Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Reddit vstupuje na burzu. Akcionáři v rámci IPO prodali 22 milionů akcií

Primární emise akcií ohodnotila firmu Reddit na zhruba 6,4 miliardy dolarů
iStock
 ČTK

Americká společnost Reddit, která provozuje stejnojmennou sociální síť, stanovila emisní cenu svých akcií na 34 dolarů za kus. To celý podnik ohodnocuje na zhruba 6,4 miliardy dolarů (téměř 148 miliard korun).

Reklama

Firma a její akcionáři v rámci primární veřejné nabídky (IPO) prodali 22 milionů akcií, což jim vyneslo 748 milionů dolarů (přes 17 miliard korun), napsala agentura Reuters. S akciemi firmy se začne obchodovat na newyorské burze.

Společnost Reddit emisní cenu akcií stanovila na horní hranici svého cílového rozpětí, které činilo 31 až 34 dolarů za kus. Primární nabídka Redditu je letos prvním významným vstupem na burzu mezi podniky z technologického sektoru. Podle analytiků by mohla být také důležitým testem pro další firmy, které o uvedení svých akcií na burzu uvažují.

Sociální síť Reddit funguje jako diskusní fórum a platforma pro nahrávaní obsahu včetně fotografií, videí či textu. Uživatelům pak umožňuje připojit se k on-line skupinám podle jejich zájmů. Reddit založili v červnu 2005 jeho generální ředitel Steve Huffman, podnikatel Alexis Ohanian a internetový aktivista Aaron Swartz, který zemřel.

Krypto láká nové hráče. Je mezi nimi i Tipsport

Krypto láká nové hráče. Je mezi nimi i Tipsport

Největší česká sázková kancelář umožní ve spolupráci s českou kryptoburzou Coinmate nákup kryptoměn. Noví i zavedení hráči se z nedávného růstu digitálních měn snaží marketingově vytěžit maximum. Peníze se jen valí.

Přečíst článek

Reddit má v současnosti zhruba 540 milionů unikátních návštěvníků měsíčně z více než dvou set zemí světa. Facebook má přes 3,07 miliardy uživatelů měsíčně, Instagram a WhatsApp kolem dvou miliard a TikTok přes 1,5 miliardy.

Společnost Reddit je zatím ztrátová, což připisuje mimo jiné investicím do svého rozvoje. V loňském roce vykázala tržby 804 milionů dolarů, což je meziroční nárůst více než 20 procent. Téměř všechny příjmy tvořila reklama. Ztrátu firma snížila na 91 milionů dolarů ze 159 milionů v předchozím roce.

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme