Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

I přes boj s inflací loni Uniqa zvedla zisk, její vliv pocítí i letos

I přes boj s inflací loni Uniqa zvedla zisk, její vliv pocítí i letos
Dušan Kütner / Newstream
 ČTK

Čistý zisk pojišťovny Uniqa v Česku a na Slovensku loni dosáhl 1,45 miliardy korun. Meziročně se zvýšil o 15 procent, vyplývá ze zveřejněných předběžných hospodářských výsledků. Uniqa v Česku a na Slovensku se podílela 30 procenty na celkovém pojistném mezinárodní části evropského koncernu Uniqa Insurance Group.

„Rok 2022 byl po dvou covidových letech kvůli invazi na Ukrajině dalším nečekaně mimořádně náročným obdobím. Inflace se dostala na úroveň, kterou dlouho nepamatujeme, a její důsledky v našem odvětví pocítíme významně i letos. V roce 2022, který byl prvním rokem po fúzi se společnostmi AXA, se nám podařilo zvýšit dynamiku našeho růstu, a to jak v neživotním, tak i životním pojištění," uvedl generální ředitel skupiny Uniqa v Česku a na Slovensku Martin Žáček.

Dopady řádění tornáda na Moravě

Český pojistný trh loni zrychlil růst. Nadále ubývá smluv životního pojištění

Český pojistný trh v roce 2022 zrychlil růst. Pojišťovny vybraly na pojistném 157 miliard korun, což je meziročně o sedm procent více. Uvedla to Česká asociace pojišťoven, která sdružuje pojišťovny s 97procentním podílem na trhu. Za rok 2021 trh vzrostl o 4,4 procenta.

Přečíst článek

Podle předběžných výsledků České asociace pojišťoven posílila Uniqa loni na předepsaném pojistném v Česku o 4,2 procenta a zakončila rok 2022 na hodnotě 12,29 miliardy korun.

Podíly na trhu sedm až osm procent

Po předloňské fúzi Uniqy s pojišťovnou AXA se srovnaly tržní podíly životního a neživotního pojistného. Za rok 2022 předepsala pojišťovna na neživotním pojistném 8,6 miliardy korun, meziročně o 4,6 procenta víc. Na trhu měla osmiprocentní podíl. Na životním pojistném předepsala 3,7 miliardy korun, což znamenalo meziroční růst o 3,2 procenta a tržní podíl 7,4 procenta.

Banka roku 2022, vítězové

Bankou roku je Komerční banka, pojišťovnou opět Kooperativa

V hlavní kategorii 21. ročníku Mastercard Banka roku zvítězila Komerční banka, ocenění Pojišťovna roku získala Kooperativa. Ocenění Bankéř roku obhájil generální ředitel České spořitelny Tomáš Salomon. Pojišťovákem roku se stal generální ředitel finanční skupiny UNIQA v ČR a SR Martin Žáček.

Přečíst článek

Z neživotních odvětví měla Uniqa nejvyšší dynamiku v retailovém pojištění majetku a odpovědnosti, kde meziročně vzrostla na pojistném o 16,7 procenta na 875 milionů korun. V pojistném podnikatelů rostla o 11,6 procenta na 995 milionů korun.

Uniqa působí na českém pojistném trhu 29 let. V roce 2021 dokončila fúzi s pojišťovnou AXA oznámenou v roce 2020, značka AXA následně opustila český trh. Česko-slovenská finanční skupina Uniqa je součástí mezinárodního koncernu Uniqa Insurance Group, který je aktivní na 18 evropských trzích a obsluhuje aktuálně zhruba 16 milionů klientů. Klíčovým regionem pro jeho aktivity jsou rakouský trh a střední Evropa.

Generali Česká pojišťovna

Češi loni chtěli podvodem z pojišťoven vylákat přes miliardu. Nejvíce v Praze

Objem odhalených pojistných podvodů v roce 2022 přesáhl miliardu korun, proti předchozímu roku narostl. V některých pojišťovnách se dostal na dosud nejvyšší hodnotu. Vyplývá to z ankety mezi největšími tuzemskými pojišťovnami. Nejvíce se podle nich podvádí v majetkovém a v odpovědnostním pojištění vozidel. Nejvíce podvodů bylo tradičně v Praze.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Češi se bojí nesoběstačnosti ve stáří, ale daňově uznatelnou pojistku nevyužívají

Češi se bojí nesoběstačnosti ve stáří, ale daňově uznatelnou pojistku nevyužívají

Přečíst článek

Z trojice čtyřlístek. Do pojištění dlouhodobé péče se v Česku pouští i Uniqa

Přečíst článek
Doporučujeme