Jiří Kučera: Češi nemají problém kupovat luxusní nemovitosti. Zájemců je čím dál víc
Realitní kancelář Luxent se soustředí na prémiové bydlení. Především v Praze, ale podílí se i na prodeji apartmánů v českých horských střediscích, pořád vede Špindlerův Mlýn. A umí domluvit a zařídit i nákup vysněného bydlení u moře, nyní hlavně v Chorvatsku.
Šéf společnosti Jiří Kučera nemá rád slovo luxusní. Nevyjadřuje podle něj podstatu jeho práce. Víc se mu líbí slovo kvalitní. Faktem však je, že Kučerův ne nějak velký tým makléřů si i v nynější době ochlazení na realitním trhu vede stále dobře. Ředitel Kučera se během rozhovoru při zaznění slova drahý nebo luxusní jen decentně pousměje pod vousy. Které nemá. Je rezervovaný. O trhu s bydlením toho však ví víc než kdokoliv další. A součástí jeho práce je být diskrétní.
Jak se daří segmentu obchodu s luxusními, pardon, kvalitními nemovitostmi? Zdá se, že nadmíru dobře. „Trh se zpomalil, vyjednává se podstatně déle než v minulosti,“ říká Kučera. Zájem kupujících však podle něj v žádném případě neochladl. Z veřejné debaty by se přitom mohlo zdát, že Češi kvůli obří inflaci zchudli, nemají ani na chleba. Opak je pravdou. Movití Češi nešetří na chleba, celkem živě nakupují „kvalitní“ nemovitosti.
„Obchod nemovitostí v nejvyšším cenovém segmentu netrpí tím, že by byl nedostatek kupujících. Kupující tady pořád jsou. A je jich stále více. Problém není v tom, že by neměli peníze. Problém nyní je s ochotou peníze vynaložit,“ říká šéf Luxentu.
Nejnovější díl podcastu Realitní Club přineseme již zítra na newstream.cz nebo všech podcastových platformách.
Poslechněte si i další díly podcastu Realitní Club.
Kromě Bílovic u Uherského Hradiště se městský mobiliář tuzemské značky mmcité vyrábí i v Brazílii. Právě posílení produkce je jedním z hlavních důvodů, proč skupina Davida Karáska chce od investorů na pražské burze Start získat 160 milionů korun. Nejenom o tom, na co chce firma peníze použít, jsme si povídali v dalším díle podcastu Realitní Club.
Šéf mmcité: Kopírují nás všude. Hlavně v Polsku, Rusku, ale také v Itálii
Reality
Řada velkých transakcí na nemovitostním trhu nyní míří do nájemního bydlení, říká Zdenka Klapalová, bez nadsázky první dáma českého nemovitostního trhu. Je prezidentkou Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí a také řídící partnerkou poradenské společnosti Knight Frank, která v Česku stojí za řadou velkých obchodů v tomto byznysu.
Zdenka Klapalová: Investoři se zaměřili na nájemní bydlení, je to celosvětový trend
Reality
Ceny nemovitostí padají a s nimi velká část realitního trhu. Roste nervozita a napětí. A v tisku se objevují realitkami živené titulky, které se klientům snaží vnutit, že doba je zlá a výhodně prodat není možné. Jenže situace je z mého pohledu jiná. Většina z těch, kteří prodávají se slevou, totiž nevyčerpají většinu možností, jak to dělat jinak a lépe, píše v komentáři pro Newstream Petr Morcinek, majitel realitní společnosti M&M Reality.
Petr Morcinek: Propad cen nemovitostí je vizitkou neschopných realiťáků
Názory
Brno roste. A Praha hledá směr
Je tu nové, podzimní číslo magazínu Realitní Club. Zaměřuje na současné trendy ve výstavbě, investicích a dostupnosti bydlení.
Titulní rozhovor patří Radimu Passerovi, který otevírá pohled do zákulisí developerských projektů a rozvoje pražské Brumlovky.
Hlavní tematický blok sedmého vydání magazínu přináší detailní pohled na Brno, které se mění v jedno z nejdynamičtějších měst střední Evropy.
Exkluzivní data z Flat Zone potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský. Magazín doplňují rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
V rozsáhlé reportáži i rozhovorech například s Tomášem Vavříkem, šéfem brněnské developerské společnosti Domoplan, a Janem Tesárkem, ředitelem Kanceláře architekta města Brna, magazín mapuje největší proměnu Brna od meziválečného období.
Exkluzivní data z Flat Zone zase potvrzují, že brněnský realitní trh už dávno není levnější než pražský.
A magazín doplňují další rozhovory s odborníky, analytiky i vizionáři, kteří určují budoucnost českého developmentu.
Realitní Club vychází dvakrát ročně a je součástí multiplatformního projektu Newstreamu: zahrnuje rubriky na newstream.cz, tematické eventy a diskusní setkání pod hlavičkou klubu i úspěšný podcast moderovaný Petrou Nehasilovou a Daliborem Martínkem.
Aktuální číslo je k dostání u dobrých prodejců tisku, online a v předplatném na SENDu. Digitální verze magazínu je dostupná na newstream.cz.