Saudi Aramco koupí amerického výrobce maziv Valvoline za 2,65 miliardy dolarů
Americká společnost Valvoline prodá za 2,65 miliardy dolarů (63,5 miliardy korun) svou divizi vyrábějící maziva, chladicí kapaliny a další produkty pro automobilový průmysl saúdskoarabskému producentu ropy a plynu Saudi Aramco. O oznámené dohodě informovala agentura Reuters. Transakci musí ještě schválit regulační úřady.
Valvoline v prosinci oznámila, že oddělí své dvě největší divize. Jednu z nich nyní prodává Aramco, druhá se zabývá opravami automobilů, zejména ve Spojených státech. Výnos z prodeje by měl podpořit expanzi servisních center pro vozidla. Aramco koupí prohlubuje svou sázku na dlouhodobou poptávku po petrochemických produktech.
Pouze pětina domácností v eurozóně během pandemie spořila, vyplývá z analýzy Evropské centrální banky. Znamená to, že většina domácností nemá dostatečnou rezervu proti letošní rapidně stoupající inflaci, uvedla agentura Bloomberg.
Průzkum ECB: Většina domácností v době pandemie nenašetřila na nynější období inflace
Money
Divize loni Valvoline přinesla tržby 1,76 miliardy dolarů. To představuje téměř 60 procent tržeb společnosti. Firma uvedla, že výnosy z prodeje použije také na urychlení zpětného odkupu akcií a snížení dluhu.
Společnost Aramco bude vlastnit značku Valvoline pro všechna použití produktů na celém světě. Valvoline si značku podrží pro servis automobilů globálně „mimo Čínu a některé země Blízkého východu a severní Afriky“.
Pouze pětina domácností v eurozóně během pandemie spořila, vyplývá z analýzy Evropské centrální banky. Znamená to, že většina domácností nemá dostatečnou rezervu proti letošní rapidně stoupající inflaci, uvedla agentura Bloomberg.
Průzkum ECB: Většina domácností v době pandemie nenašetřila na nynější období inflace
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.