Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
54: Jak lidem vyprávět příběhy, které chtějí slyšet
Příběhy spojují lidi od nepaměti. Slouží k navázání důvěry, k navázání vztahů a předávání informací. Na základě příběhů prodáváme službu nebo výrobek. Proto jakmile dokážete ovládnout vyprávění, dokážete se mnohem snadněji dostat k vašim potenciálním zákazníkům nebo klientům. Dokázat odvyprávět kvalitní příběh z vás udělá nejenom dobré obchodníky, ale taky vyhledávané společníky na různých akcích. I v tomto případě je ale nutné dosáhnout mistrovství nejprve tím, že porazíme vlastní trému a strach. Příjemný poslech!
Děkuji partnerům Buduj značku, kterými jsou:
Nealkoholické drinky Samuraishot.cz
LinkedIn storyteller Miki Plichta
Podnikatelská komunita PodnikejteLépe.cz
53: Martin Tesárek: Rok a půl jsem se uživil cold callingem
Pokud někdo během let vybudoval silnou značku na poli realitních nemovitostí, je to Martin Tesárek. Kdysi úspěšný vrcholový sportovec se dnes vrcholově věnuje realitám. Především si ale dokázal vybudovat účinné obsahové kanály, díky kterým se přílši nemusí starat o aktivní hledání nových zakázek. Lidé se mu ozývají sami. A často. V rozhovoru se dozvíte, jak si můžete podobně zajímavou pozici vytvořit také.
52: Podnikání je o vztazích. Jak je vytvořit a udržet
Každý ví, že aby v podnikání uspěl, musí se obklopit řadou zajímavých kontaktů. Jenže to je úkol, který vám sebere velké množství času. A ten byste určitě měli investovat. Jak se nebát oslovovat lidi napřímo a jak ze sebe vytvořit příjemnější společníky, se kterými vaši potenciální klienti budou chtít uzavírat obchod. To byste si měli odnést z dnešního podcastu.
3 klíčové informace:
Pohlídejte si pro vás klíčové lidi
Hledejte potenciál tam, kde potenciál opravdu je
Přemýšlejte dlouhodobě. Speciálně, pokud jste B2B byznys
Partnerem podcastu je výrobce nealkoholických drinků a sektů Samurai Shot.
51: Dominik Hrodek: Sociální sítě kopírují principy ze středověku
Tento podcast bude trochu jiný. Naproti mně usedl Dominik Hrodek, který aktuálně řídí marketing právnické odnože společnosti Deloitte. Dominik také marketingovou komunikaci vyučuje na VOŠ Scholastika.
Rozhovor se tentokrát stočil k historii a ke společenským fenoménům. Dozvíte se, kolik toho má Facebook společného s hostinami středověkých velmožů. Nebo to, jak se marketingová komunikace už po tisíce let nemění a zůstává v jádru stále stejná. A jak toho využít. To je ale jen zlomek toho, co v tomto velmi inspirativním rozhovoru uslyšíte.
Každá firma vyžaduje kvalitní vedení. Zároveň se taky říká, že firemní lídři by měli vychovávat další lídry. A vůbec je to slovo “lídr” dnes docela hodně skloňované. A tak by bylo dobré vysvětlit, kdo vlastně lídrem je, kdo jím není a proč by o tento status měl usilovat každý majitel firmy nebo šéf týmu. Pokud se chcete posunout ve svých vůdcovských schopnostech nebo si ujasnit, jaké jsou základy leadershipu, je tento díl podcastu přesně pro vás.
49: Filip Mikschik: Stavte firmu tak, aby vás nepotřebovala
Původně podnikat nechtěl. Teď stojí za portálem StartUpJobs.cz a řídí jeho expanzi do okolních evropských zemí a do zbytku světa. V podcastu se dozvíte, jak probíhaly námluvy s investory. Dozvíte se, co by mělo být klíčem každé správné firmy, aby se její majitel nezbláznil a jak se pozná "falešný programátor". Zároveň vám Filip prozradí nové projekty, na kterých pracuje. Jedním z nich je třeba představení firmy dalším obchodním partnerům. I zavedená firma totiž může začínat znovu od nuly.
Internetové prostředí a propagace na internetu je dnes velkým bojem o pozornost vašich zákazníků. Jak byste to měli udělat, aby věnovali svou pozornost právě vám a vaší službě nebo produktu? Existuje mnoho různých způsobů. Ten nejdůležitější je ale jen jeden: tvorba kvalitního obsahu. V tomto dílu podcastu Buduj značku se dozvíte, jak obsah prezentovat tak, aby byl pro vaše zákazníky zajímavý a chtěli na něj reagovat.
3 klíčové informace:
Kde je pozornost, tam jsou peníze
Obsah, který tvoříte, musí lidi lákat k tomu, aby na něj reagovali
Všechno dělejte o lidech!
47: Miroslav Princ: Malé změny při jednáních můžou zásadně zvednout vaše prodeje
Chcete se zlepšit ve vašich obchodních dovednostech? Pak je jedním z expertů na toto téma Miroslav Princ. Píše knihy o obchodování, školí a pracuje přímo v terénu. Jeho specialitou je telefonování. V nebývalé otevřeném rozhovoru vám prozradí, jaké konkrétní praktiky vám stačí změnit, abyste dosáhli mnohem lepších výsledků při vaší obchodní činnosti.
Je úplně normální obávat se, že to nevyjde. Ne vždycky se totiž ukáže, že má smysl v podnikání pokračovat. Pakliže zjistíte, že pro vaši službu není poptávka, prostě to zavřete. Není to nic, za co byste se měli stydět. V Americe se dokonce říká, že kdo v podnikání aspoň třikrát nezkrachoval, nemá smysl ho považovat za dobrého podnikatele. U nás je stále tak nějak přirozené očekávat, že kdo neuspěje, je hoden posměchu. Pojďme to změnit. V tomto díle podcastu se dozvíte, jak se přestat obávat dalších kroků a jak být odolnější vůči strachu z neúspěchu.
3 klíčové informace:
Buďte za všech okolností optimisté.
Mějte jasný a konkrétně specifikovaný plán, o který se můžete opřít
Nepočítejte s plánem B
45: Jiří Rostecký: Nechoďte podnikat, pokud nechcete tvrdě dřít
Jirka Rostecký patří mezi přední podnikatelské osobnosti na sociálních sítích. Ještě na škole založil portál MladýPodnikatel.cz, skrze který sdružuje firmy a e-shopy a pořádá pravidelná setkání podnikatelů. Nedílnou součástí jsou také rozhovory, kterých už Jirka natočil stovky. Nyní je ovšem v roli hosta. Dozvíte se, v čem nejvíc tlačí české firmy bota, jak náročné byly jeho začátky a co všechno může poradit začínajícím podnikatelům.
44: Vilém Terich: Když tvoříte kvalitní obsah, nepotřebujete reklamu
Kdybyste se ve své propagaci věnovali jenom vytváření různých forem obsahu, stačilo by to? Vilém Terich naznačuje, že ano. Stará se o kompletní digitální marketing ve společnosti Cool People, která je na špičce v oblasti náboru IT pracovníků. Musí tedy neustále přinášet kvalitní a hodnotný obsah pro programátory. Jak těžké to je?
43: Tomáš Vala: Ve firmě jsem trávil všechen svůj čas
Dalším hostem podcastu Buduj značku byl Tomáš Vala, generální ředitel firmy SIKO koupelny, která patří mezi největší prodejce koupelnového vybavení u nás. I přes svou velikost si společnost stále drží pověst rodinné firmy, kterou je. Tomáš Vala ale mluvil o něčem trochu jiném. O tom, jak musel v 17 letech zvládat pozici obchodního zástupce ve firmě. Nebo o tom, jak kvůli práci odložil rande se svou budoucí ženou.
Nebo o víkendech a volném času, který obětoval firmě. To ale není všechno. Zazní velmi užitečné informace o tom, jak byste měli jako majitelé byznysu zacházet s lidmi, aby pro vás pracovali rádi.
Máte firmu, ve které pracujete sami nebo jen v malém týmu? Pak se vás týká spousta problémů, které ti větší řešit nemusí. Pro vás jsou ale existenčně důležité. Může to být všechno od financí, přes akvizici nových zakázek nebo marketingu. A jak vlastně založit nový projekt? Toho všeho se dotkneme v nejnovějším dílu podcastu Buduj značku. Příjemný poslech.
Tři klíčové informace:
Neustále poslouchejte feedback ostatních
Ne vždycky vysoký obrat rovná se vysoký zisk
Pokud si práci užíváte i po několika letech od startu firmy stále stejně, je to na dobré cestě
Mojmír Urbánek v roce 2012 založil poradenskou a servisní společnost SAB Servis, která se dnes stará především o poradenské společnosti v oblasti financí. Zajišťuje jim servisní podporu v podobě aplikací a nástrojů, které mohou využít ve své vlastní práci. Firma od svého založení
spolupracovala s tisícovkami poradců napříč republikou.
Čím dál víc lidí tráví svůj veškerý volný čas prací. Nejsem výjimka. Pokud to máte podobně, patříte do druhu ohroženého vyhořením. To je stav, který každý, kdo si jím prošel, definuje trochu jinak. Ve stručnosti ale znamená úplnou brzdu a nutnost celkově přehodnotit priority a nakládání s volným časem. Dnešní díl by vám měl přinést praktické tipy, jak se do tohoto bodu (pokud možno) nikdy nedostat.
3 klíčové informace:
Každý pátý člověk má sklony k syndromu vyhoření
Vyhoření nepřichází hned, je to postupný proces s různými příznaky
Pokud cítíte, že je toho na vás příliš, musíte nutně zvolnit
39: Radim Pařík: Největším zabijákem všech prezentací je PowerPoint
Radim Pařík je zakladatelem Fascinating academy, v rámci které učí lidi správně vystupovat. Nezbaví vás trémy, ale dokáže vás přimět lépe gestikulovat, mluvit, pohybovat se. Vzbudit emoci. Pokud vás toto téma zajímá, pak si rozhovor určitě užijete. Pokud ne, tak vám Radim prozradí i své strastiplné předchozí pracovní činnost, během které nalétal stovky hodin a přišel o vlasy.
38: Vaše značka nejsou jen sociální sítě. Co ještě do ní lidé počítají
Sociální sítě jsou nedílnou součástí tvorby osobní značky. Ale nevěnujte veškerou energii jen jim. Jsou tu další aspekty, kterých si lidé všímají, když vás hodnotí a dělají si o vás obrázek. Na některé z nich se podíváme v novém díle podcastu Buduj značku. Příjemný poslech!
Tři klíčové informace:
Lidé nevnímají jen to, co si vy myslíte, že vnímají
Nesnažte se hrát roli někoho, kým nejste
Nejdůležitější ze všeho je naslouchat tomu, co vám lidé říkají
37: Petr Hudec: Mějte velkou trpělivost se zákazníky. Má to smysl
Petr Hudec založil e-shop HuráMobil.cz a dodnes ho vede. Vybudoval ho od základů a dodnes jej vede. Zároveň postavil celý marketing na youtubovém kanálu, kde sám vystupuje a hodnotí nové telefony. Pokud vás zajímá zákulisí prodeje elektroniky, máte se na co těšit. Dozvíte se ale také důležité a praktické tipy z tvorby kvalitního obsahu, který zákazníci cíleně vyhledávají a rádi konzumují.
36: Metody propagace, které jsou mrtvé, ale vy si to ještě nemusíte myslet
To, jakým způsobem se prezentvoat na sociálních sítích, se neustále mění. Dokonce tak rychle, že je velmi obtížné sledovat aktuální dění i pro profesionály v oboru. To, co vám fungovalo před třemi lety, už dnes působí obstarožně. A právě na metody, do kterých se určitě nepouštět, se podíváme v dnešní epizodě podcastu Buduj značku. Pokud se po prázdninách chystáte spustit novou kampaň, ukážu vám, čeho se určitě vyvarovat.
Tři klíčové informace:
Propagace vašeho produktu nebo vaší služby je stále nutná, bez ní se neobejdete a dělejte jí
Lidé jsou vzdělanější než kdy jindy, nesnažte se je oblafnout
Pokud chcete získat, nejprve něco dejte
35: Jan Kyselý: Využívejte častěji sociální sítě k získávání zakázek
Jan Kyselý je expertem na B2B prodej na sociálních sítích. Je propagátorem myšlenky, že kvalitní obchodní vazby si dnes už můžete vytvořit online prostřednictvím social sellingu. Co to je za koncept a proč byste o něm měli uvažovat ve chvíli, kdy podnikáte nebo se pohybujete v B2B sektoru? A má smysl budovat si povědomí o vaší značce i jinde než na LinkedInu?
Jan Kyselý napsal o B2B prodeji i knihu společně s kolegou Jiřím Jamborem. Jmenuje se Social Selling: Nakopněte svůj B2B prodej pomocí sociálních sítí.
Podpis dohody o minerálech mezi Spojenými státy a Ukrajinou je podle ministra zahraničí Jana Lipavského (nestr.) dalším důkazem, že Ukrajina je skutečně 👍 připravena na mírová jednání. Naopak Rusko se dál vykrucuje a nereaguje na americkou snahu válku ukončit, řekl Lipavský.
Jihokorejský ústavní soud ❌ zrušil rozhodnutí nižšího soudu, které na konci března zbavilo opozičního lídra I Če-mjonga obvinění z porušení volebního zákona. Informuje o tom agentura Jonhap. Není tak jasné, zda se bude I Če-mjong v červnových volbách moct ucházet o prezidentský post.
EU plánuje příští týden sdílet se Spojenými státy 📜 dokument, který bude obsahovat návrhy k zahájení obchodních jednání s administrativou prezidenta Donalda Trumpa. Dokument navrhuje snížení obchodních a necelních překážek, posílení evropských investic v USA, spolupráci na globálních problémech, jako je řešení nadměrné kapacity čínské oceli, a nákup amerického zboží, jako je zkapalněný zemní plyn a technologie.
Argentina odtajnila 📜 dokumenty, které ukazují, že země po druhé světové válce do značné míry pomáhala nacistům uniknout z Evropy. K on-line zpřístupnění stovek dokumentů svolil argentinský prezident Javier Milei. Mnohé z nich potvrzují, že vysoce postavení nacisté, jakým byl i doktor Josef Mengele, žili v Argentině bez problémů.
Americká společnost Apple ☝ porušila soudní příkaz, který jí nařizoval, aby ve svém obchodě s aplikacemi App Store umožňovala platby přes jiné poskytovatele. Uvedla to soudkyně Yvonne Gonzalezová Rogersová, své rozhodnutí postoupila státním zástupcům kvůli možnému trestnímu stíhání firmy, uvedla agentura Bloomberg. Apple musí přestat účtovat provize za nákupy mimo svůj obchod s aplikacemi.
Spojené státy a Ukrajina podepsaly 🤝 dohodu o vytvoření americko-ukrajinského rekonstrukčního investičního fondu, oznámilo ve středu večer místního času (v noci na dnešek středoevropského letního času) americké ministerstvo financí. Agentura Bloomberg píše o podpisu „dohody o přístupu k ukrajinským přírodním zdrojům“.
Americké softwarové společnosti Microsoft 📈 vzrostl ve třetím fiskálním čtvrtletí čistý zisk o 18 procent na 25,8 miliardy dolarů (568,6 miliardy korun). Firmě pomáhá zájem o cloudové služby a umělou inteligenci (AI).
Sociální síť pro sdílení krátkých videí 📱 TikTok plánuje investici ve výši jedné miliardy eur (24,96 miliardy korun) do výstavby svého prvního datového centra ve Finsku. Agentuře Reuters to potvrdil mluvčí společnosti s tím, že projekt je součástí širší iniciativy, jejímž cílem je posílit ochranu osobních údajů evropských uživatelů.