Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

BMW klesl zisk kvůli vyšším daním

BMW
BMW
 ČTK

Německému výrobci luxusních aut BMW klesl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 2,9 procenta na 2,96 miliardy eur (71 miliard korun). Důvodem byly hlavně vyšší daně. Tržby naopak díky růstu prodeje aut vzrostly, uvedla automobilka v dnešním prohlášení.

Reklama

Tržby se zvýšily o sedm procent na 37,2 miliardy eur. Tržby automobilové divize stouply o 5,4 procenta a motocyklové o 14,4 procenta. Dodávky vozů se zvýšily o 11,3 procenta na 626 726.

Automobilka uvedla, že zvyšuje investice do elektrifikace rychleji, než plánovala. Generální ředitel Oliver Zipse ale na tiskové konferenci prohlásil, že je zatím příliš brzy na stanovení data ukončení výroby vozů se spalovacím motorem. Tento krok již učinily například společnosti Volkswagen a Mercedes-Benz. Zipse je dlouhodobým propagátorem investic do řady technologií snižujících emise oxidu uhličitého.

Svět se spalovacími motory nekončí

„Nic nenasvědčuje tomu, že se svět vzdává vozidel se spalovacím motorem,“ prohlásil Zipse a poukázal na to, že z velkých trhů pouze Evropa stanovila datum ukončení prodeje těchto automobilů. BMW také upozornila, že prodej vozů se spalovacím motorem na hlavních trzích, jako Čína a USA, je stále silný.

BMW současně zvýšil roční výhled prodeje a ziskové marže ve výrobě automobilů. Podíl provozního zisku na tržbách v divizi osobních aut se má nově pohybovat v rozmezí devět procent až 10,5 procenta místo doposud uváděných osm procent až deset procent. Dodávky vozů mají růst solidním tempem, původně předpokládala automobilka mírný růst. Varovala však také, že problémy v dodavatelském řetězci a inflace budou mít nadále negativní dopad na hospodaření.

Skupina vyrábí automobily značek BMW, Mini a Rolls-Royce a motocykly. Po celém světě má 30 výrobních továren a prodejní síť ve více než 140 zemích. Loni prodala téměř 2,4 milionu vozů a více než 202 tisíc motocyklů.

Čeká Volkswagen osud Nokie? Pro Německo by to byla katastrofa. A vlastně i pro Česko

Čeká Volkswagen osud Nokie? Pro Německo by to byla katastrofa. A vlastně i pro Česko

Problémy největší automobilky světa jsou vážnější, než si většina lidí umí představit. Kombinace změny trhu, inflace, proměn návyků spotřebitelů a neschopnost pružně reagovat může být pro Volkswagen smrtící koktejl, míní The Economist. Stávající automobilové jedničce tak dokonce může hrozit osud finského výrobce mobilních telefonů Nokia, který před lety nedokázal zachytit změnu a s tímto byznysem skončil. Jak velký problém by to znamenalo pro Německo?

Přečíst článek

Tesla v prodeji v Japonsku

Těžký úder pro Volkswagen. Tesla plánuje zdvojnásobit výrobní kapacitu své továrny u Berlína

Americký výrobce elektrovozů Tesla plánuje zdvojnásobit produkční kapacitu svého montážního závodu u Berlína na jeden milion elektromobilů ročně. Tím by se podnik stal největší továrnou na výrobu automobilů v Evropě. Píše o tom na svém webu deník The New York Times (NYT).

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme