Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

České dráhy umazávají covidovou ztrátu. V pololetí prodělaly 217 milionů

ČD Cargo
ČTK

Skupina České dráhy hospodařila v letošním prvním pololetí se ztrátou 217 milionů korun. V meziročním srovnání to představuje výrazné zlepšení.

Reklama

Meziročně je to i přes pandemii koronaviru a s ní spojená omezení zlepšení o téměř 1,8 miliardy korun. Skoro všechny dceřiné společnosti skupiny skončily první půlrok ziskem. Ve ztrátě 580 milionů korun byla kvůli snížené mobilitě pouze osobní doprava, meziročně si však polepšila o 1,3 miliardy korun. Vlaky ČD cestovalo 50,3 milionu pasažérů, meziročně o 9,5 milionu méně. Uvedl to šéf Českých drah Ivan Bednárik. Za celý loňský rok skupina kvůli krizi hospodařila se ztrátou 4,1 miliardy korun.

Krize letos zasáhla hlavně osobní dopravu. Během jarního uzavření okresů jezdila vlaky ČD v průměru asi desetina běžného počtu cestujících. Zhruba o tři kilometry se snížila i průměrná přepravní vzdálenost na 40 kilometrů. Tržby z osobní přepravy pak klesly o více než 12 procent na 2,42 miliardy korun.

Výstavba infrastruktury společnosti ČD-Telematika, ilustrační foto

České dráhy jsou jediným vlastníkem ČD-Telematiky. Zbylý podíl koupily od PPF

České dráhy zcela ovládly firmu ČD-Telematika. Zbývající 29procentní podíl v telekomunikační firmě odkoupily od investiční skupiny PPF.

Přečíst článek

Trvalé utažení opasků

„Přesto se podařilo hospodaření osobní dopravy výrazně zlepšit. Propad příjmů firma z velké části vykompenzovala efektivním řízením nákladů. Šetříme ve všech oblastech, ať už to jsou personální náklady, výdaje na provoz, marketing a další činnosti,“ uvedl Bednárik. Podle něj nejde jen o jednorázová řešení, ale zejména o systémové změny.

Ztrátu z loňského roku naopak smazal nákladní přepravce ČD Cargo. Firma v pololetí vydělala 247 milionů korun, což je meziročně zlepšení o skoro 300 milionů. Dopravce přepravil meziročně o 2,1 milionu tun zboží více, tedy celkem 31,1 milionu tun, a navýšil výkony u většiny stěžejních komodit. „Opět se potvrdilo, že vstup na zahraniční trhy byl správným krokem, protože k dosažení konsolidovaného zisku významně přispěly i obchodní aktivity ČD Cargo v Rakousku, Německu, Polsku, na Slovensku a v Maďarsku. V tomto trendu dále pokračujeme a založili jsme další dceřinou společnost ČD Cargo Adria, která by měla už brzy začít využívat potenciál dopravního trhu v Chorvatsku a Srbsku,” podotkl šéf ČD Cargo Tomáš Tóth.

Škoda Transportation, ilustrační foto

České dráhy s žalobou neuspěly. Škodě Transportation musely zaplatit 1,2 miliardy

České dráhy musely zaplatit 1,2 miliardy korun strojírenské firmě Škoda Transportation za zpožděnou dodávku lokomotiv, rozhodl odvolací soud. Peníze tak zpět nedostanou.

Přečíst článek

Skupinu Českých drah tvoří osobní dopravce a nákladní ČD Cargo. Do skupiny patří i Výzkumný ústav železniční, poskytovatel datových služeb ČD Telematika nebo poskytovatel ICT služeb ČD Informační systémy. Skupina zaměstnává kolem 23 500 lidí.

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

České dráhy, ilustrační foto

Lukáš Kovanda: Odvolání Bednárika může být předehrou k privatizaci Českých drah

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme