Firma Mars koupí výrobce Pringles. Bude to její dosud největší akvizice
Americký výrobce cukrovinek a balených potravin Mars koupí zhruba za 36 miliard dolarů (přibližně 822 miliard korun) firmu Kellanova, která je mimo jiné výrobcem Pringles. Mars to oznámila ve středu odpoledne v tiskové zprávě. Dohoda je největší transakcí v odvětví balených potravin.
Mars nabízí za každou akcii firmy Kellanova 83,50 dolaru. V úterý akcie uzavřely na ceně 74,5 dolaru. Kellanova se loni oddělila od výrobce cereálií Kellogg. Vlastní také značky Pop-Tarts, Eggo a MorningStar Farms a některé cereálie a nudle.
Mars je rodinným podnikem a kromě cukrovinek a lehkého občerstvení prodává i potravinářské výrobky, jako je rýže Ben's Original. Má také významné podnikání v oblasti krmiv pro domácí zvířata.
Transakce je to pro Mars dosud největší. Překonává převzetí firmy Wrigley v roce 2008 za 23 miliard dolarů.
V odvětví balených potravin se v poslední době uskutečnila řada transakcí. Firmy se snaží zvýšit svůj rozsah, aby zvládly dopady růstu cen a zájmu o léky na hubnutí, který snižuje poptávku.
Ceny potravin v Česku by podle prezidenta Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR Tomáše Prouzy mohly být nižší. Překážkou pro zlevnění je ale dominantní postavení některých výrobců na českém trhu a vytváření umělých obchodních bariér v Evropské unii (EU).Prouza: Potraviny by mohly být levnější, brání tomu mimo jiné dominantní výrobci
Money
Dánský pivovar Carlsberg se dohodl na převzetí britského výrobce nealkoholických nápojů Britvic, zaplatí za něj zhruba 3,3 miliardy liber, tedy téměř 100 miliard korun. Společnost Britvic návrh na převzetí přijala, až když Carlsberg svou nabídku zvýšil. Akvizice je součástí snahy společnosti Carlsberg o diverzifikaci aktivit.Pivovar Carlsberg kupuje za miliardy britského výrobce nealko nápojů Britvic
Zprávy z firem
V horku a při zvýšené sportovní aktivitě biohackeři rádi spoléhají na kokosovou vodu. Ta umí tělu dodat potřebné minerály.Biohacking: Osvěžení ve vedrech? Voda nemusí být to nej
Enjoy
Magazín newstream CLUB
Hlavním tématem letního čísla magazínu Newstream CLUB je Česko-Slovensko, s podtitulem Dvě země, jeden trh.
V rozhovoru se představuje Karel Vágner, marketér a podnikatel v řadě úspěšných projektů, známý také spoluprací s manželkou a úspěšnou modelkou Simonou Krainovou.
Další osobnosti jako Igor Rattaj se zamýšlejí nad rozdíly mezi podnikáním v Česku a na Slovensku. O umělé inteligenci hovoří česko-slovenská investorka Andrea Ferancová Bartoňová, o veřejnosti a kultuře slovenský bestsellerista Jozef Karika. Uznávaný chef Marcel Ihnačák prozrazuje, která z obou kuchyní je „lepší“. Marketér Milan Šemelák s klientem Williamem Rudolfem Lobkowiczem mluví o tom, jak přetvořit odkaz šlechtického rodu do moderní doby.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.