Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.
podcast
94: Jan Kyselý: Využívejte častěji sociální sítě k získávání zakázek (REPRÍZA)
O LinkedInu, B2B social selling a zvyšování důvěry u klientů.
Jan Kyselý je expertem na B2B prodej na sociálních sítích. Je propagátorem myšlenky, že kvalitní obchodní vazby si dnes už můžete vytvořit online prostřednictvím social sellingu. Co to je za koncept a proč byste o něm měli uvažovat ve chvíli, kdy podnikáte nebo se pohybujete v B2B sektoru? A má smysl budovat si povědomí o vaší značce i jinde než na LinkedInu?
Jan Kyselý napsal o B2B prodeji i knihu společně s kolegou Jiřím Jamborem. Jmenuje se Social Selling: Nakopněte svůj B2B prodej pomocí sociálních sítí.
93: Pavel Milan Černý: Trvalo 2 roky, než jsme si vyplatili první peníze (REPRÍZA)
Rozhovor se spoluzakladatelem eco a bio e-shopu Econea.cz Pavlem Černým
Spolumajitel a spoluzakladatel e-shopu Econea.cz Pavel Černý původně neměl za cíl budování e-shopu. Ale prošel si lehkým burnoutem ve finančním světě a to byla jedna z věcí, která přispěla ke vzniku portálu Econea.cz. Jde o jeden z největších e-shopů s ekologickými výrobky u nás . Pavel se rozpovídal nejen o klasických nástrahách, se kterými musí každý podnikatel počítat, ale taky o tom, jak využívají netradiční komunikaci k upevnění značky na trhu.
92: Vojtěch Pres: Vychovejte si nové zákazníky prostřednictvím videoher
Vojta Pres je mladý markeťák, který aktuálně působí u Welcome to the Jungle. Zároveň je ale člověkem, který působí jako esport konzultant a učí firmy i jednotlivce rozumět světu profesionálního hraní her. Ten totiž patří mezi nejdynamičtěji se vyvíjející trhy u nás i ve světě. V této epizodě se dozvíte nejpodstatnější informace, které byste jakožto manažeři nebo majitelé byznysů měli vědět. A kdoví, třeba vaše marketingová investice zamíří třeba právě tímto směrem.
3 klíčové otázky, na které v rozhovoru najdete odpověď:
1. Je esport zajímavou investicí pro malé firmy?
2. Patří čeští gameři mezi světovou špičku?
3. Jak mohou firmy oslovit mladou cílovou skupinu?
91: Jak odblokovat kreativitu, aby fungovala na váš povel?
Znáte ten pocit, kdy si naplánujete kreativní práci a ono to prostě nejde? Trápí se s tím mnoho lidí ve firmách i na vrcholku firem. Kreativní činnost je jednou z nejkomplexnějších, kterou může váš mozek vykonávat. A tak je otázkou, zda se vůbec dá “přechytračit”. Jak na kreativitu vyzrát a podmanit si ji? To se dozvíte v novém dílu podcastu Buduj značku.
3 klíčové informace:
Vyspěte se
Pijte.
Neplánujte. Kreativita nemá pracovní dobu
Partner epizody:
POKEAT - vezměte si s sebou zdravou svačinu kamkoliv. Do práce, do tramvaje, na kolo nebo do hor.
Stála u zrodu mediálně známého projektu Czechitas. Monika Ptáčníková usiluje o to, aby se čím dál tím víc žen zapojilo do světa IT. Stále jde totiž o výhradní teritorium mužů. Informační technologie jsou oborem, na který mnoho manažerů či majitelů firem hledí s lehkou nedůvěrou. Málokdo rozumí práci "ajťáků". Jenže jak se dozvíte v rozhovoru, IT není jen o programování. Spadá do něj i nutnost práce s daty a cloudy, což je téma běžnému smrtelníkovi mnohem bližší.
3 otázky, na které najdete odpověď v tomto rozhovoru:
1. Čeho se ženy bojí v práci a muži ne?
2. Jak se podařilo oslovit tolik žen z jedné kanceláře v Brně?
3. Jak získat víc sebedůvěry v životě?
89: Proč je lepší dělat jednu věc pořádně než pět průměrně
Zaměřit se jen na jednu službu nebo jeden druh produktu - má to smysl? Nebo je lepší raději pokrýt vše, co si klient může žádat? Bývají to tradiční otázky, které si klade nejeden majitel firmy či manažer. Co s tím? V nové epizodě podcastu Buduj značku dostanete konkrétní tipy, pokud o něčem podobném už nějakou dobu přemýšlíte.
3 klíčové informace:
1) Nejlepším únikem od konkurence je vytvoření vlastního trhu
2) Specializace vám zajistí lepší klienty
3) Pokud jste jediní, kdo danou činnost vykonává, máte z poloviny vyhráno
PARTNER EPIZODY:
ZlepšiTo.eu - Nástroje a konzultace pro štíhlou výrobu (lean management) ve firmách.
88: Lukáš Hrdlička: Každý podnikatel by měl umět svůj "elevator pitch"
Neustále něco prezentujete. Většinou kolegům na jednáních nebo obchodním partnerům. Ne vždycky to jde ale podle plánu. Pak většinou nastupuje Lukáš Hrdlička. Je to TEDx spíkr a mezinárodní kouč prezentačních dovedností, který se specializuje i na tzv. "pitch meeting".
3 otázky, na které v tomto rozhovoru dostanete odpověď:
Dá se pracovat s trémou při prezentování?
Může být dobrým řečníkem úplně každý?
Jak pracovat s velkým a malým publikem?
Rok 2020 není ničím výjimečným. Až na to, že letos můžete konečně světu představit váš nápad. Váš projekt. Vaše podnikání. Je několik důvodů, proč na nic nečekat a jít do toho. Každý budete mít nejspíš jiný. V tomto podcastu představím několik z nich, které mohou být určující. Tak hodně štěstí. A příjemný poslech.
3 klíčové informace:
Každý den bude úplně jiný
Budete sami zodpovědní za svá rozhodnutí
Vytvoříte svůj vlastní odkaz
PARTNER EPIZODY:
ZlepšiTo.eu - Nástroje a konzultace pro štíhlou výrobu (lean management) ve firmách.
86: Kateřina Šachová: Je velmi těžké vymyslet, jak se budete se zákazníkem bavit
Chodíte rádi do papírnictví? Tak to pravděpodobně budete znát značku Papelote. Ta funguje na našem trhu už deset let. Založila ji Kateřina Šachová, která dala svůj byznys plán dohromady v rámci diplomové práce. Papelote je tedy školní projekt, který ale akademickou půdu mnohonásobně přerostl. Ze symbolu "designového papírnictví" se postupně stal jedním z největších na trhu. Na design to ale dnes hraje ve světě papíru každý. Tak jak uspět?
3 otázky, na které v rozhovoru najdete odpověď:
Píšou vůbec lidi na papír?
Co vydělává víc: kamenná prodejna nebo e-shop?
Jak najít správný styl komunikace, kterému moji zákazníci porozumí?
Majitelé firem a podnikatelé bývají často osamělým druhem. Vychází to z některých průzkumů a obecně je to fakt, o kterém se příliš nemluví. Tak to pojďme změnit. Cítíte se v práci tak nějak sami? Jsou možnosti, jak se tísnivých pocitů zbavit.
84: Ivana Šedivá: Každý má na něco talent. Existuje trik, jak ho odhalit
Ivana Šedivá je čerstvě na volné noze. Ještě donedávna ale vedla marketing společnosti McDonald's a v tomto prostředí se pohybovala od začátku devadesátých let. Žádnou hantýrku ale nečekejte. Tenhle rozhovor je o vizích, o charakteru podnikatelů a o tom, jak vybudovat dobrou firmu.
3 klíčové otázky, na které v rozhovoru najdete odpověď:
Mám vůbec talent na podnikání?
Kde čerpat inspiraci k dalším krokům?
Co dělat s firmou v době krize?
83: Jak vám ve firmě pomůže strategie modrého oceánu
W. Chan Kim a Renné Mauborg vydali v roce 2005, která se stala přelomovou pro společnosti po celém světě. Formulovali totiž myšlenku, dle které se dnes řídí mnoho firem, které chtějí nastartovat růst. Představte si, že existují dva oceány plné firem. Jeden rudý a jeden modrý. V tom rudém se firmy tlučou a bijí o každého zákazníka. V tom modrém jsou inovativní a kreativní firmy, které si tvoří svoje vlastní trhy. Aplikovat strategii modrého oceánu je dnes, speciálně pro malou firmu či freelancera, nezbytné. Chcete vědět, jak na to?
3 klíčové informace:
Každý malý podnikatel by měl hledat modrý oceán místo rudého
V modrém oceánu vyhrává kreativita
Konkurence tu nehraje roli a firma má možnost raketově růst
82: Lucie Neumannová: Firmu řídím po večerech a dá se to zvládnout
Znáte organizaci Femme Palette? Sdružuje ženy, které se zajímají o svou kariéru a chtějí profesně růst. Jednou ze zakladatelek projektu je Lucie Neumannová. Mladá UX designérka, která se vydala za prací do Silicon Valley. Tady už několik let pracuje v jednom ze startupů a do toho ještě řídí svůj projekt.
Tohle jsou 3 klíčové otázky, na které v rozhovoru dostanete odpověď:
Kolik peněz musíte mít, abyste utáhli život v San Franciscu?
Jsou v Americe jenom workoholici?
Jak těžké je korigovat na dálku a po práci vlastní firmu?
Pracujete z domova nebo na dálku? Pokud budete mít v tomto roce možnost nechodit do kanceláře, ale pracovat z pohodlí vlastního domova, může se to zdát jako jasná výhra. Ale i homeoffice má svoje klady a zápory. Je dobře, že vaše kolegy budete vídat méně často?
3 klíčové informace:
Téměř 40% lidí si někdy práci z domova vyzkoušelo
Za posledních dvanáct let se počet lidí pracujících z domova zdvojnásobil
K práci na dálku se vážou jasná pozitiva i negativa
PARTNER EPIZODY:
ZlepšiTo.eu - Nástroje a konzultace pro štíhlou výrobu (lean management) ve firmách.
80: 3 tipy, jak opravdu dosáhnout cílů, které jste si dali
Začátek roku se většinou nese ve znamení ambiciózních vizí a strategií. Máte je také? Bojíte se, že jich nedosáhnete? Tento díl podcastu Buduj značku je pro všechny, kteří si rádi dávají odvážné cíle.
79: Matěj Krejčí: Nastavte si na všech zařízeních noční režim
Máte problém se závislostí na mobilním telefonu? Příliš často koukáte na obrazovky počítačů, tabletů a dalších přístrojů? Jako blesk se aktuálně šíří vlna digitálního detoxikaci, která vás má ušetřit neblahých následků, které na nás technologie mají. Jedním z průvodních vlivů je například prokrastinace. Matěj Krejčí je na dané téma expert a nově i autor knihy Digidetox, která je k mání ve většině knihkupectví. Pokud vás zajímá, jak bojovat s následky, které na vás digitální technologie zanechávají, zkuste tuto epizodu podcastu Buduj značku.
S novým rokem se vám určitě otevírá spoustu nových příležitostí. Potkáte spoustu nových a zajímavých lidí, kteří vás budou moci posunout dál. A právě proto je dobré vždy zanechat dobrý první dojem. Z mnoha důvodů. Říká se, že první dojem už nenahradíte. Existují možnosti, jak si na prvním setkání ohlídat případné chyby. Některé z nich si ukážeme v této epizodě podcastu Buduj značku.
3 klíčové informace:
Lidé si na vás všímají i toho, co vy považujete za naprosto normální a nevěnujete tomu pozornost
Buďte připravení
Dávejte si pozor na tón vašeho hlasu
PARTNER EPIZODY:
ZlepšiTo.eu - Nástroje a konzultace pro štíhlou výrobu (lean management) ve firmách.
77: DEBATA: Online vs. offline marketing v roce 2020
Dva hosté. Poprvé v podcastu Buduj značku. David Rajmont a Martin Jiras. První má agenturu na výrobu reklamních předmětů, druhý několik let šéfuje úspěšné digitální agentuře. Pokud přemýšlíte, jak budete v příštím roce utrácet peníze na reklamu, tento rozhovor by vám měl dát důležité tipy.
Především se totiž oba pánové dotknou aktuálních trendů, které nás čekají. Poradí, v čem a jak si může člověk v marketingu pomoci sám. A jak poznat spolehlivého obchodního partnera. Příjemný poslech!
76: Největší chyby, které jsem v tomto roce udělal
Je načase rekapitulovat. V poslední sólo epizodě podcastu Buduj značku se s vámi chci podělit o chyby, které jsem jako majitel firmy udělal a co mi to dalo. Je dost možné, že mnozí z vás budete řešit podobné
3 klíčové informace:
Pohlídejte si, jak do detailu máte nastavené smlouvy
Pokud vás nebaví administrativní práce, vymstí se vám to
Eliminujte množství falešných zákazníků
Partneři epizody:
Nealkoholické drinky SamuraiShot.cz. Během nákupu vložte heslo BUDUJ ZNAČKU a máte 10% slevu. Pozornost pro posluchače. :)
75: Pavel Stuchlik: Uspěl jsem v Americe a sesypal se. Pomohlo mi až 10 dnů v jeskyni
Neuvěřitelný příběh investora, podnikatele a dnes už i DJe Pavla Stuchlika možná znáte. Je to člověk, který od patnácti let žije ve Spojených státech amerických. Díky jeho pracovnímu nasazení se mu tady povedlo vybudovat několik celostátně úspěšných firem. Ale stálo ho to zdraví. Trpěl únavovým syndromem a měl problémy s ledvinami. Nakonec firmy prodal a rozhodl se hledat smysl života jinde. V biohackingu a hudbě.
Dnes je instruktorem Wim Hofovi metody a DJem. Je 200 dnů v roce na cestách a jeho netradiční koncerty a party jsou zážitkem všech smyslů. Na konci roku se na pár dní objevil i v České republice. Toto je jeden z mála rozhovorů, které poskytl. Poslechněte si jeho kompletní znění.
Spojené státy a Ukrajina podepsaly 🤝 dohodu o vytvoření americko-ukrajinského rekonstrukčního investičního fondu, oznámilo ve středu večer místního času (v noci na dnešek středoevropského letního času) americké ministerstvo financí. Agentura Bloomberg píše o podpisu „dohody o přístupu k ukrajinským přírodním zdrojům“.
Americké softwarové společnosti Microsoft 📈 vzrostl ve třetím fiskálním čtvrtletí čistý zisk o 18 procent na 25,8 miliardy dolarů (568,6 miliardy korun). Firmě pomáhá zájem o cloudové služby a umělou inteligenci (AI).
Sociální síť pro sdílení krátkých videí 📱 TikTok plánuje investici ve výši jedné miliardy eur (24,96 miliardy korun) do výstavby svého prvního datového centra ve Finsku. Agentuře Reuters to potvrdil mluvčí společnosti s tím, že projekt je součástí širší iniciativy, jejímž cílem je posílit ochranu osobních údajů evropských uživatelů.