Česká pošta bude zachráněna. Za čtyři a půl miliardy
                            Vláda ve středu večer schválila plán transformace České pošty. Vydělí se z ní poskytovatel logistických služeb, zbývající podnik bude kontaktním místem státu s občanem. Po jednání kabinetu to řekl ministr vnitra Vít Rakušan (STAN), podrobnosti hodlá představit dnes. Na záchranu České pošty podle něj stát bude muset vynaložit v letech 2024 až 2026 celkem 4,5 miliardy korun.
Po rozdělení pošty bude státní podnik sloužit jako kontaktní místo občana se státem. Měl by mimo jiné umožnit řešení digitální agendy lidem, kteří k ní sami nemají přístup, mohl by také zajišťovat služby, na které stát kvůli redukci agend nebude mít dostatečné personální kapacity. Rakušan zdůraznil, že za hlavní výhodu považuje širokou pobočkovou síť, která může lidem v regionech přiblížit státní služby.
Dozorčí rada České pošty schválila transformační plán, který počítá do dvou let s rozdělením podniku. Schválení plánu bylo podmínkou pro jeho projednání vládou. Transformace podle dřívějších informací spočívá v rozdělení pošty na provozovatele poboček poskytujícího služby objednané státem a komerční logistickou firmu.
	Česká pošta se rozdělí na státní a komerční subjekt. Plán schválila dozorčí rada
		Zprávy z firem
		
Pobočková síť pošty by také podle Rakušana mohla sloužit jako infrastruktura, kterou by mohli využívat i soukromí klienti. Jako příklad zmínil zajištění výběru hotovosti v místech, kde se bankám nevyplatí provozovat bankomaty. Podrobnosti, včetně konkrétních projektů, chce představit dnes.
Státní podnik letos sníží ztrátu
Česká pošta je v posledních pěti letech ztrátová kvůli úbytku provozu i nedostatečné úhradě nákladů státem. Loni zvýšila ztrátu o 1,044 miliardy na 1,725 miliardy korun. Rakušan řekl, že letos je výhled hospodaření lepší. Provozní výsledek hospodaření by se měl stabilizovat v roce 2025, dodal.
Podle ministra vnitra bude do budoucna také nutné nově definovat služby, které stát bude vyžadovat od České pošty, Rakušan řekl, že nemá smysl udržovat agendy, které se využívají jen minimálně, ale představují finanční zátěž.
Česká pošta může prodat budovu centrální pošty v Jindřišské. Má k tomu souhlas ministerstva vnitra. Součástí prodeje bude ale i podmínka nájemní smlouvy, aby v budově nadále působila pobočka České pošty. Jako první zprávu přinesly Seznam Zprávy. Prodej by poště, která se potácí v hluboké ztrátě, mohl podle dřívějších informací vynést miliardy. 
	AKTUALIZOVÁNO: Podmínky prodeje pošty v Jindřišské se nelíbí Praze
		Reality
		
Česká pošta ve své pobočkové síti zrušila v souvislosti s rušením poboček 924 míst, z toho dostalo výpověď asi 600 zaměstnanců. Víc jich už nebude. Dalších asi 300 zaměstnanců si našlo práci na jiných pobočkách. Pošta také ruší více než 500 pracovních pozic v logistice, z počtu mohlo dostat výpověď odhadem kolem 300 až 350 lidí, uvedl mluvčí podniku Matyáš Vitík.
	AKTUALIZOVÁNO: Česká pošta propustila tisícovku lidí. A víc jich nebude, slibuje
		Zprávy z firem
		
Vláda dnes schválila nařízení, jímž se snižuje minimální počet poboček, které musí provozovat Česká pošta, z 3200 na 2900. Návrh nařízení jí předložil Český telekomunikační úřad, který poštovní trh reguluje. Po zasedání vlády to oznámil ministr vnitra Vít Rakušan (STAN).
	AKTUALIZOVÁNO: Pošta může začít s rušením stovek poboček, má razítko od vlády
		Politika
		
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.