Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
64: Překonejte komfortní zónu: 4 zásady publikování obsahu
Nemilým údělem menších firem je, že přípravu kvalitního obsahu mnohdy podceňují nebo jí nevěnují dost pozornosti. A přitom svět se mění. A klasická reklama zdražuje. Proto je potřeba neustále hledat nové cesty, jak se dostat k očím zákazníků či klientů. Vlastně ani není nutné je hledat. Objeveny už byly. Stačí vzít odvahu a vydat se po nich. Jednou z nových cest je začít se definovat jako tvůrce kvalitního obsahu. A právě do této role by vás měl uvést tento díl podcastu Buduj značku. Příjemný poslech!
3 klíčové informace:
Síla obsahu je v tom, že ho může kvalitně tvořit úplně každý
Objevujte neustále nové cesty, kterými se můžete vydat
Mějte jasno v tom, co jsou vaše silné stránky
63: Michal Rozehnal: Sbírání dat může proměnit celou strategii firmy
Už 8 let je jedním ze zakládajících členů projektu Reporting.cz. V portfoliu mají největší české společnosti a několik evropských velkých ryb. Michal Rozehnal je expert přes sbírání a vyhodnocování dat. V rozhovoru popisuje, jak k tomu přistupovat. Šetří to čas vašim zaměstnancům nebo rovnou celému týmu.
62: Hledání motivace. 5 tipů na zlepšení pracovní morálky
Můžete mít práci snů, a přece se cítíte na konci dne bez energie. Dosáhnout vysněných cílů v podnikání či práci je proces, který stojí spoustu úsilí a přemáhání a ne vždycky je spojen s pozitivními emocemi. Ztratíte směr, hledáte motivaci k práci. Nebo se vám do té - kdysi vysněné - práce nechce. Začnou se vám vkrádat myšlenky na to, jestli vůbec děláte to, co vás baví. V této epizodě podcastu zlepšujeme pracovní morálku. A hledáme způsoby, jak si ji udržet co nejdéle.
3 klíčové informace:
Dostat se do spirály stereotypu je vždycky dočasné
Strach a lenost jsou velmi blízcí příbuzní
Čas na dělání věcí, které máme rádi, si vždycky najdeme
61: Michal Holub: Dělejte si meetingy sami se sebou
Patří mezi velmi aktivní kouče, kteří řeší především tematiku osobního a firemního růstu. Kdysi byl člověkem, který se děsil mluvení na veřejnosti a měl strach z ukazování se. Dnes hravě zvládá obojí. Dá se to podle něj naučit stejně jako se dá například naučit přirozenost.
Přetížení manažeři a majitelé mají podle Michala především dva problémy: komunikaci s týmem a delegování úkolů. Jak jim pomáhá se z toho dostat? Rozhovor by vám v tomto všem měl podat správné odpovědi. Příjemný poslech!
Budoucnost patří komunitám. Tedy skupinám, které věří vaší vizi a jsou vašimi následovníky. Už nepůjde o pouhé publikum, kterému servírujete obsah. Půjde o komunitu, která žije vlastním životem. Jak se budování komunit projeví v příštích letech? A jak na tento nový trend jakožto majitelé nebo manažeři budete muset zareagovat? První krok je nezaspat. V dnešní epizodě podcastu rozebereme byznysový přínos komunit pro firmy.
3 klíčové informace:
Nejdůležitější je čas, který do budování komunity investujete
Všechno musíte postavit na kvalitním obsahu
Vymyslete, čím se lišíte od ostatních a využijte to
Partnerem epizody je:
Podnikatelská komunita podnikejtelépe.cz
59: Karolína Šustrová: Obchod, který voní, má lepší výsledky
Češi mají rádi obchodní centra. Mají je rádi i provozovatelé značek, kteří se sem houfně stahují. Karolína Šustrová má na starosti obchodní centra ve firmě Unibail Rodamco Westfield. Patří sem například nově přejmenované Centrum Chodov v Praze a mnoho dalších. Co všechno musí v dnešní době obchodní domy dělat, aby byly lákavé jak pro zákazníky, tak pro firmy? V podcastu zmíníme například i to, proč je Karolina Šustrová hrdá na stav toalet na Chodově.
58: Jak dlouho trvá, než v podnikání zažijete úspěch?
Dívat se na statistiky úspěšnosti nových firem není příjemné. Vyplývá z nich totiž, že drtivá většina čerstvě založených společností velmi rychle končí. Důvody můžou být různé a jen potvrzují, že vstoupit do světa byznysu vyžaduje velké odhodlání. Jak dlouho byste měli vydržet, aby se z neúspěchu stal úspěch? Existují faktory, které můžete ovlivnit vy sami. A na ně se podíváme v této epizodě podcastu Buduj značku. Příjemný poslech!
3 klíčové informace:
Ze začátku je potřeba snížit náklady na úplné minimum
Většinou trvá několik let, než se podnikatelům podaří uspět
Nejhorší pro firmu je nekompetentní lídr
Partnerem této epizody je:
Podnikatelská komunita PodnikejteLépe.cz
57: Hynek Horák: Nomádství je fajn, ale lidský kontakt nenahradíte
Umí se orientovat v zajímavých nemovitostech, které taky aktivně vyhledává a podniká v nich. A to nejen u nás a na Slovensku, ale třeba i na Seychelech. Hynek Horák patří mezi spoluzakladatale platformy HledáSeHotel.cz. V rozhovoru jsme se bavili o pracovní morálce a taky o tom, jak se na realitním trhu vlastně vyznat a zorientovat. Nebo třeba jaké fígle existují a jak se dá vlastně na nemovitostech vydělat. V neposlední řadě řešíme i profláknutou "realitní bublinu" v Praze.
Facebook v poslední době přichází o uživatele i o reputaci, lidé veřejně deklarují odchody ze sociálních sítích. Někteří se uchylují k úplnému online celibátu. Jeden by si skoro myslel, že na internetu už na nikoho nečeká nic dobrého, je za zenitem a nemá co nabídnout. Pojďme společně prozkoumat, jestli to je pravda, nebo jen dočasná fáze. A případně jak těžit z toho, že spoustu lidí falešná nablýskanost sociálních sítí spíš odpuzuje? Dozívte se v dalším podcastu. Příjemný poslech!
3 klíčové informace:
Lidé začínají být unavení dokonalostí sociálních sítí
Do budoucna nemají influenceři úplně na růžích ustláno
Čím víc budete spoléhat na vlastní autentičnost, tím lépe
Partnery této epizody jsou:
Nealkoholické drinky SamuraiShot.cz
Podnikatelská komunita PodnikejteLépe.cz
55: David Zábrž: Žijeme v době, kdy se naše práce stává zbytečnou
Předseda asociace českých startupů David Zábrž toho o české startupové scéně ví mnoho. Zároveň je ale nadšeným futuristou, který neustále mapuje nejnovější technologie a má tedy představu, jakým směrem se může naše společnost posunout dál. Jak by mohl vypadat svět blízké budoucnosti? A jak budou žít naše vnoučata? I o tom se bavíme v aktuálním vydání podcastu. Příjemný poslech!
54: Jak lidem vyprávět příběhy, které chtějí slyšet
Příběhy spojují lidi od nepaměti. Slouží k navázání důvěry, k navázání vztahů a předávání informací. Na základě příběhů prodáváme službu nebo výrobek. Proto jakmile dokážete ovládnout vyprávění, dokážete se mnohem snadněji dostat k vašim potenciálním zákazníkům nebo klientům. Dokázat odvyprávět kvalitní příběh z vás udělá nejenom dobré obchodníky, ale taky vyhledávané společníky na různých akcích. I v tomto případě je ale nutné dosáhnout mistrovství nejprve tím, že porazíme vlastní trému a strach. Příjemný poslech!
Děkuji partnerům Buduj značku, kterými jsou:
Nealkoholické drinky Samuraishot.cz
LinkedIn storyteller Miki Plichta
Podnikatelská komunita PodnikejteLépe.cz
53: Martin Tesárek: Rok a půl jsem se uživil cold callingem
Pokud někdo během let vybudoval silnou značku na poli realitních nemovitostí, je to Martin Tesárek. Kdysi úspěšný vrcholový sportovec se dnes vrcholově věnuje realitám. Především si ale dokázal vybudovat účinné obsahové kanály, díky kterým se přílši nemusí starat o aktivní hledání nových zakázek. Lidé se mu ozývají sami. A často. V rozhovoru se dozvíte, jak si můžete podobně zajímavou pozici vytvořit také.
52: Podnikání je o vztazích. Jak je vytvořit a udržet
Každý ví, že aby v podnikání uspěl, musí se obklopit řadou zajímavých kontaktů. Jenže to je úkol, který vám sebere velké množství času. A ten byste určitě měli investovat. Jak se nebát oslovovat lidi napřímo a jak ze sebe vytvořit příjemnější společníky, se kterými vaši potenciální klienti budou chtít uzavírat obchod. To byste si měli odnést z dnešního podcastu.
3 klíčové informace:
Pohlídejte si pro vás klíčové lidi
Hledejte potenciál tam, kde potenciál opravdu je
Přemýšlejte dlouhodobě. Speciálně, pokud jste B2B byznys
Partnerem podcastu je výrobce nealkoholických drinků a sektů Samurai Shot.
51: Dominik Hrodek: Sociální sítě kopírují principy ze středověku
Tento podcast bude trochu jiný. Naproti mně usedl Dominik Hrodek, který aktuálně řídí marketing právnické odnože společnosti Deloitte. Dominik také marketingovou komunikaci vyučuje na VOŠ Scholastika.
Rozhovor se tentokrát stočil k historii a ke společenským fenoménům. Dozvíte se, kolik toho má Facebook společného s hostinami středověkých velmožů. Nebo to, jak se marketingová komunikace už po tisíce let nemění a zůstává v jádru stále stejná. A jak toho využít. To je ale jen zlomek toho, co v tomto velmi inspirativním rozhovoru uslyšíte.
Každá firma vyžaduje kvalitní vedení. Zároveň se taky říká, že firemní lídři by měli vychovávat další lídry. A vůbec je to slovo “lídr” dnes docela hodně skloňované. A tak by bylo dobré vysvětlit, kdo vlastně lídrem je, kdo jím není a proč by o tento status měl usilovat každý majitel firmy nebo šéf týmu. Pokud se chcete posunout ve svých vůdcovských schopnostech nebo si ujasnit, jaké jsou základy leadershipu, je tento díl podcastu přesně pro vás.
49: Filip Mikschik: Stavte firmu tak, aby vás nepotřebovala
Původně podnikat nechtěl. Teď stojí za portálem StartUpJobs.cz a řídí jeho expanzi do okolních evropských zemí a do zbytku světa. V podcastu se dozvíte, jak probíhaly námluvy s investory. Dozvíte se, co by mělo být klíčem každé správné firmy, aby se její majitel nezbláznil a jak se pozná "falešný programátor". Zároveň vám Filip prozradí nové projekty, na kterých pracuje. Jedním z nich je třeba představení firmy dalším obchodním partnerům. I zavedená firma totiž může začínat znovu od nuly.
Internetové prostředí a propagace na internetu je dnes velkým bojem o pozornost vašich zákazníků. Jak byste to měli udělat, aby věnovali svou pozornost právě vám a vaší službě nebo produktu? Existuje mnoho různých způsobů. Ten nejdůležitější je ale jen jeden: tvorba kvalitního obsahu. V tomto dílu podcastu Buduj značku se dozvíte, jak obsah prezentovat tak, aby byl pro vaše zákazníky zajímavý a chtěli na něj reagovat.
3 klíčové informace:
Kde je pozornost, tam jsou peníze
Obsah, který tvoříte, musí lidi lákat k tomu, aby na něj reagovali
Všechno dělejte o lidech!
47: Miroslav Princ: Malé změny při jednáních můžou zásadně zvednout vaše prodeje
Chcete se zlepšit ve vašich obchodních dovednostech? Pak je jedním z expertů na toto téma Miroslav Princ. Píše knihy o obchodování, školí a pracuje přímo v terénu. Jeho specialitou je telefonování. V nebývalé otevřeném rozhovoru vám prozradí, jaké konkrétní praktiky vám stačí změnit, abyste dosáhli mnohem lepších výsledků při vaší obchodní činnosti.
Je úplně normální obávat se, že to nevyjde. Ne vždycky se totiž ukáže, že má smysl v podnikání pokračovat. Pakliže zjistíte, že pro vaši službu není poptávka, prostě to zavřete. Není to nic, za co byste se měli stydět. V Americe se dokonce říká, že kdo v podnikání aspoň třikrát nezkrachoval, nemá smysl ho považovat za dobrého podnikatele. U nás je stále tak nějak přirozené očekávat, že kdo neuspěje, je hoden posměchu. Pojďme to změnit. V tomto díle podcastu se dozvíte, jak se přestat obávat dalších kroků a jak být odolnější vůči strachu z neúspěchu.
3 klíčové informace:
Buďte za všech okolností optimisté.
Mějte jasný a konkrétně specifikovaný plán, o který se můžete opřít
Nepočítejte s plánem B
45: Jiří Rostecký: Nechoďte podnikat, pokud nechcete tvrdě dřít
Jirka Rostecký patří mezi přední podnikatelské osobnosti na sociálních sítích. Ještě na škole založil portál MladýPodnikatel.cz, skrze který sdružuje firmy a e-shopy a pořádá pravidelná setkání podnikatelů. Nedílnou součástí jsou také rozhovory, kterých už Jirka natočil stovky. Nyní je ovšem v roli hosta. Dozvíte se, v čem nejvíc tlačí české firmy bota, jak náročné byly jeho začátky a co všechno může poradit začínajícím podnikatelům.
Americký prezident Donald Trump doufá, že bude moci ještě dnes večer či v noci východoamerického času podepsat 📝 zákon ukončující rekordně dlouhou platební neschopnost federální vlády. Na tiskové konferenci to řekla mluvčí Bílého domu Karoline Leavittová.
Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) znovu zrušil start rakety 🚀 New Glenn společnosti Blue Origin miliardáře Jeffa Bezose. Důvodem je tentokrát sluneční bouře, píší dnes agentury. Raketa měla vynést do vesmíru dvě sondy, které se měly podílet na výzkumu Marsu v rámci mise EscaPADE. Ta má mimo jiné za cíl prověřit možnost cesty na rudou planetu.
Irský úřad pro regulaci mediálního sektoru zahájil vyšetřování internetové sítě X 🌐 amerického miliardáře Elona Muska s cílem zjistit, zda firma neporušuje nařízení Evropské unie o digitálních službách (DSA). Úřad o tom informoval v tiskové zprávě.
Číst více
Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová v projevu k europoslancům potvrdila ústupky v návrhu příštího sedmiletého rozpočtu EU 💶. Reagovala tak na obavy europoslanců, kteří hrozili, že celý víceletý finanční rámec odmítnou. Ústupky se týkají zejména role regionů a rovněž regionálních a zemědělských plateb z rozpočtu, které byly podle členů EP nedostatečné.
Japonská automobilka Toyota Motor zahájila výrobu ve své nové továrně na baterie 🔋 ve Spojených státech za 13,9 miliardy dolarů (290,6 miliardy korun). Slíbila také, že v příštích pěti letech investuje do výroby v zemi dalších deset miliard dolarů, napsala agentura Reuters.
Gruzínská prokuratura obvinila bývalého premiéra Giorgiho Gachariu, který je nyní vůdcem jedné z opozičních stran a pobývá v exilu, z překročení pravomocí a způsobení újmy na zdraví více osobám v roce 2019, kdy byl ministrem vnitra. Expremiérovi hrozí v případě odsouzení až 13 let vězení, oznámila média.
V čele sněmovního zahraničního výboru bude jeho někdejší předseda Sněmovny Radek Vondráček (ANO). V tajných volbách dnes obdržel deset z 15 odevzdaných hlasů. Protikandidátka Gabriela Svárovská (Piráti/Zelení), která působila mimo jiné na ministerstvu zahraničí, obdržela zbylých pět hlasů.
Ceny ropy klesají 📉 o více než tři procenta. Mohou za to obavy z nadměrné nabídky na trhu, které vyvolala zpráva OPECu. Výhled kartelu zastínil i zprávu o možném brzkém znovuotevření americké vlády. Cena severomořské ropy Brent klesá o 3,2 procenta na 63,11 dolaru za barel. Americká lehká ropa WTI ztrácí 3,5 procenta a prodávala se za 58,85 dolaru za barel.
Koruna po několikadenním posilování mírně oslabila, k oběma hlavním světovým měnám ztratila oproti předchozímu závěru shodně dva haléře. K euru v uzavřela na 24,25 Kč/EUR, k dolaru se obchodovala za 20,92 Kč/USD.
Pražská burza pošesté v řadě vylepšila historické maximum 🔝. Index PX stoupl 📈 o 0,75 procenta na 2502,88 bodu. Burza posílila navzdory tomu, že většina hlavních emisí oslabovala, či stagnovala. Nahoru pražský akciový trh táhly hlavně cenné papíry bank.