Mediální magnát Soukup znovu ovládl firmu Médea
Čínská CITIC prodala svůj podíl 55,8 procenta v mediální společnosti Médea zpět podnikateli Jaromíru Soukupovi. Podíl držela prostřednictvím firmy Rainbow Wisdom Investments.
CITIC získala majoritu v Soukupově firmě loni po navýšení původně třicetiprocentního podílu. Dnes ji prodala zpět Soukupovi, který se ode dneška znovu stal výkonným ředitelem i předsedou představenstva.
Kupní smlouva byla podepsána dnes, její vypořádání bude dokončeno v následujících dnech. Cena a podmínky nejsou známy. Ze společnosti Médea tak dnešním dnem odchází ti členové statutárních a dalších orgánů společnosti a managementu, které nominovala Rainbow Wisdom. Z představenstva odejdou Marian Severa a Ladislav Jelínek, z dozorčí rady pak Tomáš Bůzek a Marek Beitl. Skončí i výkonný ředitel Martin Konrád.
Mediální agentura Médea funguje jako zprostředkovatel při zadávání reklamy mezi firmami a médii. Soukup ji převzal koncem 90. let a vybudoval z ní jednoho z hlavních hráčů na českém trhu. Inzerce v tisku se podle údajů Nielsen Admosphere loni pohybovala kolem 17 miliard korun, objem reklamy v televizi přesáhl 62 miliard.
Německé společnosti Vonovia nevyšel pokus o převzetí svého rivala, firmy Deutsche Wohnen. Vonovii se do termínu, tedy minulé středy, podařilo získat jen 47,62 procent akcií Deutsche Wohnen, a nedostala se tak přes požadovaný padesátiprocentní práh.
Největší realitní obchod v Evropě se zhroutil. Vonovia to ale nevzdá
Zprávy z firem
Ještě jim není ani 40, ale už mají na kontě několik výrazných úspěchů. Ale také můžou hodně prohrát. Seznamte se s Vladem Tenevem a Baijuiem Bhattem, zakladateli aplikace Robinhood, která za pár dní vstoupí na burzu.
Jak dva kamarádi ze Stanfordu změnili svět investic k nepoznání
Leaders
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.