České dráhy s žalobou neuspěly. Škodě Transportation musely zaplatit 1,2 miliardy

České dráhy musely zaplatit 1,2 miliardy korun strojírenské firmě Škoda Transportation za zpožděnou dodávku lokomotiv, rozhodl odvolací soud. Peníze tak zpět nedostanou.
Vrchní soud v Praze dnes při řešení odvolání státního dopravce potvrdil rozhodnutí soudu prvního stupně, který uznal dřívější verdikt arbitráže. Ta v minulosti ve sporu přiřkla peníze Škodě Transportation. Dnešní rozhodnutí je pravomocné, dráhy proti němu mohou podat pouze dovolání.
Dráhy si u Škody objednaly 20 lokomotiv asi za 2,5 miliardy. Lokomotivy měl dopravce převzít roku 2009, první stroje ale dostal až v roce 2013. Škoda obhajovala pozdní dodání změnou předpisů během vývoje lokomotiv a obrátila se na arbitrážní soud s požadavkem na doplatek kupní ceny, kterou firmě dráhy nezaplatily. Dráhy se naopak dožadovaly miliardové pokuty za pozdní dodávku. Arbitráž nakonec přiznala Škodě Transportation za lokomotivy doplatek 1,2 miliardy. Dráhy rozhodnutí arbitráže neuznaly a požadovaly u soudu jeho zrušení.
Společnost Škoda Transportation v konsorciu s firmou ŽOS Trnava dodá slovenskému národnímu dopravci Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) devět nových elektrických vlakových jednotek za zhruba 76 milionů eur (1,9 miliardy korun).
Škoda vyhrála tendr. Dodá na Slovensko vlaky za dvě miliardy
Zprávy z firem
Společnost Škoda Transportation v konsorciu s firmou ŽOS Trnava dodá slovenskému národnímu dopravci Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) devět nových elektrických vlakových jednotek za zhruba 76 milionů eur (1,9 miliardy korun).
Škoda vyhrála tendr. Dodá na Slovensko vlaky za dvě miliardy
Zprávy z firem
Škoda Transportation vstupuje na trh dieselových autobusů. Prvních šest ryze dieselových vozů objednala česká armáda. Hlavní části vyrobí sesterský závod v Turecku.
Škoda Transportation začne vyrábět dieselové autobusy. První dodá armádě
Zprávy z firem
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?