Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Vánoce se blíží. I kamenné prodejny se musejí chovat jako e-shop, jinak zkrachují, tvrdí odborníci

Stanislav Šulc

Obchodníky čeká nejdůležitější sezona v roce – Vánoce. Kamenné prodejny budou natřískané k prasknutí, přesto skutečný nákup učiní jen zlomek návštěvníků. Jak jejich podíl zvýšit? Nejlépe službami podobnými těm z e-shopů, shodli se odborníci na retail, kteří vystoupili na konferenci Boost your business!, kterou pořádal byznysový portál newstream.cz. 

Reklama

„Možná si budete chvíli ťukat na čelo, ale tohle vám ještě nikdo neřekl: Pokud chcete v současné době zvýšit tržby, vsaďte na neloajální zákazníky,“ uvedl na konferenci Boost your business! Arjun Singh z poradenské společnosti Arthur D Little, který se zaměřuje na globální trendy v maloobchodě. „Zní to jako paradox, ale právě neloajální zákazníci nyní utrácejí a jsou ochotní zaplatit i více než vaši věrní klienti. Z těch už další peníze nedostanete,“ dodal Singh. 

Právě tento přístup je jednou z rad, které před nadcházející vánoční sezonou obchodníci dostali. Přitom právě český retail se v posledním roce dostává pod tlak. Podle dat Českého statistického úřadu se tržby v maloobchodu za srpen propadly meziročně o 8,8 procenta a tržby klesají s výjimkami již od jara. 

video

Digitalizace je nezbytností pro všechny obchodníky. Jinak je krize smete

Následující měsíce přinesou spoustu výzev pro všechny obchodníky. Na jedné straně je budou tížit rostoucí náklady na energie a mzdy, na straně druhé budou tlaky od zákazníků, kteří nebudou ochotni platit vyšší ceny za zboží a služby. Jak z toho ven? Jednu z možných odpovědí na to přinesla konference Boost your business!, kterou pořádal byznysový portál newstream.cz. Hlavní radou úspěšných podnikatelů je digitalizace. 

Přečíst článek

K meziročnímu poklesu tržeb v maloobchodě přispěl vývoj prodeje potravin i nepotravinářského zboží. Tržby těchto odvětví klesaly nepřetržitě již čtvrtý měsíc a v srpnu se pokles ještě prohloubil. Na snížení maloobchodních tržeb se podílel i nižší prodej pohonných hmot, avšak oproti předchozímu měsíci pokles zmírnil,“ říká Jana Gotvaldová, vedoucí oddělení statistiky obchodu, dopravy a služeb ČSÚ. 

Zaveďte služby e-shopů 

Výrazně pak propadají také tržby e-shopů, a to vůbec poprvé v historii. Je to ale zkreslené mimořádně vysokou srovnávací základnou loňského roku, kdy vrcholila pandemie covidu-19, byla zavřena řada obchodů a lidé nakupovali převážně přes internet. 

Prohlédněte si fotogalerii z konference Boost your business!:

Právě služby e-shopů přitom mohou být klíčovým ukazatelem, aby lidé nakonec nakoupili právě ve vašem obchodu,“ uvedl CEO Global Payments Igor Žganjer. „Běžné to je například při nákupu obuvi či oblečení. Pokud nemáte zákazníkovu velikost a nabídnete mu, že si ji může vyzvednou či vyzkoušet nejpozději druhý den, je vysoce pravděpodobné, že právě u vás nakoupí,“ dodal Žganjer.

video

Doba se změnila. Zákazníka je potřeba si hýčkat, shodují se experti napříč trhem

Maloobchod se v posledních několika letech mění v důsledku ekonomických i technologických změn a řady krizí. Mění se kvůli tomu podmínky fungování na trhu i chování spotřebitelů, a to natolik zásadně, že je třeba tomu přizpůsobit i nabídku služeb, jinak hrozí, že podnikatelé o své zákazníky přijdou. Shodli se na tom řečníci i diskutující na konferenci Boost your business, kterou pořádal server newstream.cz. Generálním partnerem akce byla společnost Global Payments.

Přečíst článek

Podle dat Global Payments uvedení těchto služeb zvyšuje tržby obchodníkům v průměru o pět až deset procent. „O dalších 12 až 18 procent pak vzrostly v průměru obchodníkům, kteří zavedli platbu kartou,“ prozradil Josef Kunčar z VISA. 

A potvrzuje to také spolumajitel a výkonný ředitel Klenotnictví JK Dušan Mynarčík, tedy člověk z velmi tradičního a na přímém prodeji postaveném byznysu. „On-line u nás nakupuje desetina zákazníků. Ale e-shop pro nás funguje jako výkladní skříň, klienti si zboží prohlédnou na webu, předvyberou a nákup uskuteční v našem showroomu. Online většinou nakupují zákazníci, kteří už s námi mají nějakou zkušenost,“ vysvětluje Mynarčík. 

Nevidomý masér Karel Giebisch

Nevidomý masér živnostníkem roku: Cesta k úspěchu? Touha a spousta testování

Karlu Giebischovi se podařilo navzdory hendikepu rozjet úspěšné podnikání. Na Olomoucku patří k nejvyhledávanějším masérům, což mu vyneslo i titul živnostníka roku 2020. „Být sám za sebe je náročnější, ale můžete vymýšlet a zkoušet nové možnosti, experimentovat,“ říká nevidomý masér Karel Giebisch, který se o své podnikatelské zkušenosti podělí 18. října na konferenci Boost your business! Tu spolupořádá server newstream.cz.

Přečíst článek

 

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme