Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Boom elektromobilů vystřelil prodeje baterek na dvojnásobek loňské hodnoty

Škoda Auto a výroba baterií pro její elektrické modely
Škoda Auto
 ČTK

Celosvětový prodej baterií pro elektrická auta se v prvních čtyřech měsících roku více než zdvojnásobil, protože přesun k ekologičtějším vozům nabírá na rychlosti. Celkový prodej se za leden až duben zvýšil na 65,9 gigawatthodin (GWh) z loňských srovnatelných 28,6 gigawatthodin. Vyplývá to ze zprávy firmy SNE Research, kterou zveřejnila agentura Bloomberg.

Reklama

Prodej společnosti Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) se zvýšil téměř čtyřnásobně na 21,4 GWh. Čínská firma tak posílila svoji pozici světové jedničky na trhu s bateriemi pro elektroauta, její podíl činil 32,5 procenta.

Poptávka po elektrických autech se zvyšuje spolu s tím, jak se země snaží snížit emise oxidu uhličitého, zvyšuje se obliba čistějších aut u spotřebitelů a náklady klesají. Automobilky jako Volkswagen a Ford investují miliardy dolarů do rozšiřování modelů elektroaut a prodej Tesly v prvním čtvrtletí výrazně stoupl.

SNE upozornila, že růst trhu táhnou čínské firmy v čele s CATL a BYD. Protože čínský trh by měl pokračovat v expanzi, překoná zřejmě růst většiny čínských výrobců průměr trhu. Podle odhadů firmy Canalys má prodej elektrických aut v Číně stoupnout o více než 50 procent.

Vysoký růst zaznamenaly také jihokorejské společnosti, hlavně díky růstu poptávky v Evropě. Prodej LG Energy Solution a SK Innovation se za čtyři měsíce více než zdvojnásobil. Prodej firmy Samsung SDI stoupl o 88 procent.

Předseda představenstva automobilky Škoda Auto Thomas Schäfer představil novou strategii firmy, díky které chce firma dosáhnout větší digitalizace a elektrifikace.

Škoda představila novou strategii. Do roku 2030 chce být více elektrická

Automobilka Škoda Auto si pro následující dekádu stanovila ambiciózní cíle v oblasti elektrifikace a digitalizace. Do roku 2030 plánuje prodávat v Evropě 50 až 70 procent elektromobilů. Nyní je to méně než pět procent. Chystá nejméně tři další čistě elektrické modely.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme