Akcie Boeingu padají. Pro firmu nemohlo přijít zřícení letadla v Číně v horší dobu

Akcie amerického výrobce letadel Boeing se v pondělí během obchodování před otevřením burzy citelně propadají, o 6,8 procenta. Děje se tak v důsledku zřícení letadla tohoto výrobce v Číně.
Letadlo společnosti China Eastern Airlines dnes havarovalo v horách na jihu Číny. Na palubě stroje bylo 132 lidí. Jedná se o šest let staré letadlo typu 737-800 NG (New Generation). Výroba tohoto modelu skončila v roce 2019, poslední kus byl dodán začátkem roku 2020. Na sérii navazuje řada 737 MAX. Právě „Maxy“ zaznamenaly v krátkém časovém sledu dvě fatální nehody v letech 2018 a 2019, pročež po druhé z nich došlo k časově nejdelšímu odstavení konkrétního typu letadla v dějinách letectví.
V Číně se „Maxy“ do komerčního provozu dosud nevrátily. Dnešní tragická nehoda tak přichází pro Boeing v nejhorší možnou dobu. Neboť společnost se zrovna připravuje pro znovuuvedení „Maxů“ do provozu právě v Číně.
Ani letadla zahraničních leasingových společností, které mohou díky Putinovu zákonu ruští dopravci konfiskovat, nezachrání ruský letecký průmysl, upozorňuje CNN.
Ruská letecká flotila? Za rok bude na úrovni íránské a severokorejské, míní odborníci
Politika
Čína patří v posledních letech v bezpečnosti letecké dopravy k nejlepším na světě, píše agentura Reuters. Poslední smrtelná nehoda civilního tryskového letadla se tam stala v roce 2010, kdy za špatné viditelnosti havarovalo letadlo společnosti Henan Airlines, když se blížilo k letišti v I-čchunu. Z 96 lidí na palubě 44 zahynulo.
Společnost China Eastern Airlines patří mezi trojici největších čínských aerolinií. Létá na řadě domácích i mezinárodních tras a obsluhuje 248 různých destinací.
Tragédie představuje první fatální nehodu stroje aerolinky China Eastern od roku 2004. Tehdy pád jejího letadla ve Vnitřním Mongolsku usmrtil 53 lidí na palubě a dva na zemi. Akcie aerolinky se v reakci na havárii v pondělí na burze v Hongkongu propadly o 6,5 procenta.
Americká společnost Boeing loni dodala 340 letadel, což je sice téměř dvojnásobek toho, co předloni, na svého evropského rivala Airbus to však nestačilo. Airbus loni svým zákazníkům dodal 611 strojů a obhájil tak prvenství už třetí rok v řadě.
Airbus kraluje, oproti Boeingu loni dodal téměř dvojnásobek letounů
Zprávy z firem
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.