Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

České dráhy umazávají covidovou ztrátu. V pololetí prodělaly 217 milionů

ČD Cargo
ČTK

Skupina České dráhy hospodařila v letošním prvním pololetí se ztrátou 217 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje výrazné zlepšení.

Meziročně je to i přes pandemii koronaviru a s ní spojená omezení zlepšení o téměř 1,8 miliardy korun. Skoro všechny dceřiné společnosti skupiny skončily první půlrok ziskem. Ve ztrátě 580 milionů korun byla kvůli snížené mobilitě pouze osobní doprava, meziročně si však polepšila o 1,3 miliardy korun. Vlaky ČD cestovalo 50,3 milionu pasažérů, meziročně o 9,5 milionu méně. Uvedl to šéf Českých drah Ivan Bednárik. Za celý loňský rok skupina kvůli krizi hospodařila se ztrátou 4,1 miliardy korun.

Krize letos zasáhla hlavně osobní dopravu. Během jarního uzavření okresů jezdila vlaky ČD v průměru asi desetina běžného počtu cestujících. Zhruba o tři kilometry se snížila i průměrná přepravní vzdálenost na 40 kilometrů. Tržby z osobní přepravy pak klesly o více než 12 procent na 2,42 miliardy korun.

Výstavba infrastruktury společnosti ČD-Telematika, ilustrační foto

České dráhy jsou jediným vlastníkem ČD-Telematiky. Zbylý podíl koupily od PPF

České dráhy zcela ovládly firmu ČD-Telematika. Zbývající 29procentní podíl v telekomunikační firmě odkoupily od investiční skupiny PPF.

Přečíst článek

Trvalé utažení opasků

„Přesto se podařilo hospodaření osobní dopravy výrazně zlepšit. Propad příjmů firma z velké části vykompenzovala efektivním řízením nákladů. Šetříme ve všech oblastech, ať už to jsou personální náklady, výdaje na provoz, marketing a další činnosti,“ uvedl Bednárik. Podle něj nejde jen o jednorázová řešení, ale zejména o systémové změny.

Ztrátu z loňského roku naopak smazal nákladní přepravce ČD Cargo. Firma v pololetí vydělala 247 milionů korun, což je meziročně zlepšení o skoro 300 milionů. Dopravce přepravil meziročně o 2,1 milionu tun zboží více, tedy celkem 31,1 milionu tun, a navýšil výkony u většiny stěžejních komodit. „Opět se potvrdilo, že vstup na zahraniční trhy byl správným krokem, protože k dosažení konsolidovaného zisku významně přispěly i obchodní aktivity ČD Cargo v Rakousku, Německu, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku. V tomto trendu dále pokračujeme a založili jsme další dceřinou společnost ČD Cargo Adria, která by měla už brzy začít využívat potenciál dopravního trhu v Chorvatsku a Srbsku,” podotkl šéf ČD Cargo Tomáš Tóth.

Škoda Transportation, ilustrační foto

České dráhy s žalobou neuspěly. Škodě Transportation musely zaplatit 1,2 miliardy

České dráhy musely zaplatit 1,2 miliardy korun strojírenské firmě Škoda Transportation za zpožděnou dodávku lokomotiv, rozhodl odvolací soud. Peníze tak zpět nedostanou.

Přečíst článek

Skupinu Českých drah tvoří osobní dopravce a nákladní ČD Cargo. Do skupiny patří i Výzkumný ústav železniční, poskytovatel datových služeb ČD Telematika nebo poskytovatel ICT služeb ČD Informační systémy. Skupina zaměstnává kolem 23 500 lidí.

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Doporučujeme