Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

V Česku se letos zatím neprodalo ani 200 tisíc nových aut

Toyota Yaris a Aygo se vyrábí v Kolíně
Toyota ČR

Prodej nových aut v Česku vzrostl za 11 měsíců o 4,4 procenta 190 668 vozů. V samotném listopadu však meziročně klesl o 7,5 procenta na 16 174 aut. Nakupovaly hlavně firmy, na které připadá 76 procent prodaných vozidel. Uvedl to Svaz dovozců automobilů.

Reklama

První je značka Škoda s poklesem o skoro pět procent na 65 tisíc prodaných aut, následují Hyundai s 18,5 tisíci vozy, Volkswagen s prodejem necelými 16 tisíci vozy a dále Toyota a Kia. Nejprodávanějšími modely jsou Škoda Fabia a Škoda Octavia. Následuje Škoda Kamiq, Hyundai i30 a Škoda Karoq. V listopadu se za Škodu a Hyundai dostala na třetí místo Kia, čtvrtá je Toyota a pátý Volkswagen.

Roman Lesný

Exšéf Škody Transportation jde řídit finance do EFG

Tým společnosti Energy financial group, českého lídra v oblasti výroby biometanu, od listopadu posílil Roman Lesný, který nastoupil na pozici finančního ředitele. Lesný se dlouhodobě pohybuje zejména v sektorech dopravy, logistiky a strategického řízení firem, působil na mnoha manažerských postech v ČR a USA nebo jako poradce ministra dopravy. V EFG bude mít na starosti finanční strategii.

Přečíst článek

Z hlediska paliva vede benzin s podílem 68,3 procenta, podíl nafty klesl na 24,7 procenta. Registrace automobilů s alternativním pohonem jsou letos téměř dvojnásobné proti loňsku s celkem 25,5 tisíci prodanými vozy.

Podle generálního ředitele české Toyoty Martina Pelešky se v Evropě vyprodala většina skladových vozů a nové objednávky míří do výroby, což znamená v případě japonského výrobce čekací lhůty čtyři až osm měsíců, u některých značek však mohou přesáhnout jeden rok. Automobilky přitom začaly dohánět výpadky způsobené nedostatkem čipů a jedou naplno. „Za celý rok směřujeme k 20 tisícům objednávek, což je historické maximum a o sedm tisíc více, než byl náš původní předpoklad,“ uvedl Peleška.

Škoda Auto, ilustrační foto

Lukáš Kovanda: Kurzarbeit pro automobilky je chybou

Kurzarbeit pro automobilky je chybou, malý živnostník také na pomoc nedosáhne. Nedostatek čipů je zhmotněním byznysového rizika, ne zásahem vyšší moci jako pandemie.

Přečíst článek

Registrace lehkých užitkových automobilů zaznamenaly celkově nárůst o 13 procent na 17 274 vozů. První je značka Renault s 2 185 registrovanými vozy, následují Fiat a Ford. Prodej nákladních aut proti loňsku vzrostl o 18,3 procenta na 7,6 tisíce vozů. První je značka Mercedes-Benz, druhý MAN a třetí DAF.

Registrace autobusů jsou letos o čtvrtinu nižší než před rokem. Prodalo se 868 vozidel. V listopadu klesly meziročně o 65 procent. První je značka Iveco Bus s 328 registrovanými autobusy, následují SOR a Setra. Prodej motocyklů meziročně stoupl o šest procent na 21 tisíc strojů. První je značka Honda s 4 203 registrovanými motocykly, druhá skončila Yamaha a třetí CF Moto.

Stavba první evropské továrny automobilky Tesla nedaleko Berlína je v plné proudu.

První evropská fabrika Tesly by mohla začít vyrábět elektroauta ještě letos

Elon Musk, nejbohatší muž na světě a zakladatel automobilky Tesla, už brzy přestřihne slavnostní pásku u vstupu do zbrusu nové fabriky. První evropská továrna Tesly, která se staví nedaleko Berlína, by mohla začít vyrábět ještě letos. Prohlásil to braniborský ministr hospodářství Jörg Steinbach.

Přečíst článek

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme