Ceny energií a inflace zaúřadovaly. Firma Koh-i-noor Hardtmuth hlásí pokles zisku
Firma Koh-i-noor Hardtmuth, která vyrábí školní a kancelářské potřeby, měla loni tržby z prodeje výrobků, služeb a zboží téměř 615 milionů korun.
Meziročně klesly o 13,6 procenta. Zisk po zdanění klesl o 14,1 procenta na 55,3 milionu. Provozní zisk klesl o 60 procent na 35,4 milionu. Vliv na výsledky měly vyšší ceny energií a vysoká inflace, vyplývá z výroční zprávy firmy.
„Rok 2022 byl významně ovlivněný válečným konfliktem na Ukrajině a jeho dopady do cen energií. To se projevilo nebývalým celosvětovým nárůstem inflace. Ceny energií a inflace tak společně způsobily obezřetnější chování našich zákazníků,“ uvedl ve zprávě předseda představenstva Vlastislav Bříza. Firma loni dál investovala do automatizace a robotizace výroby.
Čistý obrat společnosti se sídlem v Českých Budějovicích klesl o necelých sedm procent na 705,3 milionu. Výnosy v ČR měla loni firma 323,7 milionu, meziročně o 17 procent vyšší. Výnosy v zahraničí klesly o pětinu na 381,6 milionu korun. Průměrný přepočtený počet zaměstnanců byl loni v prosinci 524, meziročně o deset nižší.
Evropská unie připravuje záložní plán, jak poskytnout Ukrajině, která se brání ruské ozbrojené agresi, 20 miliard eur (přes 490 miliard korun), a to i bez maďarského souhlasu. S odvoláním na nejmenované představitele zapojené do projednávání plánu to uvedl deník Financial Times.
Jak poskytnout Ukrajině miliardy i bez souhlasu Maďarska? EU má plán
Money
Koh-i-noor Hardtmuth je nejznámější společností holdingu Koh-i-noor. Historie společnosti sahá do roku 1790. Firma vyrábí několik tisíc produktů, vyváží do víc než 90 zemí. Jde o českou rodinnou firmu, jejímž generálním ředitelem je Vlastislav Bříza. Závody má i v Městci Králové, Broumově či Milevsku. Většina produkce jsou české výrobky, s výjimkou popisovačů vyráběných v Bulharsku, jak uvádí firma na webu. V ČR má téměř sto vlastních prodejen.
Do skupiny Koh-i-noor holding s víc než 2500 zaměstnanci patří firmy ze zdravotnictví, energetiky, spotřebního průmyslu, strojírenství a hotely. Obrat holdingu se pohybuje přes čtyři miliardy Kč, uvádí skupina na webu.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.