Francouzský miliardář Pinault zvažuje prodej obřího balíku akcií Pumy

Německý výrobce obuvi Puma neprožívá dobré časy. Ceny jejích akcií se výrazně propadly, což vede i velké investory k přemýšlení nad tím, co s touto firmou. Jedním z nich je také francouzský miliardář François-Henri Pinault, jehož impérium luxusních značek Kering vlastní 29procentní podíl v německé firmě. Kering nyní zvažuje, jak s akciemi naloží, hrozí i prodej všech akcií. Jejich cena na zprávu reagují prudkým růstem.
Výrobci obuvi letos neprožívají nejlepší éru. Kvůli clům a komplikovaným výrobním řetězcům mohou přijít o velké části tržeb i zisků, a to bez ohledu na lesk značky, jejíž logo daná teniska právě nese. Problémy lze očekávat i u nejslavnějších bot, jako jsou Nike, Adidas nebo Puma.
Právě akcie poslední jmenované značky letos výrazně ztrácejí. Od začátku roku odepsaly až 59 procent.
A na to reagují také držitelé velkých balíků akcií. Mezi ně patří také společnost Kering francouzského miliardáře Françoise-Henriho Pinaulta, vlastníka řady luxusních značek včetně Gucciho. V Pumě Kering drží 29procentní podíl. To však již za chvíli může být podle agentury Bloomberg minulostí.
„Rodina Pinault zvažuje různé možnosti pro společnost Puma, včetně prodeje,“ cituje Bloomberg zdroje z okruhu nejbližší rodiny. „Mezi potenciálními kupci by mohly být například Anta Sports Products, Li Ning Co. či některý z bohatých fondů z Blízkého východu,“ dodává agentura.
Adidas potvrdil svou rostoucí formu, když ve druhém čtvrtletí překonal očekávání analytiků a vykázal solidní zisk, a to navzdory ekonomickým turbulencím a obchodní nejistotě. Retro modely tenisek jako Samba dál táhnou poptávku, zatímco firma zůstává opatrná kvůli možným dopadům cel ze strany USA. Investoři se komplikovaného výhledu obávají a akcie klesají o více než devět procent.
Adidas vsadil na retro a vyplatilo se. Jenomže kvůli nejistotě akcie padají
Zprávy z firem
Přetrvávající problémy a klesající zisk
Akcie Pumy na informaci zareagovaly prudkým růstem až o 20 procent. Tržní kapitalizace před oznámením novinky činila zhruba tři miliardy dolarů.
To je výsledek mnohaletých snah o návrat značky do velké trojky, kdy by mohla konkurovat Nike a Adidas. To se ale nedařilo předchozímu vedení, ani novému CEO Arthuru Hoeldovi, který přišel letos v dubnu. Kvůli pokračujícím problémům Puma v červenci oznámila „profit warning“, tedy upozornění pro investory, že výsledky nebudou v souladu s plány a očekáváním.
V loňském roce společnosti, která na trhu působí téměř osmdesát let, vykázala zisk 282 milionů dolarů při tržbách 8,8 miliardy dolarů.
Sportovní průmysl letos prochází náročnou zkouškou. Na výrobce sportovní obuvi a oblečení doléhají cla, zpomalující poptávka i proměny v distribuci. Rozhodující roli hraje také „cool faktor“, tedy schopnost prodávat za plnou cenu. Jak se které značce daří, napovídá už vývoj akcií. Tak si to shrňme.
Tři značky, tři scénáře. Letošek testuje odolnost sportovních gigantů
Trhy
Umělou inteligenci v České republice v současnosti pravidelně využívá sedm z deseti lidí, v loňském roce ji využívala zhruba polovina Čechů. Není tedy divu, že pronikla i do oblasti bankovnictví. Kde všude a jak se AI využívá v českých bankách? Co už umí bankovní virtuální asistenti a proč některé bankovní domy mají už i svou vlastní umělou inteligenci a jiné ještě ne.
Bez AI už ani krok. Umělá inteligence bankéřům práci nebere, naopak jí zefektivňuje
Money