Agropodnikatel Kincl kupuje mlékárnu Laktos
Velkoobchod s potravinami Alimpex Food, který na český trh dodává i vlastní značky jako Dr. Halíř, Krajanka, Eiskaffee, Milkin nebo Polárka, kupuje společnost Laktos Praha, jediného akcionáře mlékárny Laktos. Jejich spojení posuzuje Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který o tom informoval na svých stránkách. Spojení posuzuje v takzvaném zjednodušeném řízení a rozhodnutí vydá do 20 dnů.
„K navrhovanému spojení soutěžitelů dochází v oblasti výroby a prodeje potravin, především mléka a mléčných výrobků,“ uvedl úřad.
Alimpex Food se věnuje velkoobchodnímu prodeji čerstvých a mražených potravin. Na český trh dodává i vlastní značky jako Dr. Halíř, Krajanka, Eiskaffee, Milkin nebo Polárka. Součástí skupiny je například Mlékárna Net Plasy z Bystřice pod Hostýnem a Jaroměřická mlékárna. Vlastníkem společnosti je podle Evidence skutečných majitelů podnikatel Milan Kincl.
Skupina Alimpex Food podle konsolidované účetní uzávěrky za rok 2023 vykázala čistý obrat 9,6 miliardy korun, hospodaření zakončila se ziskem 132 milionů korun.
Společnost Laktos působí na českém trhu od roku 1936, vyrábí například značky Smetánek, Jovokoktejl, Imperiál, Radlík či Laktosan.
Jak se v Laktosu vyráběli mléčné výrobky před 75 lety? Podívejte se do galerie:
Laktos vlastní podnikatel Todor Gudev. Mlékárna v roce 2017 otevřela nový výrobní závod v Krásné Hoře nad Vltavou na Příbramsku, dodává mléčné výrobky na český a slovenský trh, ale také do dalších zemí v Evropě, Asii a Jižní Americe. Podle účetní závěrky za rok 2023 dostupné ve Sbírce listin měla mlékárna čistý obrat 1,4 miliardy korun, hospodaření zakončila se ziskem 16,9 milionu korun.
Zkazky o „máselné krizi“ v Česku získávají oporu v číslech. Podle nejnovějších dat Eurostatu zdražuje máslo v Česku vůbec nejvýrazněji v celé EU. Letos v září jeho cena narůstala meziročně o 42,5 procenta, což bylo více než v kterékoli jiné zemi EU. Průměr za celou EU činil pouze 13,7 procenta meziročního cenového nárůstu.
Kovanda: Máslo v Česku zdražuje suverénně nejvíce v celé EU. A nízkou tučností mléka to není
Názory
Největší česká mlékárna Madeta měla loni tržby z prodeje výrobků, služeb a zboží 6,88 miliardy korun. Meziročně klesly o pět procent.
Mléčné výrobky netáhnou? Madetě loni klesl meziročně zisk o téměř 64 procent
Zprávy z firem
Mlékárna Olma loni zvýšila tržby o pětinu na rekordních 4,418 miliardy korun. Čistý zisk olomoucké mlékárny v roce 2022 vzrostl o čtyři procenta na 215,8 milionu korun, což je také nejvyšší hodnota v historii této akciové společnosti. Vyplývá to z výroční zprávy Olmy, která patří do skupiny Agrofert.
Olma ze skupiny Agrofert měla loni rekordní zisk i tržby. Mléko i jogurty lidem zdražily
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.