Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Buduj značku

Buduj značku

Jak vybudujete značku, kterou zákazníci zbožňují? Poslouchejte příběhy českých podnikatelů z firem, které jsou na tom stejně jako vy. Oddané svému řemeslu. Jak přemýšlí? Co je inspiruje? Jakých chyb se ve svém podnikání dopustili? Jak se jim povedlo přežít v extrémně náročném prostředí byznysu? Podcast Buduj značku vám pomáhá na vaší byznysové cestě. Rozhovory moderuje Petr Schwank z podcastového vydavatelství EP Events and Production.

34: Jak poznat, že je čas podnikat na full-time
podcast

34: Jak poznat, že je čas podnikat na full-time

Začínali jste s vlastním byznysem od nuly? Nebo teprve začínáte a hledáte, jak poznat, že byste se podnikáním mohli živit naplno? Existují určitá vodítka, která vám za každé situace pomohou rozhodnout se, jestli nenastal vhodný čas osamostatnit se. Tato epizoda se určitě bude hodit všem, kteří o podnikání teprve přemýšlí. Pokud už ale svůj byznys máte, pak můžete nostalgicky zavzpomínat, jaké to bylo, když jste opouštěli své pracovní místo a šli s kůží na trh. Příjemný poslech!  3 klíčové informace:  Nespěchejte. Salámová metoda je obvykle účinnější než snaha urvat vše co nejrychleji  Počkejte si, až budete mít první pozitivní zpětnou vazbu  Mějte víc práce, než dokážete stihnout 
Přečíst článek
33: Stavy úzkosti, paniky a jak nad nimi zvítězit
podcast

33: Stavy úzkosti, paniky a jak nad nimi zvítězit

Epizoda bez hosta. Jako podnikatelé nebo OSVČ jste na to sami. Je to váš nápad, vaše myšlenka a vaše vize, kterou musíte prosadit nejdřív před známými a rodinou, pak před celým trhem. A jak to ustát? Na to odpověď nemám, ale dozvíte se, s jakými strachy jsem se musel potýkat při svých začátcích. Třeba se v nich poznáte. Vaše příběhy, kdy vás strach, úzkosti nebo panika paralyzovaly, mi napište na Facebook, Instagram nebo LinkedIn. 
Přečíst článek
32: Chování vašich zákazníků na internetu v roce 2019
podcast

32: Chování vašich zákazníků na internetu v roce 2019

Společně probereme nejdůležitější statistiky chování lidí na internetu v roce 2019. Pokud vás zajímá, jak lidé konzumují obsah online, toto je epizoda pro vás. Každý majitel firmy nebo manažer oddělení by měl vědět, co cílová skupina chce. Zároveň ale musí mít jasno i o tom, jak jim ukáže, že umí řešit jejich aktuální problém. Bez aktualizovaných dat toho ale nedocílí. I proto je nutné neustále držet krok s nejnovějšími ukazateli. Ty nabízí pro letošní rok studie Infinite Deal výzkumné společnosti Edison Research. V této epizodě podcastu Buduj značku čísla interpertujeme pro vaši potřebu.   3 klíčové informace:  Největší nárůst ze všech měřených statistik zaznamenaly podcasty, a to průměrně o 50%  Facebook jako sociální síť zažívá čím dál větší odliv uživatelů 70% mladých lidí do 34 let využívá Youtube primárně kvůli streamování hudby    Odkaz na studii Infinite Deal 2018.
Přečíst článek
31: Kateřina Vacková: Pokud máte nápad, nečekejte a realizujte ho hned
podcast

31: Kateřina Vacková: Pokud máte nápad, nečekejte a realizujte ho hned

Možná byste to do ní neřekli, ale Kateřině Vackové ještě není 30 a už má za sebou opravdu silný příběh. A zařazení do žebříčku Forbes 30 pod 30 i díky tomu, jak se dlouhodobě angažuje v neziskové organizaci Loono. S ní pořádá workshopy posilující téma prevence proti rakovině, onemocněních srdce a teď nově i proti sexuálně přenosným chorobám. V podcastu se dozvíte, jaké to je řídit v mladém věku tým 150 lidí a jak se liší podnikání v neziskovém sektoru. Pokud byste chtěli přispět do končící kampaně na serveru HitHit.cz, můžete kliknutím na tento odkaz. Další možnosti podpory projektu hledejte na stránkách www.loono.cz. 
Přečíst článek
30: Strach z mluvení na veřejnosti a před kamerou. Jak ho překonat?
podcast

30: Strach z mluvení na veřejnosti a před kamerou. Jak ho překonat?

Říká se, že strach z veřejného mluvení je větší než strach ze smrti. Pro každého podnikatele je důležité, aby uměl vyslovit svou vizi jednak před kamerou, jednak při jakémkoliv vystoupení před lidmi. Stejně tak manažeři musí umět prezentovat na poradách tak, aby svůj tým zaujali a udrželi jejich pozornost. Tato disciplína patří k čím dál hodnotnějším vlastnostem dobře placeného člověka 21. století. V dnešním díle podcastu se podíváme prakticky na to, jak byste se mohli zbavit sžírající trémy a prezentovat bez velkých problémů.  3 klíčové informace:  Když se naučíte pojmenovat svůj strach, máte nad ním z poloviny vyhráno  Autenticita je absolutním základem veřejného vystupování  Vystresovaný mozek můžete efektivně obelhat  Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:  XMind Že jsem jablíčkář, to o mně už možná z předchozích podcastů víte. Takže i tahle aplikace, o který vám chci říct, je samozřejmě aplikace určená primárně pro Mac OS a iOS. Jmenuje se XMind a umožňuje vám vytváře myšlenkové mapy. Pokud je to pro vás důležitá pomůcka při plánování nových projektů a tak nějak čehokoliv, určitě vás mrzí, že si svoje nakreslené mapy nemůžete prakticky uložit a pak je editovat. Takže se objevilo několik různých virtuálních forem myšlenkových map. XMind mi vyhovuje v tom, že má krásně intiutiviní ovládání a hlavně skvělý design. Můžete si vybírat z různých šablon a všechno to potom uložit nejenom do PDF nebo PNG, ale i do Wordu nebo Excelu. Tady ale nastává háček. Jde to jenom v placené verzi. Ta zhruba dva tisíce korun ročně. XMind vám ale bude velmi dobře fungovat i v bezplatné verzi. Ke stažení je na App storu.  Více informací na http://petrschwank.cz. 
Přečíst článek
29: Martin Kubisa: 99% českých startupů selže, protože je nezajímá tok peněz
podcast

29: Martin Kubisa: 99% českých startupů selže, protože je nezajímá tok peněz

Tento podcast je především pro majitele startupů nebo pro ty, kteří o startupu uvažují. Martin Kubisa v nich působí a několik dalších mentoruje z pozice zkušeného podnikatele. S podnikáním začínal, když mu bylo lehce přes 20 a místo Česka tehdy zkoušel štěstí ve velké Británii. A úspěšně. Povedlo se mu dokončit několik významných projektů pro velké nadnárodní společnosti. Nabyté zkušenosti dnes uplatňuje hlavně na poli IT scény a startupů. Mimo jiné tvrdí, že spousta z nich nemůže na globálním thru obstát a vy se v podcastu dozvíte, proč tento názor vlastně zastává. 
Přečíst článek
28: Má ještě smysl psát blog?
podcast

28: Má ještě smysl psát blog?

Anotace:  V dnešní době minutových videí je klasický psaný blog přežitek. Nebo není? Platforma psaného textu sice nzažívá renesanci, ale stále nemizí. Text funguje dál jako jeden z důležitých faktorů jakéhokoliv budování značky. V této epizodě se dozvíte, jestli byste měli na blog definitivně zanevřít, nebo si k němu začít opět hledat cestu.  3 klíčové informace:  O tom, jestli má smysl psát blog, se mluví minimálně pět let. Odpověď je pořád stejná: Má.  Blogování se zásadně proměňuje a vy do něj musíte jít s úplně jiným očekáváním  Poptávka po psaném obsahu nikdy nevyprchá  Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:  LifeLapse  Tohle je aplikace, která vám umožní být zase o něco originálnější než vaše konkurence. LifeLapse vám umožňuje jednoduše na mobilu tvořit stop-motion animaci. Pokud jste o tomhle druhu animování nikdy neslyšeli, určitě jste ho ale viděli. Stačí se podívat na jakýkoliv animák od Wese Andersona anebo pokud byste chtěli zůstat v naší kotlině, tak touhle metodou vznikl třeba Pat a Mat. Je to zkrátka animace, při které je reálný objekt posouván mezi jednotlivými snímky tak, aby následná sekvence působila jako animace. Dnes už na něco podobného není nutná přítomnost štábu a výtvarníků, ale můžete podobného efektu docílit i pomocí chytrého telefonu. LifeLapse je appka, která vám sama bude naznačovat, jak byste měli objekt posunout, aby byl efekt animace přirozený. Dá se z toho dostat docela hodně a na sociálních sítích to vůbec nevypadá špatně. LifeLapse je zdarma jen prvních 7 dní, pak budete muset zaplatit roční předplatné, které je v přepočtu za zhruba tisíc korun. Pokud to ale se sociálními sítěmi myslíte vážně a vaše cílovka to ocení, rozhodně byste ji měli vyzkoušet.  
Přečíst článek
27: Budoucnost sociálních sítí. Jak to udělat, abyste ji nezaspali
podcast

27: Budoucnost sociálních sítí. Jak to udělat, abyste ji nezaspali

Doba se neustále mění a to, co fungovalo před rokem, už se dnes ve světě sociálních sítí může zdát jako dávno zapomenutá metoda. Je potřeba neustále sledovat, jakým směrem se sociální sítě ubírají a kam se přesouvá lidská pozornost. V tomto díle podcastu se dozvíte, co byste měli aktuálně znát v rámci největších sociálních sítí dneška. Jaký obsah publikovat a hlavně kam ho směřovat. Projdeme postupně největší globální hráče. Od Facebooku, Instagramu, LinkedInu až po TikTok.  3 klíčové informace:  Reklama na sociálních sítích je stále podhodnocená, využijte toho  Nenechte své osobní preference vyhrát nad tím, co vaše značka opravdu potřebuje  Velké proměny čekají v podstatě všechny velké sociální sítě  Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:  Buffer  Webových a mobilních aplikací, které fungují jako plánovač příspěvků, je na světě docela dost. Nemám pocit, že by mezi nimi Buffer nějak vyčníval, ale jeho výhody využijete jinde. Narozdíl od ostatních vám totiž dovolí spravovat několik profilů na sociálních sítích najednou a zdarma, což se začínající firmě určitě bude hodit. Buffer je plánovač příspěvků na LinkedIn, Facebook a Instagram. Spravovat přes něj můžete i firemní stránky. Jako facebookový a instagramový plánovač funguje skvěle. Kompatibitilita s LinkedInem už je ale horší, což je důvod, proč ho pro tuto síť osobně nevyužívám. Buffer trochu zvláštně komprimuje fotky, které do něj nahrajete ke statusům. Neumí zároveň připojit ke statusu video. Byť jsou pro tuto sicální síť služby Bufferu omezené, pokud spravujete větší množství profilů, měl by vám vyhovovat. Buffer je jednoduchý a intuitivní a s možností pravidlených reportů. 
Přečíst článek
26: Lubomír Milek: Podnikejte v tom, co už bylo tisíckrát odzkoušené
podcast

26: Lubomír Milek: Podnikejte v tom, co už bylo tisíckrát odzkoušené

Franšízy. Koncept, který u nás stále ještě ani zdaleka nedosáhl svého potenciálu. Nebo alespoň tak to říká Lubomír Milek, který do České republiky přivedl realitní síť Century 21. Zároveň je jedním z předních expertů na franšízing. Pokud uvažujete o tom, že vaše podnikání jednou bude franšízou, tento rozhovor je pro vás. Lubomír Milek zároveň vysvětluje, proč je na českém trhu stále prostor pro velké množství nových podnikatelů ve franšízách a proč se do tohoto druhu podnikání lidé bojí vstoupit. 
Přečíst článek
25: Lumír Kunz: Nejtěžší obchodní jednání jsem vedl s rodiči
podcast

25: Lumír Kunz: Nejtěžší obchodní jednání jsem vedl s rodiči

Lumír Kunz je v současné době CEO portálu Aukro.cz. Na něm se uskutečňuje drtivá většina internetových aukcí u nás. Zároveň ale portál prochází citelnou obměnou, která je nezbytná, aby se udržel mezi špičkovými českými weby. Jaká je budoucnost aukcí u nás a proč musel Lumír tvrdě vyjednávat se svými rodiči? 
Přečíst článek
24: 5 fungujících strategií na LinkedInu
podcast

24: 5 fungujících strategií na LinkedInu

Podle aktuálních čísel používá v České republice přes 1 a půl milionu lidí síť LinkedIn. Půl milionu z těchto lidí jsou na síti pravidelně aktivní. LinkedIn má z hlediska obchodního obrovský potenciál, protože na jednom místě združuje velké množství profesionálů a decision makerů. I vy ji můžete se svým podnikáním využít. Vím, že spousta lidí řeší, jak by mohli LinkedIn využít jako obchodní nástroj. V tomto podcastu se to dozvíte. Příjemný poslech.  3 klíčové informace:  Nesnažte se hlavně na LinkedInu nic prodávat  Tvořte obsah, ne reklamu  Nebojte se hlavně vyjít s kůží na trh  Aplikace, která vám pomůže s budováním značky: BeFocused  Taky tentokrát pro vás mám aplikaci, za kterou se můžu zaručit, protože ji sám používám už dlouhou dobu. Různých appek pro sledování time managementu a správy času je na app storu nebo Google play celá hromada. A vybrat tu správnou je docela dost nadliský úkol, který…taky požere spoustu času. Prověřený je v tomto smyslu třeba Toggl, který ale mě osobně nevyhovoval kvůli tomu, že se až příliš staví do role projektového manažera. Proto doporučuju BeFocused. Je to extrémně jednoduchá aplikace, která vám na MacOS běží na horní liště. Umožňuje vám stopnout si, jak dlouho vám trvá splnit daný úkol. V jednotlivých intervaklech vám pak dávkuje i pauzy mezi nimi. A zároveň aplikace slouží jako jednoduchý to-do list, protože si do ní můžete napsat seznam všech věcí, které potřebujete daný den dokončit. Když připlatíte 30 korun (ano, 30 korun je jednorázová platba), spáruje se vám aplikace se všemi MacOs zařízeními, které vlastníte. To je ideální ve chvíli, kdy si chcete vzít práci ven z kanceláře. Aplikaci BeFoused najdete na AppStore.  Další informace: http://petrschwank.cz
Přečíst článek
23: Neuzavírejte se před světem. Osvojte si návyky “Social CEO”
podcast

23: Neuzavírejte se před světem. Osvojte si návyky “Social CEO”

Přes 80% lidí se v nedávné anketě vyjádřilo, že vítá větší transparentnost ve firmách. Vše potom začíná od samotného vedení. Pokud majitel firmy zůstává uzavřený, sám se připravuje o zisk. Tahle rovnice začíná platit čím dál víc. Jak byste to měli udělat, abyste se nebáli vystoupit na veřejnosti a tvořit obsah, který se bude točit kolem vás? A proč je právě tohle jedna z nejúčinnějších strategií? I o tom bude další díl podcastu Buduj značku.  3 klíčové informace:  Lidé vítají otevřenost a transparentnost, nebojte se vystupování  Aktivně usilujte o roli myšlenkového lídra ve vašem oboru  Kontrolujte, co si o vás lidé myslí a jak vás mají uloženého v paměti  Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:  Infogram  Infogram je webová aplikace, která vám pomůže s vaší prezentací na sociálních sítích a vůbec při tvorbě jakýchkoliv propagačních materiálů. Je to aplikace velmi podobná třeba Canvě, ale s tím rozdílem, že je daleko víc zaměřená na grafiku reportů, grafů, analýz a dalších odborných dokumentů. Najdete tady celou řadu šablon a opravdu velké množství ikon, obrázků a nástrojů k tomu, aby váš dokument vypadal naprosto skvěle po grafické stránce. Dají se v něm vytvářet i šablony pro sociální sítě, Infogram má přednastavených několik šablon včetně Linkedinových statusů. Pokud ho budete chtít využívat naplno, je nutné si předplatit jeho funkce na měsíční nebo roční bázi. A tady to může být problém, protože měsíčně vám Infogram ukrojí zhruba pětistovku. Na druhou stranu se to vyplatí ve chvíli, kdy vypouštíte velké množství obsahu a chcete, aby byl vizuálně pěkně zpracovaný. Infogram má ještě jednu drobnou nevýhodu: neexistuje ve formě mobilní aplikace, takže pracovat se na něm dá jen z desktopu nebo notebooku. To by ale neměla být taková překážka ve chvíli, kdy rozmýšlíte nad grafikem, nebo nad tím, že si zatím zvládnete své materiály tvořit sami. infogram.com je stránka, na kterou vás odkážu, pokud byste chtěli víc informací. 
Přečíst článek
22: Martin Hošek: Nesmíte se bát něco dělat
podcast

22: Martin Hošek: Nesmíte se bát něco dělat

Na českém LinkedInu platí za předního "tvůrce obsahu" a je velmi pravděpodobné, že jeho příspěvky sledujete. Martin se stará o marketing J&T banky a na LinkedInu platí za osobu s velkým vlivem. I proto začal o této sociální síti pravidelně přednášet na workshopech. Nově také pořádá největší konferenci o LinkedInu u nás: LinkedIn summit. V rozhovoru se tedy bavíme především o této sociální síti, která má v sobě ohromný byznysový potenciál. Poslechněte si, jak byste ho mohli využít ve vašem oboru. 
Přečíst článek
21: Martin Rozhoň: Když čtyřikrát vyhoříte, peníze vám jsou k ničemu
podcast

21: Martin Rozhoň: Když čtyřikrát vyhoříte, peníze vám jsou k ničemu

Pokud se pohybujete ve světě byznysu, tak Martina nejspíš znáte jako člověka, který vybudoval z nuly portál Vivantis.cz. Ten potom s miliardovým obratem prodal Mall Group. Po 18 letech stoprocentního vytížení několikrát vyhořel a nakonec se po prodeji firmy začal věnovat investicím do nových projektů a firem. V podcastu uslyšíte kromě toho, jak poznat úspěšný podnik, také spoustu osobních poznatků přímo z Martinovy zkušenosti. Třeba to, jak časté jsou vlastně burnouty mezi vrcholnými manažery a majiteli firem a jak jim efektivně předejít. 
Přečíst článek
20: Každý z vás může dělat podcast. Jak na to?
podcast

20: Každý z vás může dělat podcast. Jak na to?

Podcast o podcastu. V takovém duchu se nese aktuální epizoda Buduj značku. Dostanete praktické rady a triky, jak se osmělit a vyzkoušet si vlastní podcast. Dnes totiž může vysílat do světa úplně každý. Podcast je jedním z největších trendů současnosti právě díky jednoduchosti, s jakou se každý smrtelník nebo firma může stát vysílací hvězdou. Z byznysového pohledu je ale skvělé především to, jak se dá využít v rámci brandových aktivit. Ať už jste freelancer nebo firma, podcasty by vás měly zajímat. Užijte si poslech!  3 klíčové informace:  Na kvalitní podcast potřebujete kvalitní soupravu  Trénovat ale můžete i s mobilem a zrcadlem  Produkce podcastu je velká časová investice, takže rozmyslete, jestli pokud začnete, tak opravdu vydržíte  Aplikace, která vám usnadní budování značky: Mojo Pokud pracujete i na onlinové propagaci vaší firmy, tak rozhodně potřebujete nástroje k tomu, aby vše vypadalo hezky. I co se týče Instagramových stories. No a abyste je posnuli o úroveň výš, je tu aplikace Mojo. Jestli často zpokukujete po storíčkách ostatních a říkáte si něco ve stylu: kruci jak to udělali, vždyť to Instagram neumí! Tak odpovědí bude nejspíš právě tahle aplikace. Je to v podstatě databáze předpřipravených šablon a animací, do kterých vy už jenom dosazujete vlastní obrázky, videa nebo text. V základní variantě jich je několik málo zcela zdarma, ale pokud byste chtěli získat přístup i k desítkám dalších, je potřeba platit. Mojo vás vyjde na třináct set korun ročně. S ohledem na to, jak moc si v něm ale můžete vyhrát s výslednými stories a jak jednoduchý celý systém je, to jsou dle mého dobře investované peníze. Mojo funguje pouze jako aplikace a stáhnout ji můžete na Apple Storu nebo Google play. Jak funguje, se můžete ostatně přesvědčit i na mém instagramovém účtu, protože všechny upoutávky na podcast Buduj značku dělám právě v Mojo. 
Přečíst článek
19: Jan Hummel: Ten pocit, jestli vám do nové prodejny přijdou lidi, se nedá popsat
podcast

19: Jan Hummel: Ten pocit, jestli vám do nové prodejny přijdou lidi, se nedá popsat

Jan Hummel založil se svým společníkem v roce 2001 firmu Fruitisimo, kterou dnes znají prakticky všichni, kteří kdy dostali chuť na ovocný fresh. Dnes má společnost desítky poboček po celé republice a zabydluje se na maďarském trhu. Jaké ale byly začátky? Co všechno vedlo k tomu, že dnes firma může koukat po vstupech na další trh? A jak podstatné je mít trpělivost a vydržet? V podcastu poměrně detailně líčíme cestu Fruitisima, která vás může inspirovat ve vašem podnikání. 
Přečíst článek
18: Thought leadership. Děláte vše pro to, abyste byli myšlenkovými vůdci?
podcast

18: Thought leadership. Děláte vše pro to, abyste byli myšlenkovými vůdci?

Spadá vaše podnikání mezi B2B? Pak se pravděpodobně musíte připravit na spoustu dlouhých a náročných jednání. A na to, že budete hrát dlouhodobou hru, abyste uspěli. Existuje možnost, jak si u důležitých decision makerů vybudovat renomé, které se vám v dalších fázích prodeje bude významně hodit. Buďte názorovým leaderem ve vašem oboru. V první řadě je potřeba zvyknout si na to, že budete muset z kůží na trh. Dnešní epizoda podcastu by vám s tím měla pomoci.    3 klíčové informace:  V segmentu B2B se většina majitelů velkých firem orientuje na trhu podle myšlenkových vůdců  Myšlenkový vůdce nemusí mít zástup desítek tisíc followerů  Za žádnou cenu se pomocí těchto principů nesnažte prodávat, místo toho buďte vždy připraveni sdílet zajímavý obsah   Aplikace, která vám pomůže s budováním značky:  Blinkist Jednou z aplikací, která vám zásadně usnadní čtení knih a absorbování důležitých informací, je Blinkist. Pokud posloucháte zahraniční podcasty, je dost možné, že jste v nich už narazili na reklamu právě na tuhle aplikaci. Já jí udělám reklamu úplně zadarmo. A to hlavně z toho důvodu, že jí sám používám a můžu zaručit, že funguje skvěle. Blinkist je aplikace na přehrávání audioknih. Až na to, že nepřehrává celé audioknihy, ale jenom výcuc těch nejdůležitějších informací z knih napříč obory. Není náhodou, že Blinkist je primárně určen pro kategorii non-fiction, tedy aby zaměstnaní lidé nemuseli všechno číst, ale jen dostat výpisky toho nejpodstatnějšího. Něco jako když jste ve škole dostali za úkol přečíst knihu, ale vy jste se na to vybodli a místo toho si našli výpisky ze čtenářského deníku na internetu. Výhodou je, když pro vás angličtina není problém, všechno totiž probíhá právě v tomto jazyce. Někoho může odradit předplatné, které se platí buď ročně (1390,-), nebo kvartálně (400,-). Za mě jsou to ale peníze, které investujete do toho nejdůležitějšího, co máte, tedy do sebe. Blinkist by vám měl pomoct dostat se k důležitým informacím rychleji.  Blinkist stáhnete na https://www.blinkist.com  
Přečíst článek
17: Proč je marketing sprosté slovo a jak se nespálit
podcast

17: Proč je marketing sprosté slovo a jak se nespálit

Z různých důvodů je stále patrný názor, že na lidi z marketingu se nedá spolehnout. Ať už kvůli tomu, že jako “guru” se dnes může označit každý, nebo kvůli tomu, že místo tvrdých dat se musíte spolehnout na subjektivní dojmy a pocity. Na druhou stranu mýty kolem online propagace nevznikly jen tak. A cílem dnešního podcastu by mělo být je rozptýlit. Pokud tedy nahlížíte na online marketing se skepsí, rozhodně si tuto epizodu podcastu Buduj značku pusťte.  3 klíčové informace:  Nečekejte okamžitý úspěch  Nebuďte zklamaní, když marketing nefunguje  Sledování trendů a neustálé rozšiřování obzorů vám pomůže zůstat v obraze  Novinky z reklamy:  Instagram vyrazil do boje s falešnými followery a falešnými lajky. Sociální síť poupravila svůj algoritmus tak, aby vyhledávání a mazání falešných následovatelů bylo ještě efektivnějši. Obávat se tedy musí především provozovatelé trollích farem a botů, na které úpravy algoritmu primárně cílí. Odborníci se ale shodují, že jde tak trochu o boj s větrnými mlýny, protože každou úspěšně zrušenou farmu nahradí dvě nové. Vůči některým dokonce Facebook, vlastník Instagramu, zahajuje i právní kroky. Naposledy proti novozélandské firmě, která slibovala uživatelům okamžité lajky, počty shlédnutí a followery. V době sílícího zájmu o influencery jde o velmi lukrativní byznys.  Pohyblivé obrázky jsou na sociálních sítích stále populární. A co víc: klasické GIFy doplňují stále častěji i takzvané Cinematography. Jde vlastně o pohyblivou smyčku, ta je ale v daleko vyšším rozlišení než klasický GIF. Vytvořit si můžete vlastní třeba v aplikaci DrawMotion, která je částečně zdarma. Tyto obrázky se hodí speciálně k vizuální komunikaci jakékoliv značky, především té, která se potrpí na kvalitní fotky. Typicky třeba fashion nebo gastronomie. Na uživatele pak dobře zvládnutý Cinematograph působí podobně dobře jako video.  Tiscali spouští web o bojových sportech fights.cz. Tiscali media je jedno z nejstarších internetových vydavatelství u nás a teď nově přidává do svého portfoila nový web zaměřený na bojové sporty. Šéfredaktorem se stal Aleš Smutný, který vede i videoherní web games.cz, který také spadá pod Tiscali. Na projektu se dle jeho zakladatele pracovalo asi rok a reflektuje především rostoucí zájem o bojové sporty všeho druhu u nás. Hlavní složkou webu má být databáze bojovníků čítající asi 480 tisíc záznamů. 
Přečíst článek
16: Pavel Milan Černý: Trvalo 2 roky, než jsme si vyplatili první peníze
podcast

16: Pavel Milan Černý: Trvalo 2 roky, než jsme si vyplatili první peníze

Spolumajitel a spoluzakladatel e-shopu Econea.cz Pavel Černý původně neměl za cíl budování e-shopu. Ale prošel si lehkým burnoutem ve finančním světě a to byla jedna z věcí, která přispěla ke vzniku portálu Econea.cz. Jde o jeden z největších e-shopů s ekologickými výrobky u nás . Pavel se rozpovídal nejen o klasických nástrahách, se kterými musí každý podnikatel počítat, ale taky o tom, jak využívají netradiční komunikaci k upevnění značky na trhu.
Přečíst článek
15: 6 základních tipů pro úspěšnou facebookovou kampaň
podcast

15: 6 základních tipů pro úspěšnou facebookovou kampaň

Založili jste facebookový profil vašemu podnikání. A teď jak to udělat, aby se o něm dozvěděli vaši zákazníci. Ještě lépe: jak to udělat, abyste pomocí facebooku přivedli na vaše stránky platící klienty. Dnes už si základní procedury facebookového marketingu zvládne nastavit každý sám. Tato epiuzoda podcastu by vis měla nasměrovat ke správným krokům.  Klíčové informace:  Facebook má nejpokročilejší možnosti z hlediska cílení reklamy na správné uživatele  Facebook stále ještě má smysl využívat jako primární nástroj propagace Počet zadavatelů reklamy se v roce 2017 zvedl na 7 milionů. O pět milionů víc než v roce 2016  Novinky z reklamy:  Televize není mrtvá. Určitě ne, když hrají naši. Úvodní zápas českých hokejových reprezentantů na mistrovství světa na Slovensku proti výběru Švédska sledovalo skoro 1 a půl milionu diváků nad 15 let. ČT Sport tím zaznamenala jednačtyřicetiprocentní podíl z celkové sledovanosti pátečního večera. Ostatní pořady silně zaostávaly. Hokej tedy dál přitahuje diváky k obrazovkám.  Češi mají rádi osobní odběr zboží. Vyplývá to z nového průzkumu mezi domácími spotřebiteli. Téměř dvakrát se od posledního měření zvýšil počet odběrných míst. Co se týče běžného doručení, tak zákazníci většinou očekávají cenu dopravného a balného kolem stokoruny a při nákupu na jeden tisíc korun by byli rádi, kdyby měli doručení zcela zdarma. Byla to ale právě doprava a možnosti jejího doručování, které zákazníkům u nás nejvíc vadí. Nejčastěji potom nejasná doba doručení, která zákazníky nutí setrvat v dlouhých intervalech na jednom místě a čekat na doručovatele.  Cílit na starší se vyplatí. Česká pobočka agentury Ogilvy si nechala vypracovat průzkum, podle kterého má velký smysl a potenciál oslovovat cílovou skupinu padesátníků. Jen je potřeba tomu přizpůsobit celkový produkt. Nejčastěji má dle odpovědí dotazovaných padesátníků smysl oslovovat je s turistikou a cestováním, zdravotnickými službami nebo automobilovým průmyslem. A jako kanály, přes které je oslovovat, vyšly nejlépe Televize a rádio, internet a časopisy. 
Přečíst článek

News box

Plánovaná víkendová jednání mezi Íránem a Spojenými státy v Římě o rychle postupujícím jaderném programu Teheránu byla 👉 odložena. Dnes to podle agentur oznámil Omán, kde se minulý týden konaly třetí nepřímé rozhovory mezi zástupci Íránu a USA, jejichž cílem je uzavřít novou jadernou dohodu.
Vedení polské armády jako lež a manipulaci  odmítlo tvrzení spolupracovníka krajně pravicového politika Grzegorze Brauna, že Polsko zahájilo přípravy na vojenskou intervenci na Ukrajině. Europoslanec Braun kandiduje v prezidentských volbách, které Polsko čekají ve druhé polovině května.
Ukrajinská vláda zveřejnila 📜 text dohody mezi Spojenými státy a Ukrajinou o vzniku společného investičního fondu obnovy, který poskytne Američanům přístup k ukrajinským přírodním zdrojům. Dokument zmiňuje ukrajinské zásoby a ložiska přes pěti desítek nerostů a ropy či zemního plynu.
Americkému řetězci rychlého občerstvení McDonald's 📉 klesl v prvním čtvrtletí čistý zisk o tři procenta na 1,86 miliardy dolarů (40,9 miliardy korun). Celosvětové tržby v provozovnách otevřených nejméně jeden rok se pak za leden až březen nečekaně snížily o jedno procento, jak na zákazníky doléhá ekonomika nejistota.
Za důležitý milník v partnerství Ukrajiny a Spojených států označil ukrajinský ministr zahraničí 👨 Andrij Sybiha dohodu o vytvoření společného investičního fondu obnovy, která podle médií poskytne Američanům přístup k ukrajinským přírodním zdrojům. Dohodu ve středu podepsali představitelé obou zemí. 
Podpis dohody o minerálech mezi Spojenými státy a Ukrajinou je podle ministra zahraničí Jana Lipavského (nestr.) dalším důkazem, že Ukrajina je skutečně 👍 připravena na mírová jednání. Naopak Rusko se dál vykrucuje a nereaguje na americkou snahu válku ukončit, řekl Lipavský. 
Jihokorejský ústavní soud zrušil rozhodnutí nižšího soudu, které na konci března zbavilo opozičního lídra I Če-mjonga obvinění z porušení volebního zákona. Informuje o tom agentura Jonhap. Není tak jasné, zda se bude I Če-mjong v červnových volbách moct ucházet o prezidentský post.
EU plánuje příští týden sdílet se Spojenými státy 📜 dokument, který bude obsahovat návrhy k zahájení obchodních jednání s administrativou prezidenta Donalda Trumpa. Dokument navrhuje snížení obchodních a necelních překážek, posílení evropských investic v USA, spolupráci na globálních problémech, jako je řešení nadměrné kapacity čínské oceli, a nákup amerického zboží, jako je zkapalněný zemní plyn a technologie. 
Argentina odtajnila 📜 dokumenty, které ukazují, že země po druhé světové válce do značné míry pomáhala nacistům uniknout z Evropy. K on-line zpřístupnění stovek dokumentů svolil argentinský prezident Javier Milei. Mnohé z nich potvrzují, že vysoce postavení nacisté, jakým byl i doktor Josef Mengele, žili v Argentině bez problémů. 
Americká společnost Apple  porušila soudní příkaz, který jí nařizoval, aby ve svém obchodě s aplikacemi App Store umožňovala platby přes jiné poskytovatele. Uvedla to soudkyně Yvonne Gonzalezová Rogersová, své rozhodnutí postoupila státním zástupcům kvůli možnému trestnímu stíhání firmy, uvedla agentura Bloomberg. Apple musí přestat účtovat provize za nákupy mimo svůj obchod s aplikacemi.
Doporučujeme