Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Správa železnic vypsala zakázku na rekonstrukci smíchovského nádraží za více než pět miliard

Vizualizace rekonstrukce Smíchovského nádraží
Správa železnic
 ČTK

Správa železnic vypsala veřejnou zakázku na zhotovitele druhé etapy rekonstrukce smíchovského nádraží, náklady dosahují 5,2 miliardy korun a stavět by se mělo mezi lety 2024 a 2027. Rekonstrukce zahrnuje kompletní přestavbu kolejiště, obnovu tří nástupišť a vybudování nového čtvrtého nástupiště. Nabídky mohou firmy podávat do 17. září, vyplývá ze zveřejněné zakázky.

Stavbaři také v druhé etapě rekonstrukce vybudují novou lávku do Radlické ulice, která povede nad celým nádražím a umožní bezbariérový přístup na jednotlivá nástupiště. Lávka v budoucnu rovněž spojí nádraží s novou čtvrtí Smíchov City. Správa železnic prodlouží stávající podchody, které budou ústit do budoucího parkovacího domu. Rekonstrukci smíchovské nádražní budovy plánuje Správa železnic zahájit v roce 2026.

FOTOGALERIE: Jak bude vypadat Smíchovské nádraží po rekonstrukci se můžete podívat do následující galerie

Smíchovské nádraží bude Správa železnic rekonstruovat v několika etapách. V první etapě odstraní část kolejiště a demontuje ocelovou lávku, která vede přes koleje do Radlické ulice. Práce za 60 milionů začnou v záři letošního roku a provede je firma Strabag Rail.

Developerský projekt Al Hambra 1st Avenue v centru Hurghady.

Ještě levnější než ve Španělsku. Byt v Hurghadě se dá koupit i za půl milionu

Výrazně nižší ceny, celoročně příjemné počasí a také nižší životní náklady lákají Čechy do Egypta nejenom na dovolenou, ale také na nákupy nemovitostí. Starší byt v centru turisticky oblíbené Hurghady se dá koupit už za pět set tisíc korun.

Přečíst článek

Smíchovské nádraží by mělo být v budoucnu součástí nového dopravního terminálu, který by měl být zprovozněn v roce 2026. Vedle železniční stanice bude zahrnovat také stanice metra a tramvají, stanice městských, příměstských i dálkových autobusů, trolejbusů a elektrobusových linek. Vznikne rovněž velkokapacitní záchytné parkoviště P+R. Terminál Smíchov připravuje pražský magistrát.

Smíchovské nádraží bylo otevřeno jako druhá velká stanice v Praze v roce 1862. Nynější budova stanice byla postavena v 50. letech minulého století, původní budovy se totiž i kvůli poškození za druhé světové války nezachovaly. Smíchovské nádraží patří k nejvytíženějším železničním uzlům v Praze, spolu s nádražím hlavním - na které bylo napojeno deset let po svém vzniku - a Masarykovým.

Brno roste. A Praha hledá směr

Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.

Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.

Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.

Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.

A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.

Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.

Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.

Související

Doporučujeme