Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Chtěli přijít s nový elektromobilem za 700 tisíc. Z plánů ale sešlo

Chtěli přijít s nový elektromobilem za 700 tisíc. Z plánů ale sešlo
Profimedia
 ČTK

Americký výrobce automobilů General Motors (GM) a jeho japonský konkurent Honda Motor zrušili plány na společný vývoj cenově dostupných elektromobilů. Oficiálním důvodem je změna strategie americké automobilky. Ta se potýká s růstem nákladů v důsledku stávek odborů za vyšší mzdy.

Reklama

Firmy se na spolupráci dohodly loni v dubnu. Šéf Hondy Tošihiro Mibe ukončení spolupráce zdůvodnil změnami v podnikatelském prostředí, napsala agentura Bloomberg.

„Po provedení určitého výzkumu a analýz se obě strany rozhodly (společný) vývoj ukončit,“ uvedl podle agentury Reuters japonský podnik. „Obě firmy budou dál pracovat na tom, aby mohly na trhu s elektromobily nabízet cenově dostupné modely,“ dodal. Upozornil, že ukončení spolupráce s GM nemění jeho záměr prodávat od roku 2040 pouze elektromobily.

Méně je více

Rozhodnutí o ukončené spolupráce podle agentury Reuters podtrhuje změnu strategie automobilky GM. Ta nyní zpomaluje uvádění nových modelů elektromobilů na trh a zaměřuje se na posilování ziskovosti, protože se potýká s negativními důsledky stávek členů odborového svazu United Auto Workers (UAW) za zvýšení mezd.

Firmy GM a Honda plánovaly vyvinout řadu levných elektromobilů s cenovkou pod 30 tisíc dolarů založených na nové společné platformě. Automobilky doufaly, že jim spolupráce umožní rychleji snížit náklady na baterie a lépe konkurovat americké společnosti Tesla a čínské firmě BYD, které stojí v čele globálního trhu s elektromobily, píše Bloomberg.

Čínský elektrický sedan BYD Seal

Evropa bojuje proti přílivu čínských elektromobilů. Marně. Evropané je milují

Když se Laima Springeová-Janssenová rozhodla vyměnit své francouzské SUV s benzinovým pohonem za elektromobil, zvažovala modely od švédské značky Volvo a japonské značky Nissan. Dodatečná výbava u elektromobilů Volvo, kterou chtěla mít, by však příliš zatížila její rozpočet, zatímco elektromobily Nissan podle ní nenabízely nic, čím by ji uchvátily. Nakonec si tato obyvatelka dánské metropole Kodaň proto koupila malý SUV od čínské značky BYD, píše agentura AP.

Přečíst článek

Garáže to neunesou. Elektromobilita a stále větší auta trápí hasiče i majitele budov

Garáže to neunesou. Elektromobilita a stále větší auta trápí hasiče i majitele budov

Stoupající počty elektromobilů a tlak Evropské unie na přechod od spalovacích motorů k autům s nulovými emisemi staví před ožehavý problém nejen záchranné složky kvůli případnému hašení hořících baterií v garážích, ale také developery a majitele parkovacích domů či nemovitostí s podzemním parkováním.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme