Boom elektromobilů vystřelil prodeje baterek na dvojnásobek loňské hodnoty
Celosvětový prodej baterií pro elektrická auta se v prvních čtyřech měsících roku více než zdvojnásobil, protože přesun k ekologičtějším vozům nabírá na rychlosti. Celkový prodej se za leden až duben zvýšil na 65,9 gigawatthodin (GWh) z loňských srovnatelných 28,6 gigawatthodin. Vyplývá to ze zprávy firmy SNE Research, kterou zveřejnila agentura Bloomberg.
Prodej společnosti Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) se zvýšil téměř čtyřnásobně na 21,4 GWh. Čínská firma tak posílila svoji pozici světové jedničky na trhu s bateriemi pro elektroauta, její podíl činil 32,5 procenta.
Poptávka po elektrických autech se zvyšuje spolu s tím, jak se země snaží snížit emise oxidu uhličitého, zvyšuje se obliba čistějších aut u spotřebitelů a náklady klesají. Automobilky jako Volkswagen a Ford investují miliardy dolarů do rozšiřování modelů elektroaut a prodej Tesly v prvním čtvrtletí výrazně stoupl.
SNE upozornila, že růst trhu táhnou čínské firmy v čele s CATL a BYD. Protože čínský trh by měl pokračovat v expanzi, překoná zřejmě růst většiny čínských výrobců průměr trhu. Podle odhadů firmy Canalys má prodej elektrických aut v Číně stoupnout o více než 50 procent.
Vysoký růst zaznamenaly také jihokorejské společnosti, hlavně díky růstu poptávky v Evropě. Prodej LG Energy Solution a SK Innovation se za čtyři měsíce více než zdvojnásobil. Prodej firmy Samsung SDI stoupl o 88 procent.
Automobilka Škoda Auto si pro následující dekádu stanovila ambiciózní cíle v oblasti elektrifikace a digitalizace. Do roku 2030 plánuje prodávat v Evropě 50 až 70 procent elektromobilů. Nyní je to méně než pět procent. Chystá nejméně tři další čistě elektrické modely.
Škoda představila novou strategii. Do roku 2030 chce být více elektrická
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.