Elektromobily Tesla ve Spojených státech zlevnily o tisíce dolarů, letos již popáté
 
                            Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny svých vozidel ve Spojených státech o dvě až šest procent. O pátém zlevnění vozů od ledna firma informovala na svém webu. Přístup automobilky k cenové politice by podle některých analytiků mohl nepříznivě ovlivnit její ziskovost. Spojené státy se tento měsíc chystají přijmout přísnější normy, které by měly omezit daňové úlevy pro elektromobily.
Automobilka snížila ceny obou verzí svého sedanu Model 3 o 1000 dolarů (21 460 korun) a crossoveru Model Y o 2000 dolarů, uvádí na svých internetových stránkách. Ceny svých dražších vozů, Modelu S a X, zlevnila o 5000 dolarů.
Od začátku roku snížila Tesla cenu svého základního Modelu 3 úhrnem o 11 procent. Cena základního Modelu Y klesla o pětinu.
Cena digitální měny dogecoin podle serveru CoinDesk za posledních 24 hodin vzrostla zhruba o čtvrtinu. Děje se tak v reakci na to, že internetová síť Twitter začala v pondělí logo této měny zobrazovat namísto svého vlastního loga. Majitelem společnosti Twitter se na podzim stal miliardář Elon Musk, který už v minulosti měnu dogecoin propagoval. 
	Musk si už zase hraje z dogecoinem. Kryptoměna výrazně posiluje
		Money
		
Společnost na webu uvedla, že kvůli přísnějším americkým normám se od 18. dubna sníží na polovinu daňová úleva 7500 dolarů, kterou lze od letošního ledna využít pro její základní Model 3. Subvence pro elektromobily jsou součástí amerického zákona o snižování inflace (IRA).
Tesla tento týden oznámila, že v prvním čtvrtletí dodala téměř 423 tisíc vozů. Ve srovnání s předchozím kvartálem to je nárůst o čtyři procenta. Ke zvýšení přispělo zlevnění aut v USA, Číně a na dalších trzích. Na letošní rok si Tesla stanovila cíl dodat 1,8 milionu aut.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
