Sandbergová výhodně prodávala akcie Facebooku. Přišla si tím na 1,7 miliardy dolarů
Odcházející provozní ředitelka Mety (dříve Facebook) Sheryl Sandbergová si během své kariéry ve firmě přišla z prodeje zaměstnaneckých akcií na 1,7 miliardy dolarů (39 miliard korun). Zásadně prodávala, když byly ceny nahoře, píše CNBC.
Sandbergová tento týden na svém facebookovém účtu oznámila, že po 14 letech končí ve funkci provozní ředitelky společnosti Meta. Zůstane už jen jako členka boardu.
Podle insiderů se o jejím odchodu spekulovalo již delší dobu. Agentura Bloomberg uvedla s odkazem na bývalého zaměstnance, že o jejím odchodu se šuškalo již minimálně od roku 2011.
Raritní miliardářka
Podle Forbesu se majetek Sandbergové odhaduje na 1,6 miliardy dolarů, což z ní dělá druhou nejbohatší ženu z technologických společností po Meg Whitmanové. Whitmanová dříve zastávala nejvyšší funkci v Hewlett Packard Enterprise a podle Forbesu má majetek za 3,2 miliardy dolarů.
Provozní ředitelka firmy Meta Platforms (dříve Facebook) Sheryl Sandbergová po 14 letech skončí ve funkci. Dvaapadesátiletá Sandbergová to oznámila na svém facebookovém účtu. Formálně z funkce odstoupí na podzim, měla by však zůstat ve správní radě firmy Meta, která je mateřskou firmou také Instagramu a WhatsAppu.
Zuckerbergova pravá ruka Sheryl Sandbergová končí ve funkci provozní ředitelky Facebooku
Leaders
Sandbergová se stala miliardářkou, aniž by kdy zastávala funkci generální ředitelky či zakladatelky. A zatímco mnoho manažerů v rostoucích technologických firmách tíhne k držení svých akcií jako projev důvěry ve svého zaměstnavatele, Sandbergová byla agresivním a vytrvalým prodejcem akcií Facebooku (nyní Meta).
Za posledních deset let Sandbergová prodala přes 75 procent svých akcií. Podle analytické firmy VerityData prodala celkem přes 22 milionů akcií za více než 1,7 miliardy dolarů. Podle jiné analytické společnosti, Smart Insider, by její výnos mohl být až 1,9 miliardy dolarů.
„Její prodeje za poslední desetiletí z ní dělají jednu z největších zasvěcených prodejců v jakékoli americké společnosti,“ uvedl pro CNBC Ben Silverman, ředitel výzkumu ve VerityData.
Sandbergová se během poslední dekády akcií zbavovala v širokém rozmezí cen, ale vždy když šly ceny akcií Facebooku nahoru. Cena akcií byla Facebooku byla při vstupu společnosti na burzu v roce 2012 zhruba 38 dolarů za kus, svého vrcholu dosáhla loni v září nad 382 dolarů za akcii.
Zálibu v superjachtách nepěstuje
Podle VerityData dosáhla během let Sandbergová průměrné prodejní ceny akcií na hodnotě 79,10 dolaru a poslední zaznamenaný prodej proběhl v říjnu 2019.
Navzdory svému statusu miliardářky Sandbergové si nevypěstovala zálibu v jachtách, soukromých tryskáčích a domech na pláži, ve kterých se běžně vyžívají technologičtí magnáti, informuje CNBC.
Podle zpráv z médií se v roce 2013 přestěhovala do nově postaveného domu o rozloze 900 metrů čtverečních v Menlo Parku v Kalifornii, tedy blízko sídla Facebooku.
Facebook má nejen téměř tři miliardy uživatelů a tedy větších, či menších příznivců, ale i odpůrců. A to zřejmě v některých případech takových, že je třeba zakladatele a hlavní mozek sociální sítě pečlivě střežit. Náklady na jeho ochranu loni mnohonásobně převyšovaly podobné služby dalším nejbohatším lidem a nejmocnějším manažerům na světě, uvedla agentura Bloomberg.
Zuckerbergova ochranka stála desítky milionů dolarů, patnáctkrát více než Bezosova
Money
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.