Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Bezos postaví hotel ve vesmíru. Otevře do konce desetiletí

Jeff Bezos astronautem
ČTK
Veronika Kudrnová
vku

Komerční vesmírnou stanici se chystá do konce desetiletí vypustit soukromá americká kosmická společnost Blue Origin, kterou vlastní zakladatel internetového prodejce Amazon Jeff Bezos. Na oznámení podniku dnes upozornil zpravodajský server BBC. Zveřejněný propagační materiál uvádí, že komerčně zaměřená stanice Orbital Reef bude moci hostit až deset lidí.

Reklama

Na výstavbě stanice bude Blue Origin spolupracovat se společnostmi Sierra Space a Boeing. Vesmírná stanice o rozloze téměř 3000 metrů čtverečních poskytne zákazníkům ideální místo pro „natáčení filmů ve stavu beztíže” nebo „provádění špičkového výzkumu”. Její součástí bude „vesmírný hotel”.

Na tiskové konferenci k zahájení iniciativy odmítlo vedení společností Blue Origin a Sierra Space uvést odhad nákladů na stavbu. Zdá se, že projekt má zajištěno velké financování od Bezose, napsala BBC. Druhý nejbohatší muž světa se dříve zavázal, že na Blue Origin bude dávat jednu miliardu dolarů (přes 22 miliard korun) ročně.

Oznámení zaznělo v době, kdy americká vesmírná agentura NASA hledá návrhy na náhradu 20 let staré Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Její financování je sice zaručeno nejméně do roku 2030, ale stanice bezodkladně potřebuje opravy. Ruští představitelé již dříve varovali, že by jejich kosmonauti mohli stanici opustit do roku 2025 kvůli obavám, že by zastaralé vybavení mohlo vyvolat vážnou nehodu.

Pohled na Zemi z oběžné dráhy, v tomto případě z Mezinárodní kosmické stanice. Takový si na vlastní oči mohou vychutnat kosmičtí turisté.

Chcete letět jako turisté do vesmíru? Co můžete čekat, a co určitě ne

Třídenní kosmický let, při němž se nyní na oběžnou dráhu Země dostali čtyři američtí civilisté, kteří nejsou profesionálními astronauty, popisují média jako milník v dějinách turistických letů do vesmíru, které se tím zase přiblížily veřejnosti. Co tedy můžete, ale co nesmíte čekat, pokud o takovém letu taky sníte? Překážkou paradoxně nemusejí být peníze, ty může zaplatit někdo jiný...

Přečíst článek

V reakci na to NASA počátkem tohoto roku oznámila, že plánuje udělit soukromým vesmírným společnostem zakázky za 400 milionů dolarů, které by agentuře pomohly stárnoucí základnu nahradit.

O zmíněné zakázky se patrně strhne ostrá soutěž, napsala BBC. Vynesení vlastní vesmírné základny na nízkou oběžnou dráhu do roku 2027 oznámilo na počátku tohoto týdne partnerství společností Nanoracks, Voyager Space a Lockheed Martin.

Co se týče Blue Origin, významnou pozornost médií si získaly starty její rakety New Shepard, při nichž do vesmíru vyletěli Bezos či hvězda Star Treku herec William Shatner. Společnost se však potýká s obviněními od bývalých zaměstnanců ze sexuálního obtěžování na pracovišti a z toho, že nebere v potaz vážné bezpečnostní problémy.

Minulý měsíc přišla Blue Origin o lukrativní zakázku NASA za 2,9 miliardy dolarů, kterou získala společnost Space X miliardáře Elona Muska. Ta se řadí mezi hlavní konkurenty v komerčním vesmírném závodě.

SpaceX a její první civilní posádka ve vesmíru
video

SpaceX vyslala do kosmu čtyřčlennou posádku bez profesionálních astronautů

Nejambicióznější posun ve vesmírné turistice. Tak hodnotí agentura AP počin společnosti SpaceX, která dnes z Kennedyho vesmírného střediska na Floridě vynesla na oběžnou dráhu loď Crew Dragon s americkou čtyřčlennou civilní posádkou.

Přečíst článek

Elon Musk

Musk má nakročeno stát se dolarovým bilionářem

Americký podnikatel Elon Musk by se jako první na světě mohl stát dolarovým bilionářem.

Přečíst článek

Suborbitální letadlo Virgin Galactic

Dobývání vesmíru může udělat miliardáře z každého. Jak na to?

Jeff Bezos již za pár hodin odstartuje do vesmíru, rozšíří tak řady miliardářů, jejichž byznys překonal zemskou tíži. Díky různým nástrojům může na vesmíru profitovat doslova každý.

Přečíst článek

Speciál Realitní Club

Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části –  webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu. 

  • Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
  • Komerční reality: kanceláře, coworking;
  • Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
  • Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.

Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.

Témata související s realitami:

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme