Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Česko je pro zahraniční značky atraktivní. Loni jich přibylo rekordní množství

Primark otevřel prodejnu na Václaváku, první v ČR.
ČTK
Petra Jansová
pej

Primark nebo Modivo, ale i Versace. Loni do Česka vstoupilo rekordní množství značek. Nejvíce za poslední tři roky. 

Reklama

Zájem zahraničních značek ukázal, že tuzemský maloobchodní trh a fyzický prodej je stále zájem, a to i navzdory pandemii.

„Fyzické nakupování zůstává přes všechny problémy a změny, jež přinesla koronavirová krize, důležitou součástí maloobchodního prostředí. Česko pak zůstává klíčovým trhem pro vstup zahraničních značek do regionu střední a východní Evropy,“ říká Jan Kotrbáček ze společnosti Cushman & Wakefield.

Tuzemská kupní síla je podle něj setrvale vysoká a obchodníci sází i na to, že se vrátí zahraniční návštěvníci, kteří jsou významnou součástí klientely zejména v Praze a dalších turistických regionech.

Prodej oblečení z druhé ruky. Ilustrační foto.

Luxusní móda z druhé ruky je hit. Americký sekáč si jde pro miliardu na burzu

Zájem o oblečení z druhé ruky stoupl navzdory pandemii. Newyorská Rent the Runway nabízející oblečení luxusních značek vstupuje příští týden na burzu, kde si v rámci IPO jde pro 1,3 miliardy dolarů.

Přečíst článek

Do konce roku bude v Česku druhý Primark

Nejvíc přibylo módních značek, napříč všemi cenovými segmenty. Byla otevřela prodejna Versace v Pařížské ulici nebo premiový  Anson’s v obchodním centru Westfield Chodov či Manuel Ritz v nákupní galerii Myslbek. Na massmarket pak zamířil například Primark, Modivo, Heavy Tools a Dedoles. 

A k pražskému Primarku, jehož otevření bylo podle Kotrbáčka nejvýznamnějším vstupem módní značky na tuzemský trh za posledních 15 let, přibude letos druhá prodejna v Brně. 

Tomáš Kopečný šéf reklamní agentury S5IVE a značky Engelmüller

Dobříš má na to stát se rukavicovým centrem Evropy, říká tvůrce luxusních rukavic Engelmüller

Tomáš Kopečný se věnuje reklamní branži. V roce 2015 si ale začal plnit sen a vzkřísil tradiční značku řidičských rukavic Engelmüller. A s luxusními rukavicemi se mu povedlo prorazit do celého světa. „Ano, i v Česku lze vytvářet high-endový luxus. Na prodej značky v tuto chvíli nemyslíme. Na to bude čas tak za dva tři roky,“ prozrazuje Kopečný v rozhovoru pro newstream.cz.

Přečíst článek

Kombo e-shop a kamenný obchod je ideální

„Strategie, kdy se kamenné prodejny kombinují s elektronickým prodejem, je nyní pro obchodníky klíčová. V pandemii se ukázalo, že e-shopy fyzický retail neohrožují, ale ideálně doplňují a daný brand posilují. Konceptů kombinujících online a fyzický retail bude jednoznačně přibývat a stane se pro značky nutností, aby si udržely místo v konkurenčním prostředí,“ dodává Kotrbáček.

Značky míříly hlavně do pražských obchodních center a nejvíce jich do tuzemska loni přišlo z Polska (7), dále z Německa (4), Itálie (4) a Spojeného království (3). 

Finep, byty z projektu Prosek Park v Praze 9

Anketa: Velcí developeři dají letos na trh víc bytů než loni, jejich ceny dál porostou

Nových bytů bude letos na trhu více než v roce 2021. Developeři letos dokončí více projektů, rozhodně to však nebude znamenat, že by nové bydlení mělo zlevňovat. Naopak, ceny patrně dál porostou. Nyní stojí v Praze metr čtvereční nového bytu kolem 140 tisíc korun. Newstream.cz udělal mezi velkými developery anketu na téma, kolik nových bytů chtějí letos prodat. 

Přečíst článek

Interiér hotelu Andaz na Senovážném náměstí.

Praha má nový luxusní hotel. Jako svůj teprve pátý v Evropě ho provozuje síť Hyatt

V centru Prahy přibyly luxusní ubytovací prostory. Společnost UBM Development zkolaudovala luxusní pětihvězdičkový hotel Andaz Prague o 176 pokojích, který je premiérovým vstupem sítě Hyatt do České republiky.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Supermodelka Kate Moss letos oslavila padesátiny

„Mládí vpřed“ už neplatí. Stárnoucí generace X převrací svět módy

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme