Ikona britského luxusu Burberry zabředla v problémech. Bude propouštět

Britská značka luxusního zboží Burberry se kvůli snižování nákladů rozhodla zrušit kolem 1700 pracovních míst, což odpovídá téměř pětině její celkové pracovní síly. Firma o plánech na snižování počtu zaměstnanců informovala v předběžné výsledkové zprávě.
Burberry podle předběžných výsledků hospodařila v uplynulém finančním roce s provozní ztrátou tři miliony liber (téměř 90 milionů korun) po zisku 418 milionů liber v předchozím roce. Tržby se ve finančním roce, který skončil 29. března, propadly o 17 procent na 2,46 miliardy liber.
Šéf podniku Joshua Schulman upozornil, že firma se potýká s obtížnými makroekonomickým podmínkami a že její snahy dosáhnout obratu v hospodaření se stále nacházejí v rané fázi. Vyjádřil však optimismus ohledně dalšího vývoje.
„Jsem optimističtější než kdykoli dříve, že Burberry má před sebou své nejlepší dny a že časem dosáhneme udržitelného ziskového růstu,“ prohlásil Schulman. Ten je v čele Burberry od loňského července.
Poslední sektor, kde Evropa ještě hrála světovou extratřídu, se nyní spíše jen potácí. Řeč je o luxusu. Kabelky, klenoty, šperky, drahé oděvy, hodinky… Měly být evropskou odpovědí na technologické obry z USA. Louis Vuitton se dokonce stal nejhodnotnější firmou starého kontinentu. Ale už je to pryč.
Lukáš Kovanda: Čínu trápí slabá ekonomika, odnášejí to evropské ikony luxusu
Názory
Odvětví luxusního zboží prochází významnými změnami. Zatímco v minulosti bylo vnímáno jako něco exkluzivního, co si nemůže dovolit každý, dnes se zejména v Číně dostává do popředí pojem „luxusní ostuda“. Ekonomická nejistota a přísné sociální zásady vlády totiž nabádají spotřebitele k menší okázalosti. Tyto změny negativně ovlivňují prodej řady známých luxusních značek. A nejen tam. Celkově lze pozorovat změnu chování spotřebitelů a posun k takzvanému „tichému luxusu“, což podtrhuje i aktuální kauza Dior a Armani, ale také hospodářské výsledky prodejů dalších módních domů.
Olívia Lacenová: Vnímání luxusu se mění. Prestiž nahrazuje minimalismus a zásady
Názory
Luxusní značkové zboží má mnoho podob. Tou nejpokleslejší jsou fejky. Drahých kousků chtiví zákazníci, kteří si nemohou dovolit kabelku od Diora či Prady, přišli na celkem levný způsob, jak hrdě nosit značkovou tašku, a přitom se nesnížit ke koupi její napodobeniny. Novým hitem jsou teď papírové nákupní tašky – od těch, do nichž luxusní butiky ukládají pečlivě zabalené drahé zboží, až po taštičky, v nichž se dříve ocitla krabička s cenově dostupným, ale značkovým krémem či parfémem.
Bohatství z TikToku. Papírové tašky s logem drahých značek se proměnily v trofeje za tisíce
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.