Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Buduj značku

Buduj značku

Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.

37: Petr Hudec: Mějte velkou trpělivost se zákazníky. Má to smysl
podcast

37: Petr Hudec: Mějte velkou trpělivost se zákazníky. Má to smysl

Petr Hudec založil e-shop HuráMobil.cz a dodnes ho vede. Vybudoval ho od základů a dodnes jej vede. Zároveň postavil celý marketing na youtubovém kanálu, kde sám vystupuje a hodnotí nové telefony. Pokud vás zajímá zákulisí prodeje elektroniky, máte se na co těšit. Dozvíte se ale také důležité a praktické tipy z tvorby kvalitního obsahu, který zákazníci cíleně vyhledávají a rádi konzumují. 
Přečíst článek
36: Metody propagace, které jsou mrtvé, ale vy si to ještě nemusíte myslet
podcast

36: Metody propagace, které jsou mrtvé, ale vy si to ještě nemusíte myslet

To, jakým způsobem se prezentvoat na sociálních sítích, se neustále mění. Dokonce tak rychle, že je velmi obtížné sledovat aktuální dění i pro profesionály v oboru. To, co vám fungovalo před třemi lety, už dnes působí obstarožně. A právě na metody, do kterých se určitě nepouštět, se podíváme v dnešní epizodě podcastu Buduj značku. Pokud se po prázdninách chystáte spustit novou kampaň, ukážu vám, čeho se určitě vyvarovat.  Tři klíčové informace:  Propagace vašeho produktu nebo vaší služby je stále nutná, bez ní se neobejdete a dělejte jí  Lidé jsou vzdělanější než kdy jindy, nesnažte se je oblafnout  Pokud chcete získat, nejprve něco dejte 
Přečíst článek
35: Jan Kyselý: Využívejte častěji sociální sítě k získávání zakázek
podcast

35: Jan Kyselý: Využívejte častěji sociální sítě k získávání zakázek

Jan Kyselý je expertem na B2B prodej na sociálních sítích. Je propagátorem myšlenky, že kvalitní obchodní vazby si dnes už můžete vytvořit online prostřednictvím social sellingu. Co to je za koncept a proč byste o něm měli uvažovat ve chvíli, kdy podnikáte nebo se pohybujete v B2B sektoru? A má smysl budovat si povědomí o vaší značce i jinde než na LinkedInu? Jan Kyselý napsal o B2B prodeji i knihu společně s kolegou Jiřím Jamborem. Jmenuje se Social Selling: Nakopněte svůj B2B prodej pomocí sociálních sítí. 
Přečíst článek
34: Jak poznat, že je čas podnikat na full-time
podcast

34: Jak poznat, že je čas podnikat na full-time

Začínali jste s vlastním byznysem od nuly? Nebo teprve začínáte a hledáte, jak poznat, že byste se podnikáním mohli živit naplno? Existují určitá vodítka, která vám za každé situace pomohou rozhodnout se, jestli nenastal vhodný čas osamostatnit se. Tato epizoda se určitě bude hodit všem, kteří o podnikání teprve přemýšlí. Pokud už ale svůj byznys máte, pak můžete nostalgicky zavzpomínat, jaké to bylo, když jste opouštěli své pracovní místo a šli s kůží na trh. Příjemný poslech!  3 klíčové informace:  Nespěchejte. Salámová metoda je obvykle účinnější než snaha urvat vše co nejrychleji  Počkejte si, až budete mít první pozitivní zpětnou vazbu  Mějte víc práce, než dokážete stihnout 
Přečíst článek
33: Stavy úzkosti, paniky a jak nad nimi zvítězit
podcast

33: Stavy úzkosti, paniky a jak nad nimi zvítězit

Epizoda bez hosta. Jako podnikatelé nebo OSVČ jste na to sami. Je to váš nápad, vaše myšlenka a vaše vize, kterou musíte prosadit nejdřív před známými a rodinou, pak před celým trhem. A jak to ustát? Na to odpověď nemám, ale dozvíte se, s jakými strachy jsem se musel potýkat při svých začátcích. Třeba se v nich poznáte. Vaše příběhy, kdy vás strach, úzkosti nebo panika paralyzovaly, mi napište na Facebook, Instagram nebo LinkedIn. 
Přečíst článek
32: Chování vašich zákazníků na internetu v roce 2019
podcast

32: Chování vašich zákazníků na internetu v roce 2019

Společně probereme nejdůležitější statistiky chování lidí na internetu v roce 2019. Pokud vás zajímá, jak lidé konzumují obsah online, toto je epizoda pro vás. Každý majitel firmy nebo manažer oddělení by měl vědět, co cílová skupina chce. Zároveň ale musí mít jasno i o tom, jak jim ukáže, že umí řešit jejich aktuální problém. Bez aktualizovaných dat toho ale nedocílí. I proto je nutné neustále držet krok s nejnovějšími ukazateli. Ty nabízí pro letošní rok studie Infinite Deal výzkumné společnosti Edison Research. V této epizodě podcastu Buduj značku čísla interpertujeme pro vaši potřebu.   3 klíčové informace:  Největší nárůst ze všech měřených statistik zaznamenaly podcasty, a to průměrně o 50%  Facebook jako sociální síť zažívá čím dál větší odliv uživatelů 70% mladých lidí do 34 let využívá Youtube primárně kvůli streamování hudby    Odkaz na studii Infinite Deal 2018.
Přečíst článek
31: Kateřina Vacková: Pokud máte nápad, nečekejte a realizujte ho hned
podcast

31: Kateřina Vacková: Pokud máte nápad, nečekejte a realizujte ho hned

Možná byste to do ní neřekli, ale Kateřině Vackové ještě není 30 a už má za sebou opravdu silný příběh. A zařazení do žebříčku Forbes 30 pod 30 i díky tomu, jak se dlouhodobě angažuje v neziskové organizaci Loono. S ní pořádá workshopy posilující téma prevence proti rakovině, onemocněních srdce a teď nově i proti sexuálně přenosným chorobám. V podcastu se dozvíte, jaké to je řídit v mladém věku tým 150 lidí a jak se liší podnikání v neziskovém sektoru. Pokud byste chtěli přispět do končící kampaně na serveru HitHit.cz, můžete kliknutím na tento odkaz. Další možnosti podpory projektu hledejte na stránkách www.loono.cz. 
Přečíst článek
30: Strach z mluvení na veřejnosti a před kamerou. Jak ho překonat?
podcast

30: Strach z mluvení na veřejnosti a před kamerou. Jak ho překonat?

Říká se, že strach z veřejného mluvení je větší než strach ze smrti. Pro každého podnikatele je důležité, aby uměl vyslovit svou vizi jednak před kamerou, jednak při jakémkoliv vystoupení před lidmi. Stejně tak manažeři musí umět prezentovat na poradách tak, aby svůj tým zaujali a udrželi jejich pozornost. Tato disciplína patří k čím dál hodnotnějším vlastnostem dobře placeného člověka 21. století. V dnešním díle podcastu se podíváme prakticky na to, jak byste se mohli zbavit sžírající trémy a prezentovat bez velkých problémů.  3 klíčové informace:  Když se naučíte pojmenovat svůj strach, máte nad ním z poloviny vyhráno  Autenticita je absolutním základem veřejného vystupování  Vystresovaný mozek můžete efektivně obelhat  Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:  XMind Že jsem jablíčkář, to o mně už možná z předchozích podcastů víte. Takže i tahle aplikace, o který vám chci říct, je samozřejmě aplikace určená primárně pro Mac OS a iOS. Jmenuje se XMind a umožňuje vám vytváře myšlenkové mapy. Pokud je to pro vás důležitá pomůcka při plánování nových projektů a tak nějak čehokoliv, určitě vás mrzí, že si svoje nakreslené mapy nemůžete prakticky uložit a pak je editovat. Takže se objevilo několik různých virtuálních forem myšlenkových map. XMind mi vyhovuje v tom, že má krásně intiutiviní ovládání a hlavně skvělý design. Můžete si vybírat z různých šablon a všechno to potom uložit nejenom do PDF nebo PNG, ale i do Wordu nebo Excelu. Tady ale nastává háček. Jde to jenom v placené verzi. Ta zhruba dva tisíce korun ročně. XMind vám ale bude velmi dobře fungovat i v bezplatné verzi. Ke stažení je na App storu.  Více informací na http://petrschwank.cz. 
Přečíst článek
29: Martin Kubisa: 99% českých startupů selže, protože je nezajímá tok peněz
podcast

29: Martin Kubisa: 99% českých startupů selže, protože je nezajímá tok peněz

Tento podcast je především pro majitele startupů nebo pro ty, kteří o startupu uvažují. Martin Kubisa v nich působí a několik dalších mentoruje z pozice zkušeného podnikatele. S podnikáním začínal, když mu bylo lehce přes 20 a místo Česka tehdy zkoušel štěstí ve velké Británii. A úspěšně. Povedlo se mu dokončit několik významných projektů pro velké nadnárodní společnosti. Nabyté zkušenosti dnes uplatňuje hlavně na poli IT scény a startupů. Mimo jiné tvrdí, že spousta z nich nemůže na globálním thru obstát a vy se v podcastu dozvíte, proč tento názor vlastně zastává. 
Přečíst článek
28: Má ještě smysl psát blog?
podcast

28: Má ještě smysl psát blog?

Anotace:  V dnešní době minutových videí je klasický psaný blog přežitek. Nebo není? Platforma psaného textu sice nzažívá renesanci, ale stále nemizí. Text funguje dál jako jeden z důležitých faktorů jakéhokoliv budování značky. V této epizodě se dozvíte, jestli byste měli na blog definitivně zanevřít, nebo si k němu začít opět hledat cestu.  3 klíčové informace:  O tom, jestli má smysl psát blog, se mluví minimálně pět let. Odpověď je pořád stejná: Má.  Blogování se zásadně proměňuje a vy do něj musíte jít s úplně jiným očekáváním  Poptávka po psaném obsahu nikdy nevyprchá  Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:  LifeLapse  Tohle je aplikace, která vám umožní být zase o něco originálnější než vaše konkurence. LifeLapse vám umožňuje jednoduše na mobilu tvořit stop-motion animaci. Pokud jste o tomhle druhu animování nikdy neslyšeli, určitě jste ho ale viděli. Stačí se podívat na jakýkoliv animák od Wese Andersona anebo pokud byste chtěli zůstat v naší kotlině, tak touhle metodou vznikl třeba Pat a Mat. Je to zkrátka animace, při které je reálný objekt posouván mezi jednotlivými snímky tak, aby následná sekvence působila jako animace. Dnes už na něco podobného není nutná přítomnost štábu a výtvarníků, ale můžete podobného efektu docílit i pomocí chytrého telefonu. LifeLapse je appka, která vám sama bude naznačovat, jak byste měli objekt posunout, aby byl efekt animace přirozený. Dá se z toho dostat docela hodně a na sociálních sítích to vůbec nevypadá špatně. LifeLapse je zdarma jen prvních 7 dní, pak budete muset zaplatit roční předplatné, které je v přepočtu za zhruba tisíc korun. Pokud to ale se sociálními sítěmi myslíte vážně a vaše cílovka to ocení, rozhodně byste ji měli vyzkoušet.  
Přečíst článek
27: Budoucnost sociálních sítí. Jak to udělat, abyste ji nezaspali
podcast

27: Budoucnost sociálních sítí. Jak to udělat, abyste ji nezaspali

Doba se neustále mění a to, co fungovalo před rokem, už se dnes ve světě sociálních sítí může zdát jako dávno zapomenutá metoda. Je potřeba neustále sledovat, jakým směrem se sociální sítě ubírají a kam se přesouvá lidská pozornost. V tomto díle podcastu se dozvíte, co byste měli aktuálně znát v rámci největších sociálních sítí dneška. Jaký obsah publikovat a hlavně kam ho směřovat. Projdeme postupně největší globální hráče. Od Facebooku, Instagramu, LinkedInu až po TikTok.  3 klíčové informace:  Reklama na sociálních sítích je stále podhodnocená, využijte toho  Nenechte své osobní preference vyhrát nad tím, co vaše značka opravdu potřebuje  Velké proměny čekají v podstatě všechny velké sociální sítě  Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:  Buffer  Webových a mobilních aplikací, které fungují jako plánovač příspěvků, je na světě docela dost. Nemám pocit, že by mezi nimi Buffer nějak vyčníval, ale jeho výhody využijete jinde. Narozdíl od ostatních vám totiž dovolí spravovat několik profilů na sociálních sítích najednou a zdarma, což se začínající firmě určitě bude hodit. Buffer je plánovač příspěvků na LinkedIn, Facebook a Instagram. Spravovat přes něj můžete i firemní stránky. Jako facebookový a instagramový plánovač funguje skvěle. Kompatibitilita s LinkedInem už je ale horší, což je důvod, proč ho pro tuto síť osobně nevyužívám. Buffer trochu zvláštně komprimuje fotky, které do něj nahrajete ke statusům. Neumí zároveň připojit ke statusu video. Byť jsou pro tuto sicální síť služby Bufferu omezené, pokud spravujete větší množství profilů, měl by vám vyhovovat. Buffer je jednoduchý a intuitivní a s možností pravidlených reportů. 
Přečíst článek
26: Lubomír Milek: Podnikejte v tom, co už bylo tisíckrát odzkoušené
podcast

26: Lubomír Milek: Podnikejte v tom, co už bylo tisíckrát odzkoušené

Franšízy. Koncept, který u nás stále ještě ani zdaleka nedosáhl svého potenciálu. Nebo alespoň tak to říká Lubomír Milek, který do České republiky přivedl realitní síť Century 21. Zároveň je jedním z předních expertů na franšízing. Pokud uvažujete o tom, že vaše podnikání jednou bude franšízou, tento rozhovor je pro vás. Lubomír Milek zároveň vysvětluje, proč je na českém trhu stále prostor pro velké množství nových podnikatelů ve franšízách a proč se do tohoto druhu podnikání lidé bojí vstoupit. 
Přečíst článek
25: Lumír Kunz: Nejtěžší obchodní jednání jsem vedl s rodiči
podcast

25: Lumír Kunz: Nejtěžší obchodní jednání jsem vedl s rodiči

Lumír Kunz je v současné době CEO portálu Aukro.cz. Na něm se uskutečňuje drtivá většina internetových aukcí u nás. Zároveň ale portál prochází citelnou obměnou, která je nezbytná, aby se udržel mezi špičkovými českými weby. Jaká je budoucnost aukcí u nás a proč musel Lumír tvrdě vyjednávat se svými rodiči? 
Přečíst článek
24: 5 fungujících strategií na LinkedInu
podcast

24: 5 fungujících strategií na LinkedInu

Podle aktuálních čísel používá v České republice přes 1 a půl milionu lidí síť LinkedIn. Půl milionu z těchto lidí jsou na síti pravidelně aktivní. LinkedIn má z hlediska obchodního obrovský potenciál, protože na jednom místě združuje velké množství profesionálů a decision makerů. I vy ji můžete se svým podnikáním využít. Vím, že spousta lidí řeší, jak by mohli LinkedIn využít jako obchodní nástroj. V tomto podcastu se to dozvíte. Příjemný poslech.  3 klíčové informace:  Nesnažte se hlavně na LinkedInu nic prodávat  Tvořte obsah, ne reklamu  Nebojte se hlavně vyjít s kůží na trh  Aplikace, která vám pomůže s budováním značky: BeFocused  Taky tentokrát pro vás mám aplikaci, za kterou se můžu zaručit, protože ji sám používám už dlouhou dobu. Různých appek pro sledování time managementu a správy času je na app storu nebo Google play celá hromada. A vybrat tu správnou je docela dost nadliský úkol, který…taky požere spoustu času. Prověřený je v tomto smyslu třeba Toggl, který ale mě osobně nevyhovoval kvůli tomu, že se až příliš staví do role projektového manažera. Proto doporučuju BeFocused. Je to extrémně jednoduchá aplikace, která vám na MacOS běží na horní liště. Umožňuje vám stopnout si, jak dlouho vám trvá splnit daný úkol. V jednotlivých intervaklech vám pak dávkuje i pauzy mezi nimi. A zároveň aplikace slouží jako jednoduchý to-do list, protože si do ní můžete napsat seznam všech věcí, které potřebujete daný den dokončit. Když připlatíte 30 korun (ano, 30 korun je jednorázová platba), spáruje se vám aplikace se všemi MacOs zařízeními, které vlastníte. To je ideální ve chvíli, kdy si chcete vzít práci ven z kanceláře. Aplikaci BeFoused najdete na AppStore.  Další informace: http://petrschwank.cz
Přečíst článek
23: Neuzavírejte se před světem. Osvojte si návyky “Social CEO”
podcast

23: Neuzavírejte se před světem. Osvojte si návyky “Social CEO”

Přes 80% lidí se v nedávné anketě vyjádřilo, že vítá větší transparentnost ve firmách. Vše potom začíná od samotného vedení. Pokud majitel firmy zůstává uzavřený, sám se připravuje o zisk. Tahle rovnice začíná platit čím dál víc. Jak byste to měli udělat, abyste se nebáli vystoupit na veřejnosti a tvořit obsah, který se bude točit kolem vás? A proč je právě tohle jedna z nejúčinnějších strategií? I o tom bude další díl podcastu Buduj značku.  3 klíčové informace:  Lidé vítají otevřenost a transparentnost, nebojte se vystupování  Aktivně usilujte o roli myšlenkového lídra ve vašem oboru  Kontrolujte, co si o vás lidé myslí a jak vás mají uloženého v paměti  Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:  Infogram  Infogram je webová aplikace, která vám pomůže s vaší prezentací na sociálních sítích a vůbec při tvorbě jakýchkoliv propagačních materiálů. Je to aplikace velmi podobná třeba Canvě, ale s tím rozdílem, že je daleko víc zaměřená na grafiku reportů, grafů, analýz a dalších odborných dokumentů. Najdete tady celou řadu šablon a opravdu velké množství ikon, obrázků a nástrojů k tomu, aby váš dokument vypadal naprosto skvěle po grafické stránce. Dají se v něm vytvářet i šablony pro sociální sítě, Infogram má přednastavených několik šablon včetně Linkedinových statusů. Pokud ho budete chtít využívat naplno, je nutné si předplatit jeho funkce na měsíční nebo roční bázi. A tady to může být problém, protože měsíčně vám Infogram ukrojí zhruba pětistovku. Na druhou stranu se to vyplatí ve chvíli, kdy vypouštíte velké množství obsahu a chcete, aby byl vizuálně pěkně zpracovaný. Infogram má ještě jednu drobnou nevýhodu: neexistuje ve formě mobilní aplikace, takže pracovat se na něm dá jen z desktopu nebo notebooku. To by ale neměla být taková překážka ve chvíli, kdy rozmýšlíte nad grafikem, nebo nad tím, že si zatím zvládnete své materiály tvořit sami. infogram.com je stránka, na kterou vás odkážu, pokud byste chtěli víc informací. 
Přečíst článek
22: Martin Hošek: Nesmíte se bát něco dělat
podcast

22: Martin Hošek: Nesmíte se bát něco dělat

Na českém LinkedInu platí za předního "tvůrce obsahu" a je velmi pravděpodobné, že jeho příspěvky sledujete. Martin se stará o marketing J&T banky a na LinkedInu platí za osobu s velkým vlivem. I proto začal o této sociální síti pravidelně přednášet na workshopech. Nově také pořádá největší konferenci o LinkedInu u nás: LinkedIn summit. V rozhovoru se tedy bavíme především o této sociální síti, která má v sobě ohromný byznysový potenciál. Poslechněte si, jak byste ho mohli využít ve vašem oboru. 
Přečíst článek
21: Martin Rozhoň: Když čtyřikrát vyhoříte, peníze vám jsou k ničemu
podcast

21: Martin Rozhoň: Když čtyřikrát vyhoříte, peníze vám jsou k ničemu

Pokud se pohybujete ve světě byznysu, tak Martina nejspíš znáte jako člověka, který vybudoval z nuly portál Vivantis.cz. Ten potom s miliardovým obratem prodal Mall Group. Po 18 letech stoprocentního vytížení několikrát vyhořel a nakonec se po prodeji firmy začal věnovat investicím do nových projektů a firem. V podcastu uslyšíte kromě toho, jak poznat úspěšný podnik, také spoustu osobních poznatků přímo z Martinovy zkušenosti. Třeba to, jak časté jsou vlastně burnouty mezi vrcholnými manažery a majiteli firem a jak jim efektivně předejít. 
Přečíst článek
20: Každý z vás může dělat podcast. Jak na to?
podcast

20: Každý z vás může dělat podcast. Jak na to?

Podcast o podcastu. V takovém duchu se nese aktuální epizoda Buduj značku. Dostanete praktické rady a triky, jak se osmělit a vyzkoušet si vlastní podcast. Dnes totiž může vysílat do světa úplně každý. Podcast je jedním z největších trendů současnosti právě díky jednoduchosti, s jakou se každý smrtelník nebo firma může stát vysílací hvězdou. Z byznysového pohledu je ale skvělé především to, jak se dá využít v rámci brandových aktivit. Ať už jste freelancer nebo firma, podcasty by vás měly zajímat. Užijte si poslech!  3 klíčové informace:  Na kvalitní podcast potřebujete kvalitní soupravu  Trénovat ale můžete i s mobilem a zrcadlem  Produkce podcastu je velká časová investice, takže rozmyslete, jestli pokud začnete, tak opravdu vydržíte  Aplikace, která vám usnadní budování značky: Mojo Pokud pracujete i na onlinové propagaci vaší firmy, tak rozhodně potřebujete nástroje k tomu, aby vše vypadalo hezky. I co se týče Instagramových stories. No a abyste je posnuli o úroveň výš, je tu aplikace Mojo. Jestli často zpokukujete po storíčkách ostatních a říkáte si něco ve stylu: kruci jak to udělali, vždyť to Instagram neumí! Tak odpovědí bude nejspíš právě tahle aplikace. Je to v podstatě databáze předpřipravených šablon a animací, do kterých vy už jenom dosazujete vlastní obrázky, videa nebo text. V základní variantě jich je několik málo zcela zdarma, ale pokud byste chtěli získat přístup i k desítkám dalších, je potřeba platit. Mojo vás vyjde na třináct set korun ročně. S ohledem na to, jak moc si v něm ale můžete vyhrát s výslednými stories a jak jednoduchý celý systém je, to jsou dle mého dobře investované peníze. Mojo funguje pouze jako aplikace a stáhnout ji můžete na Apple Storu nebo Google play. Jak funguje, se můžete ostatně přesvědčit i na mém instagramovém účtu, protože všechny upoutávky na podcast Buduj značku dělám právě v Mojo. 
Přečíst článek
19: Jan Hummel: Ten pocit, jestli vám do nové prodejny přijdou lidi, se nedá popsat
podcast

19: Jan Hummel: Ten pocit, jestli vám do nové prodejny přijdou lidi, se nedá popsat

Jan Hummel založil se svým společníkem v roce 2001 firmu Fruitisimo, kterou dnes znají prakticky všichni, kteří kdy dostali chuť na ovocný fresh. Dnes má společnost desítky poboček po celé republice a zabydluje se na maďarském trhu. Jaké ale byly začátky? Co všechno vedlo k tomu, že dnes firma může koukat po vstupech na další trh? A jak podstatné je mít trpělivost a vydržet? V podcastu poměrně detailně líčíme cestu Fruitisima, která vás může inspirovat ve vašem podnikání. 
Přečíst článek
18: Thought leadership. Děláte vše pro to, abyste byli myšlenkovými vůdci?
podcast

18: Thought leadership. Děláte vše pro to, abyste byli myšlenkovými vůdci?

Spadá vaše podnikání mezi B2B? Pak se pravděpodobně musíte připravit na spoustu dlouhých a náročných jednání. A na to, že budete hrát dlouhodobou hru, abyste uspěli. Existuje možnost, jak si u důležitých decision makerů vybudovat renomé, které se vám v dalších fázích prodeje bude významně hodit. Buďte názorovým leaderem ve vašem oboru. V první řadě je potřeba zvyknout si na to, že budete muset z kůží na trh. Dnešní epizoda podcastu by vám s tím měla pomoci.    3 klíčové informace:  V segmentu B2B se většina majitelů velkých firem orientuje na trhu podle myšlenkových vůdců  Myšlenkový vůdce nemusí mít zástup desítek tisíc followerů  Za žádnou cenu se pomocí těchto principů nesnažte prodávat, místo toho buďte vždy připraveni sdílet zajímavý obsah   Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:  Blinkist Jednou z aplikací, která vám zásadně usnadní čtení knih a absorbování důležitých informací, je Blinkist. Pokud posloucháte zahraniční podcasty, je dost možné, že jste v nich už narazili na reklamu právě na tuhle aplikaci. Já jí udělám reklamu úplně zadarmo. A to hlavně z toho důvodu, že jí sám používám a můžu zaručit, že funguje skvěle. Blinkist je aplikace na přehrávání audioknih. Až na to, že nepřehrává celé audioknihy, ale jenom výcuc těch nejdůležitějších informací z knih napříč obory. Není náhodou, že Blinkist je primárně určen pro kategorii non-fiction, tedy aby zaměstnaní lidé nemuseli všechno číst, ale jen dostat výpisky toho nejpodstatnějšího. Něco jako když jste ve škole dostali za úkol přečíst knihu, ale vy jste se na to vybodli a místo toho si našli výpisky ze čtenářského deníku na internetu. Výhodou je, když pro vás angličtina není problém, všechno totiž probíhá právě v tomto jazyce. Někoho může odradit předplatné, které se platí buď ročně (1390,-), nebo kvartálně (400,-). Za mě jsou to ale peníze, které investujete do toho nejdůležitějšího, co máte, tedy do sebe. Blinkist by vám měl pomoct dostat se k důležitým informacím rychleji.  Blinkist stáhnete na https://www.blinkist.com  
Přečíst článek

News box

Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB)  varuje před produkty, aplikacemi a dalšími řešeními od čínské společnosti DeepSeek. S daty podle NÚKIB nakládá způsobem, který může představovat bezpečnostní riziko. NÚKIB o tom dnes informoval na webu. Firma se zaměřuje na vývoj umělé inteligence (AI), zejména velkých jazykových modelů.

Ministerstvo vnitra odhalilo kybernetický útok na jeden ze systémů úřadu, oznámil dnes na tiskové konferenci ministr vnitra Vít Rakušan (STAN). Při incidentu podle něj ❌ neunikly osobní údaje občanů ani tajné informace státu. Netýká se ani systémů policie a hasičů, ani klíčových registrů státu. Ministr vnitra neupřesnil, jaké informace byly v systému spravovány. 

Evropská komise dnes podle očekávání 👍 ustála hlasování o nedůvěře v Evropském parlamentu. Návrh na vyslovení nedůvěry podpořilo 175 europoslanců, 360 bylo proti a 18 se hlasování zdrželo. Schválení návrhu, který by vedl k odvolání celé 27členné komise, vyžadovalo hlasy dvou třetin přítomných europoslanců a zároveň většiny všech europoslanců, kterých je 720.

Ruský prezident 👴 Vladimir Putin chce, aby Ukrajinci trpěli, aby uprchli z Ukrajiny a aby domovy či školy byly zničeny všude, nejen poblíž frontové linie. Na dnešní mezinárodní konferenci o obnově Ukrajiny to řekl její prezident Volodymyr Zelenskyj.

Německé firmě Südzucker, která je největším producentem cukru v Evropě, klesl v prvním finančním čtvrtletí konsolidovaný provozní zisk o 8️⃣6️⃣ procent na 22 milionů eur (542 milionů korun). Za zhoršením hospodaření je zejména pokles cen cukru v Evropské unii, uvedla firma. Agentura Reuters v této souvislosti poznamenala, že k poklesu cen cukru v EU přispívá levný dovoz z Ukrajiny.

Těžební společnosti OKD loni 📉 klesly tržby o 17 procent na deset miliard korun. I přes klesající poptávku a snižující se ceny uhlí ale dosáhla čistého zisku jedné miliardy korun, před rokem to bylo 2,9 miliardy, sdělila mluvčí OKD Barbora Černá Dvořáková. Firma těží černé uhlí už jen v posledním dole na Karvinsku a v prvním čtvrtletí příštího roku těžbu ukončí.

Úroveň ohrožení islámským terorismem v Česku zůstává podle výroční zprávy Bezpečnostní informační služby (BIS) za rok 2024 nízká. Kontrarozvědka ale zachytila dva neúspěšné pokusy českých občanů připojit se k zahraničním teroristickým organizacím v Somálsku a Libanonu. Šlo o první takové případy od roku 2017. Za znepokojivý trend označila BIS nárůst případů mladých a mladistvých se zájmem o radikální obsah na internetu.

Přes peníze a úsilí, které ruské tajné služby věnují snahám o verbování lidí za účelem páchání sabotáží v Evropské unii, vedla tato činnost v Česku jen k  méně závažným bezpečnostním incidentům. Ve své výroční zprávě za loňský rok to uvedla Bezpečnostní informační služba (BIS). Fenomén měl tak v Česku podle kontrarozvědky spíše mediální než reálný dopad.

Průmyslová produkce Slovenska prohloubila v květnu tempo meziročního poklesu na čtyři procenta, v dubnu se 📉 snížila o 0,4 procenta. Uvedl slovenský statistický úřad. Výkony slovenského průmyslu letos vzrostly pouze v březnu.
Existuje riziko, že děla Caesar  nesplní klíčové technické požadavky české armády, uvedlo ministerstvo obrany. V krajním případě by mohl úřad od zakázky za 10,3 miliard korun odstoupit. Ministerstvo uzavřelo s francouzskou firmou Nexter Systems, nyní KNDS France, smlouvu na 52 houfnic v roce 2021, o rok později přibyl dodatek na dalších deset.
Doporučujeme