Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Diskont Pepco vydělal meziročně o pětinu víc

Diskont Pepco vydělal meziročně o pětinu víc
iStock
 ČTK

Polská diskontní síť Pepco v uplynulém finančním roce, který trval od října 2021 do září loňského roku, v České republice meziročně zvýšila čistý zisk o zhruba 18 procent na 657,9 milionu korun. Firmě tržby loni vzrostly o přibližně 44 procent na 7,2 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.

Pepco v tuzemsku ke konci září minulého roku provozovalo 266 prodejen, od října 2021 otevřelo 26 nových obchodů, stojí ve zprávě. V předloňském finančním roce v Česku otevřelo 21 prodejen.

„V souvislosti s válkou (na Ukrajině) došlo mimo jiné k dopadům na podnikání na Ukrajině a v Rusku, k nárůstu tržních cen surovin, paliv a energií. Kvůli tomu společnost kladla ještě větší důraz na efektivní využívání zdrojů a na budování dostatečné likvidity, což vyústilo k zvýšení zisku o 18 procent,” uvedla firma ve výroční zprávě. Společnost rostla také díky tomu, že v loňském roce došlo k uvolnění opatření proti pandemii covid-19, dodala.

Petr Fiala

Šéfové firem Fialovi: Chceme stabilitu. A taky euro

České firmy od vlády potřebují především stabilní a předvídatelné prostředí, což za nejlepší preferovanou státní pomoc označilo 41 procent jejich ředitelů. Na druhém místě se s 24 procenty umístila první konkrétně specifikovaná pomoc, a to přechod na euro. Vyplývá to z aktuálního průzkumu PwC CEO Survey, kterého se na přelomu listopadu a prosince 2022 zúčastnily přes dvě stovky generálních ředitelů českých firem.

Přečíst článek

Pepco v uplynulém finančním roce v ČR zaměstnávalo 1884 lidí, meziročně to bylo o 84 lidí více. Na osobní náklady firma vynaložila 851,9 milionu korun, proti předloňskému období to byl nárůst o asi 31 milionů korun, stojí ve výroční zprávě. Mezi cíle firmy podle ní v letošním roce patří zvýšení rozsahu činnosti nebo zlepšování nabídky a dostupnosti zákazníkům.

Společnost Pepco Česká republika byla založena v roce 2012 a je součástí polské skupiny Pepco. Zaměřuje se na prodej oblečení, obuvi, domácích potřeb a doplňků.

V Česku dále funguje například německý diskontní řetězec Kik, který předloni v Česku meziročně zvýšil čistý zisk o více než polovinu na 219,7 milionu korun. Tržby firmě klesly o asi 24 milionů na 2,7 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin.

Ke konci roku 2021 měla firma v tuzemsku 224 poboček. V předloňském roce pět nových otevřela, a to v Praze, Bohumíně, Jihlavě, Jeseníku a v Ovčárech ve Středočeském kraji. Tři provozovny naopak Kik v roce 2021 uzavřel, jednalo se o pobočku v Praze Michli, Liberci a Českých Budějovicích, stojí ve zprávě.

Kik v Česku v roce 2021 zaměstnával 1024 lidí, meziročně o 70 lidí méně. Mzdové náklady firmě podle výroční zprávy vzrostly o asi deset milionů na 467 milionů korun.

Kik spadá pod mateřskou firmu Kik Textilien und Non-food GmbH a zaměřuje se na prodej dámského, pánského a dětského oblečení a doplňků. 

Christo Wiese

Pepco nejsou jen trička za šedesát, ale i miliardová story úspěchu a pádu

Majitelem módního řetězce s levnými oděvy Pepco byl donedávna nejbohatší Jihoafričan Christo Wiese. Zbyly mu ale oči pro pláč a miliardové žaloby v rukách.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme