Frycův Reflex Capital otevře další fond
MoneyVenture kapitálová společnost zakladatele Mall.cz Ondřeje Fryce Reflex Capital má aktuálně rozinvestováno sedmdesát milionů eur.
Venture kapitálová společnost zakladatele Mall.cz Ondřeje Fryce Reflex Capital má aktuálně rozinvestováno sedmdesát milionů eur.
Česká skupina lékáren Pilulka má za sebou celkem solidní rok. Loni na podzim expandovala na maďarský a rakouský trh. A prodeje na internetu jí mírně rostly.
Obrat českých e-shopů loni poprvé meziročně klesl, a to z předloňských 223 miliard na 197 miliard korun. Vyplývá to ze sdělení Asociace pro elektronickou komerci a internetového srovnávače cen Heureka.cz. Poprvé na českém trhu klesl i počet e-shopů, a to o 885 na 50 100 obchodů. Důvodem byly vysoké provozní náklady a rostoucí inflace.
Trvalo dlouhá staletí, než obchodníci a výrobci dobyli Vánoce jako významnou tržní příležitost. Tyto svátky přinášejí jim i jejich zákazníkům prospěch, ale také problémy, jimž by bylo lépe se vyhnout. Kdyby to ovšem šlo.
Obchodníky čeká nejdůležitější sezona v roce – Vánoce. Kamenné prodejny budou natřískané k prasknutí, přesto skutečný nákup učiní jen zlomek návštěvníků. Jak jejich podíl zvýšit? Nejlépe službami podobnými těm z e-shopů, shodli se odborníci na retail, kteří vystoupili na konferenci Boost your business!, kterou pořádal byznysový portál newstream.cz.
Nejdřív pandemie, nyní inflace a šokující dopady války na Ukrajině. To vše mění nákupní návyky Čechů a Slováků a musejí na to reagovat také obchodníci a prodejci. Jak se jim daří naplňovat představy dlouhodobě sleduje Jiří Beran, zakladatel mistoprodeje.cz. „Vidíme velké změny zejména u nákupních center, která se mění v zábavní centra. A i menší prodejny se snaží zážitek z nakupování obohatit například přidruženým prodejem kávy,“ vysvětluje Jiří Beran. O své zkušenosti se podělí 18. října na konferenci Boost your business!, kterou spolupořádá server newstream.cz.
Pilulka vstoupila na maďarský trh. Začne v on-linu, tamní trh bude zásobovat ze Slovenska. Obdobnou strategii zaujme v případě Rakouska, kam by měla expandovat v řádu týdnů.
Českou fintech scénu ode dneška rozšíří švédský start-up Klarna, značka světového formátu zabývající se především zprostředkováváním odložených plateb v e-commerce, který v Česku používá například Twisto.
S přibývajícími možnostmi nákupu na internetu musejí prodejci přemýšlet o tom, jak si zákazníky udržet. Prakticky každá značka tak dnes v nějaké podobě nabízí věrnostní programy. Tyto programy začínají doplňovat nabídky cílené díky analýze platebních transakcí.
Amazon chce svým zákazníkům zpříjemnit online nákup bot. Pomocí speciálního digitálního nástroje si budou moci vybranou botu vyzkoušet, píše CNBC. Funkce sice nepomůže zjistit, zda bota sedí, ale nakupující díky ní alespoň vidí, jak na jeho noze vypadá. Riziko reálného puchýře z otlačení už ale musí vzít zákazník na sebe.
Tržby v maloobchodě v dubnu meziročně stouply o 6,2 procenta, o měsíc dříve rostly podle revidovaných údajů o 5,7 procenta. K nárůstu tržeb pomohly zejména vyšší prodeje oděvů a obuvi. Proti loňskému dubnu si však polepšily prodejny všech druhů zboží, uvedl Český statistický úřad (ČSÚ). Meziměsíčně byly maloobchodní tržby o 0,1 procenta vyšší.