Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Ženy se bojí rozchodu, protože se neuživí. Fondee chce pomáhat ženám v investiční gramotnosti

Fondee, zleva Pavlína Louženská, Laureen Holge a Eva Hlavsová
Tereza Zavadilová/Newstream
Tereza Zavadilová

Zakladatelka investiční platformy Fondee Eva Hlavsová a spol spouští sérii seminářů Finanční wellness pro ženy.

Padesát procent žen si myslí, že by se po rozchodu s partnerem neuživilo. 78 procent žen nemá žádnou finanční rezervu. A na důstojný důchod má plán jen 14 procent žen. Toto jsou výstupy průzkumu, který si nechala udělat investiční platforma Fondee. Výsledky motivovaly zakladatelku Evu Hlavsovou k programu Finanční wellness pro ženy. "Bude to série setkání s ženami i v jiných městech mimo Prahu, chceme si s ženami povídat o investování, chceme zjednodušit a zprostředkovat peníze všem, " uvedla Hlavsová. Podle ní je stále obrovský rozdíl, jak Češi přistupují k penězům zde a na Západě - tam si i mladí lidé už při nástupu do zaměstnání začínají spořit na penzi. 

Inflaci lze porazit jen investicemi. Ženy přitom naráží na stereotypy a časové limity

Nebát se a začít investovat. Klidně jen se stokorunami pravidelně ukládanými do fondů. Tak by měly začít investovat ženy podle zkušených investorek, které se zúčastnily konference „Ženy jako investorky: Jak ochránit své peníze“ pořádané byznysovým portálem newstream.cz. Jinak jim hrozí velké problémy zejména v pokročilejším věku, kdy jim státní penze nedokáže pokrýt i běžné výlohy. 

Přečíst článek

Podle Pavlíny Louženské, která se na projektu wellness také podílí, jsou investice pro ženy dosud tabu. Právě proto řada žen neodejde ani z nefunkčního vztahu, protože se bojí, že si samy s penězi neporadí. Laureen Holge, COO ve Fondee říká, že jen 16 procent žen aktivně řeší peníze. 

Laureen Holge, Fondee Tereza Zavadilová/Newstream

Kořeny toho, proč mají ženy nízkou investiční i finanční gramotnost, jsou historické i psychologické.  Ženám v komunikaci o penězích brání ostych, zvyklosti z výchovy, oddělené rozpočty v domácnosti a malý přehled o rozpočtu. Speficikem je i to, že ženy narozdíl od mužů považují schopnost řešit peníze za odbornou znalost - 45 procent žen si myslí, že investování nerozumí a 82 procent má za to, že aby člověk mohl investovat, musí dobře rozumět trhům.  Dokonce 45 procent žen si mysl,í že aby člověk invetovat, musí mít povahu jako je Vlk z Wall Street, že investování je doména mužů a investice jsou jen pro bohaté. 

Co by tedy měly ženy u svých peněz řešit?  Je to 5 kroků:

získej přehled

zajisti si finanční polštář

začni plánovat své finance

investuj a dostaň se ke svým cílům

mluv o tom se svými kamarádkami

Ideální rozčlenění soukromého rozpočtu je pravidlo 50:30:20, tedy rozdělit peníze z padesáti procent na nutné náklady, třicet procent na další potřeby a dvacet procent do investic. Na důchod experti doporučují ukládat 10 až 15 procent příjmů, pokud člověk peníze aktivně a dlouhodobě investuje, odkládaná měsíční částka nutná k důstojnému stáří nemusí být tak vysoká. 

Ženy v byznyse

Pešková, Ferancová, Nerudová, Horská. Podívejte se, kdo jsou nejvlivnější ženy ve finančním světě

Přinášíme exkluzivně unikátní přehled 53 bankéřek, ekonomek, manažerek a dalších dlouhodobě vlivných žen sektoru financí v Česku. Podívejte se na ně v galerii #Finženy.

Přečíst článek

PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.

Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.

Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.

Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.

Související

Expertky varují: Češky čeká delší, ale chudší stáří. Změní na tom něco mladá generace?

Přečíst článek

Každá další generace je sebevědomější. Vzdělání a podpora vedou ženy k finanční nezávislosti, zaznělo na setkání Klubu žen

Přečíst článek

Andrea Olejárová z Mondelēz: Ženy musí převzít odpovědnost za své finance a investovat

Přečíst článek
Doporučujeme