Axel Springer couvá z byznysu s Ringierem. Prodá mu média ve východní Evropě
Německé vydavatelství Axel Springer se rozhodlo přeorganizovat své aktivity ve střední a východní Evropě, které sdílelo se švýcarským koncernem Ringier.
Odprodá Ringieru média na Slovensku, v Maďarsku, Srbsku, Estonsku, Litvě a Lotyšsku. Chce se soustředit na největší trh v regionu, kterým je Polsko, na Německo a Spojené státy. Podle agentury DPA to vyplývá z dnešního sdělení obou firem. Finanční podrobnosti transakce společnosti nesdělily.
Společný podnik vydavatelství Axel Springer a Ringier v Polsku zůstane nedotčený. „V rámci růstové strategie se Axel Springer zaměří na digitální podnikání na největších strategických trzích,” uvedlo nejvlivnější německé vydavatelství. Tím je podle vedení i zhruba 40milionové Polsko.
Čínská CITIC prodala svůj podíl 55,8 procenta v mediální společnosti Médea zpět podnikateli Jaromíru Soukupovi. Podíl držela prostřednictvím firmy Rainbow Wisdom Investments.Mediální magnát Soukup znovu ovládl firmu Médea
Zprávy z firem
Od svého založení v červenci 2010 se společná firma obou vydavatelství Ringier Axel Springer Media AG vyvinula v jednu z největších mediálních společností ve střední a východní Evropě s přibližně 3100 zaměstnanci. Společně vlastní více než 200 digitálních a tištěných médií v regionu.
Na Slovensku firma podle svých webových stránek provozuje například zpravodajský portál aktuality.sk, Živé.sk a šport.sk nebo internetový lifestylový časopis pro ženy diva.sk. Spravuje také weby zaměřené na automobily a nemovitosti a populární seznamovací portál Pokec.
Podle sdělení obou firem by se převod akciových podílů měl uskutečnit v letošním roce. Obchod musí schválit úřady pro kontrolu hospodářské soutěže.
Vládní dluh České republiky v poměru k hrubému domácímu produktu (HDP) stoupl v prvním čtvrtletí o 6,3 procentního bodu na 44,1 procenta. Šlo tak po Kypru o druhý největší růst mezi zeměmi EU. Česko se po Kypru zadlužuje nejrychleji ze zemí EU. Dluh má ale šestý nejnižší
Money
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?