Mediální magnát Soukup znovu ovládl firmu Médea
Čínská CITIC prodala svůj podíl 55,8 procenta v mediální společnosti Médea zpět podnikateli Jaromíru Soukupovi. Podíl držela prostřednictvím firmy Rainbow Wisdom Investments.
CITIC získala majoritu v Soukupově firmě loni po navýšení původně třicetiprocentního podílu. Dnes ji prodala zpět Soukupovi, který se ode dneška znovu stal výkonným ředitelem i předsedou představenstva.
Kupní smlouva byla podepsána dnes, její vypořádání bude dokončeno v následujících dnech. Cena a podmínky nejsou známy. Ze společnosti Médea tak dnešním dnem odchází ti členové statutárních a dalších orgánů společnosti a managementu, které nominovala Rainbow Wisdom. Z představenstva odejdou Marian Severa a Ladislav Jelínek, z dozorčí rady pak Tomáš Bůzek a Marek Beitl. Skončí i výkonný ředitel Martin Konrád.
Mediální agentura Médea funguje jako zprostředkovatel při zadávání reklamy mezi firmami a médii. Soukup ji převzal koncem 90. let a vybudoval z ní jednoho z hlavních hráčů na českém trhu. Inzerce v tisku se podle údajů Nielsen Admosphere loni pohybovala kolem 17 miliard korun, objem reklamy v televizi přesáhl 62 miliard.
Německé společnosti Vonovia nevyšel pokus o převzetí svého rivala, firmy Deutsche Wohnen. Vonovii se do termínu, tedy minulé středy, podařilo získat jen 47,62 procent akcií Deutsche Wohnen, a nedostala se tak přes požadovaný padesátiprocentní práh. Největší realitní obchod v Evropě se zhroutil. Vonovia to ale nevzdá
Zprávy z firem
Ještě jim není ani 40, ale už mají na kontě několik výrazných úspěchů. Ale také můžou hodně prohrát. Seznamte se s Vladem Tenevem a Baijuiem Bhattem, zakladateli aplikace Robinhood, která za pár dní vstoupí na burzu.
Jak dva kamarádi ze Stanfordu změnili svět investic k nepoznání
Leaders
Speciál Realitní Club
Realitní Club je multiplatformní projekt serveru newstream.cz věnovaný nemovitostem, zaměřený pro B2B i B2C segment. Má tři základní části – webovou, printovou a eventovou se silným zaměřením na sociální sítě. Jako první odstartovala speciální stránka Realitního Clubu. Speciál je rozdělen do čtyř kategorií, které se „deep dive“ způsobem věnují klíčovým oblastem nemovitostního trhu.
- Brownfieldy: vize a budoucnost nezastavěných území především ve velkých městech;
- Komerční reality: kanceláře, coworking;
- Nová výstavba: development, nájemní bydlení, družstevní bydlení, hypotéky;
- Reality a politika: jak se municipality i nejvyšší patra centrální politiky podílejí na výstavbě.
Součástí budou rozhovory s developery, politiky, architekty i designéry.
Témata související s realitami:
- inflace v Česku i ve světě
- vše kolem hypotečního trhu
- co se děje na investičním trhu?