Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ikona britského luxusu Burberry zabředla v problémech. Bude propouštět

Ikona britského luxusu Burberry zabředla v problémech. Bude propouštět
Profimedia
 ČTK

Britská značka luxusního zboží Burberry se kvůli snižování nákladů rozhodla zrušit kolem 1700 pracovních míst, což odpovídá téměř pětině její celkové pracovní síly. Firma o plánech na snižování počtu zaměstnanců informovala v předběžné výsledkové zprávě.

Burberry podle předběžných výsledků hospodařila v uplynulém finančním roce s provozní ztrátou tři miliony liber (téměř 90 milionů korun) po zisku 418 milionů liber v předchozím roce. Tržby se ve finančním roce, který skončil 29. března, propadly o 17 procent na 2,46 miliardy liber.

Šéf podniku Joshua Schulman upozornil, že firma se potýká s obtížnými makroekonomickým podmínkami a že její snahy dosáhnout obratu v hospodaření se stále nacházejí v rané fázi. Vyjádřil však optimismus ohledně dalšího vývoje.

„Jsem optimističtější než kdykoli dříve, že Burberry má před sebou své nejlepší dny a že časem dosáhneme udržitelného ziskového růstu,“ prohlásil Schulman. Ten je v čele Burberry od loňského července.

Lukáš Kovanda: Čínu trápí slabá ekonomika, odnášejí to evropské ikony luxusu

Poslední sektor, kde Evropa ještě hrála světovou extratřídu, se nyní spíše jen potácí. Řeč je o luxusu. Kabelky, klenoty, šperky, drahé oděvy, hodinky… Měly být evropskou odpovědí na technologické obry z USA. Louis Vuitton se dokonce stal nejhodnotnější firmou starého kontinentu. Ale už je to pryč.

Přečíst článek

Vnímání luxusu se mění: prestiž nahrazuje minimalismus a zásady

Olívia Lacenová: Vnímání luxusu se mění. Prestiž nahrazuje minimalismus a zásady

Odvětví luxusního zboží prochází významnými změnami. Zatímco v minulosti bylo vnímáno jako něco exkluzivního, co si nemůže dovolit každý, dnes se zejména v Číně dostává do popředí pojem „luxusní ostuda“. Ekonomická nejistota a přísné sociální zásady vlády totiž nabádají spotřebitele k menší okázalosti. Tyto změny negativně ovlivňují prodej řady známých luxusních značek. A nejen tam. Celkově lze pozorovat změnu chování spotřebitelů a posun k takzvanému „tichému luxusu“, což podtrhuje i aktuální kauza Dior a Armani, ale také hospodářské výsledky prodejů dalších módních domů.

Přečíst článek

Gucci

Bohatství z TikToku. Papírové tašky s logem drahých značek se proměnily v trofeje za tisíce

Luxusní značkové zboží má mnoho podob. Tou nejpokleslejší jsou fejky. Drahých kousků chtiví zákazníci, kteří si nemohou dovolit kabelku od Diora či Prady, přišli na celkem levný způsob, jak hrdě nosit značkovou tašku, a přitom se nesnížit ke koupi její napodobeniny. Novým hitem jsou teď papírové nákupní tašky – od těch, do nichž luxusní butiky ukládají pečlivě zabalené drahé zboží, až po taštičky, v nichž se dříve ocitla krabička s cenově dostupným, ale značkovým krémem či parfémem.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Burberry

Ikona britského luxusu Burberry zabředla do problémů, snaží se zachránit silou

Přečíst článek

Vlastník Gucci opět s nepříznivými výsledky: Naznačil další těžký rok pro luxusní sektor

Přečíst článek
Doporučujeme