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Reklama
Doporučujeme