Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Heineken působící i v Česku hlásí nárůst na všech trzích, a tím i provozního zisku

Heineken Experience Museum v Amsterdamu se nachází se v budově starého pivovaru, kde se vařilo pivo až do roku 1988. Návštěvník se zde seznámí s historií i současností výroby piva během interaktivní prohlídky. V ceně vstupenky je i ochutnávka piva. Pro jeho výrobu se používá český chmel.
ČTK
 ČTK

Nizozemský pivovar Heineken loni zvýšil provozní zisk bez mimořádných položek o 24 procent na 4,5 miliardy eur (106,8 miliardy korun). Firma zaznamenala růst na všech trzích, výrazně se zlepšilo zejména podnikání v Asii, uvedl Heineken, který je druhým největším prodejcem piva na světě.

Analytici v průměru očekávali zisk 4,43 miliardy dolaru. Výnosy firma zvýšila o 19,1 procenta na 34,6 miliardy eur, čistý zisk pak vzrostl o 30,7 procenta na 2,8 miliardy dolaru.

Prodeje v Asii stouply o třetinu

Pivovar celosvětově zvýšil objem prodeje piva o 6,9 procenta. Prodej v Asii vzrostl téměř o třetinu, výrazné oživení po zrušení koronavirových omezení zažil především v Kambodži, Indonésii, Malajsii a svém největším asijském trhu, kterým je Vietnam. Objem prodeje v Evropě se zvýšil o 4,6 procenta a na americkém kontinentě o 3,7 procenta.

Pivo se prodávalo i v muslimském Kataru během mistrovství světa ve fotbalu

Alespoň v něčem první. Češi opět ovládli žebříček spotřeby piva

Roční spotřeba piva na hlavu v České republice činila vloni 184,1 litru, a meziročně dokonce vzrostla. V přepočtu na hlavu jsme největšími pijany už 29. rok v řadě. Přesto se v celkovém ženbříčku Češi propadli ze 16. na 19. pozici.

Přečíst článek

Firma potvrdila výhled, podle kterého čeká v letošní roce zvýšení provozního zisku o pět až devět procent.

Heineken vlastní více než 300 značek, mimo stejnojmenné Heineken také například Tiger a Sol. V České republice je Heineken dlouhodobě trojkou na českém trhu po Plzeňském Prazdroji a Pivovarech Staropramen. Patří mu pivovary Starobrno, Královský pivovar Krušovice a Velké Březno.

Česko-bavorský festival Treffpunkt.

Němci loni vypili více piva. Nebýt fotbalového mistrovství v Kataru, bylo by to ještě víc

Německým pivovarům se loni po dvou letech poklesu způsobeného pandemií nemoci covid-19 podařilo zvýšit prodej piva, nepodařilo se jim však dostat nad úroveň z doby před pandemií. Celkem pivovary a sklady piva v zemi prodaly 8,8 miliardy litrů piva, což bylo o 2,7 procenta více než v předchozím roce. Vyplývá to ze zprávy, kterou zveřejnil spolkový statistický úřad.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme