Škoda Transportation začne vyrábět dieselové autobusy. První dodá armádě
 
                            Škoda Transportation vstupuje na trh dieselových autobusů. Prvních šest ryze dieselových vozů objednala česká armáda. Hlavní části vyrobí sesterský závod v Turecku.
Ministerstvo obrany nakoupí šest zájezdových autobusů Škoda D’COACH zhruba za 30 milionů korun. Po rozšíření nabídky vozidel vstupuje skupina touto objednávkou na evropský trh autobusů s dieselovým pohonem, uvedla viceprezidentka pro autobusovou mobilitu Tanya Altmannová.
Základní komponenty vyrobí turecký závod Temsa a v Plzni pak firma dokončí část interiéru, úpravu podle požadavků zákazníka a vizuální podobu vozu, uvedl mluvčí skupiny Jan Švehla. PPF jako 90procentní vlastník Škody Transportation loni v listopadu získala poloviční podíl v podniku Temsa, hlavním tureckém producentovi autobusů a lehkých nákladních aut.
„Nabízíme teď zákazníkům kompletní portfolio kolových vozidel pro městskou, příměstskou, meziměstskou i zájezdovou dopravu. Konkrétně od trolejbusů, klasických i parciálních, přes elektrobusy až po úsporné autobusy s dieselovým pohonem. K tomu navíc zajišťujeme zákazníkům i veškeré poprodejní služby,” dodala viceprezidentka.
Vozy dodá plzeňská Škoda Electric, dceřiná firma Škody Transportation a výrobce trolejbusů a elektrobusů, ve dvou zakázkách. Jde o 12 metrů dlouhé zájezdové autobusy s motorem DAF MX-11 o výkonu 330kW. Splňují normu Euro 6 a mají automatickou převodovku. První dva autobusy mají 51 míst, další čtyři vozy 44 sedadel. „Vozy Škoda D’COACH mají veškerou bezpečnostní a komfortní výbavu podle nejmodernějších standardů. Sedadla jsou uzpůsobena na dlouhé trasy a cestující tak budou mít maximální pohodlí,” uvedl Švehla. Ve výbavě je také kuchyňka, dvě lednice a velký zavazadlový prostor. Řidiči ocení adaptivní tempomat, dodal.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.
 
				 
                             
 
 
 
 
 
 
