Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Saudi Aramco koupí amerického výrobce maziv Valvoline za 2,65 miliardy dolarů

Saudi Aramco
ČTK
 ČTK

Americká společnost Valvoline prodá za 2,65 miliardy dolarů (63,5 miliardy korun) svou divizi vyrábějící maziva, chladicí kapaliny a další produkty pro automobilový průmysl saúdskoarabskému producentu ropy a plynu Saudi Aramco. O oznámené dohodě informovala agentura Reuters. Transakci musí ještě schválit regulační úřady.

Valvoline v prosinci oznámila, že oddělí své dvě největší divize. Jednu z nich nyní prodává Aramco, druhá se zabývá opravami automobilů, zejména ve Spojených státech. Výnos z prodeje by měl podpořit expanzi servisních center pro vozidla. Aramco koupí prohlubuje svou sázku na dlouhodobou poptávku po petrochemických produktech.

eura, inflace

Průzkum ECB: Většina domácností v době pandemie nenašetřila na nynější období inflace

Pouze pětina domácností v eurozóně během pandemie spořila, vyplývá z analýzy Evropské centrální banky. Znamená to, že většina domácností nemá dostatečnou rezervu proti letošní rapidně stoupající inflaci, uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Divize loni Valvoline přinesla tržby 1,76 miliardy dolarů. To představuje téměř 60 procent tržeb společnosti. Firma uvedla, že výnosy z prodeje použije také na urychlení zpětného odkupu akcií a snížení dluhu.

Společnost Aramco bude vlastnit značku Valvoline pro všechna použití produktů na celém světě. Valvoline si značku podrží pro servis automobilů globálně „mimo Čínu a některé země Blízkého východu a severní Afriky“.

eura, inflace

Průzkum ECB: Většina domácností v době pandemie nenašetřila na nynější období inflace

Pouze pětina domácností v eurozóně během pandemie spořila, vyplývá z analýzy Evropské centrální banky. Znamená to, že většina domácností nemá dostatečnou rezervu proti letošní rapidně stoupající inflaci, uvedla agentura Bloomberg.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Doporučujeme