Heineken působící i v Česku hlásí nárůst na všech trzích, a tím i provozního zisku
Nizozemský pivovar Heineken loni zvýšil provozní zisk bez mimořádných položek o 24 procent na 4,5 miliardy eur (106,8 miliardy korun). Firma zaznamenala růst na všech trzích, výrazně se zlepšilo zejména podnikání v Asii, uvedl Heineken, který je druhým největším prodejcem piva na světě.
Analytici v průměru očekávali zisk 4,43 miliardy dolaru. Výnosy firma zvýšila o 19,1 procenta na 34,6 miliardy eur, čistý zisk pak vzrostl o 30,7 procenta na 2,8 miliardy dolaru.
Prodeje v Asii stouply o třetinu
Pivovar celosvětově zvýšil objem prodeje piva o 6,9 procenta. Prodej v Asii vzrostl téměř o třetinu, výrazné oživení po zrušení koronavirových omezení zažil především v Kambodži, Indonésii, Malajsii a svém největším asijském trhu, kterým je Vietnam. Objem prodeje v Evropě se zvýšil o 4,6 procenta a na americkém kontinentě o 3,7 procenta.
Roční spotřeba piva na hlavu v České republice činila vloni 184,1 litru, a meziročně dokonce vzrostla. V přepočtu na hlavu jsme největšími pijany už 29. rok v řadě. Přesto se v celkovém ženbříčku Češi propadli ze 16. na 19. pozici.
Alespoň v něčem první. Češi opět ovládli žebříček spotřeby piva
Zprávy z firem
Firma potvrdila výhled, podle kterého čeká v letošní roce zvýšení provozního zisku o pět až devět procent.
Heineken vlastní více než 300 značek, mimo stejnojmenné Heineken také například Tiger a Sol. V České republice je Heineken dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen. Patří mu pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.
Německým pivovarům se loni po dvou letech poklesu způsobeného pandemií nemoci covid-19 podařilo zvýšit prodej piva, nepodařilo se jim však dostat nad úroveň z doby před pandemií. Celkem pivovary a sklady piva v zemi prodaly 8,8 miliardy litrů piva, což bylo o 2,7 procenta více než v předchozím roce. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnil spolkový statistický úřad.
Němci loni vypili více piva. Nebýt fotbalového mistrovství v Kataru, bylo by to ještě víc
Enjoy
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.