Přichází Global Minds. Projekt oslavující zahraniční lídry působící v Česku

Deset z patnácti nejvýznamnějších firem v Česku má ve svém vedení zahraniční manažery a manažerky. Ať už jde o automobilky Škoda nebo Hyundai, energetický E.ON, petrochemický a rafinérský Orlen Unipetrol nebo maloobchodní Lidl, Penny či Kaufland, vliv zahraničních expertů na byznysové prostředí v tuzemsku je zásadní. Jejich neocenitelnou globální zkušenost mapuje nový projekt Global Minds, jehož mediálním partnerem je také Newstream.
Všeobecně užívaný anglický pojem Expat pochází z latinského expatriatus, což znamená „ten, kdo žije mimo otčinu“. Nová platforma Global Minds, za kterou stojí agentura Cover Story, se chce právě této skupině věnovat. „Sedm z prvních deseti firem zařazených v žebříčku 100 nejvýznamnějších, má ve svém vedení elitní zahraniční manažery a manažerky. Jejich erudice, zkušenosti a vliv jsou pro celou řadu z největších firem na trhu zásadní. Věříme, že nás mohou inspirovat nejen svým leadershipem a viděním světa, ale také kariérními cestami,“ přibližuje David Mařík, šéf obsahu agentury Cover Story.
Prostřednictvím rozhovorů, pravidelných přehledů a networkingových akcí představí Global Minds přínos expatů, kteří formují české byznysové prostředí. Výrazným mediálním výstupem bude podcastová série, která poběží od podzimu na portálu Newstream. Ta představí nejen anglicky hovořící expaty, ale také české a slovenské lídry s mezinárodní zkušeností.
Most napříč obory i kulturami
„Právě sdílením zkušeností, strategií vedení a pohledů na trh chceme podporovat dialog uvnitř byznysové komunity. Tato nová platforma slouží jako most pro výměnu znalostí, profesní propojení a kulturní porozumění, což přispívá k dynamičtější a propojenější ekonomice. Zároveň usnadňuje přímé propojení mezi zahraničními manažery působícími v Česku,“ říká Nikola Macková z Cover Story.
Viditelnou součástí projektu budou zejména dva přehledy „Expat Leaders in the Czech Republic“. První z nich se zaměří na generální ředitele a ředitelky, druhý pak na další klíčové členy představenstev a nejvyššího vedení. „Oba přehledy doplní také speciální inspirativní výběr českých manažerek a manažerů, kteří působí ve světě,“ doplňuje Michaela Stoklasová z Cover Story.
Moderátorka Eva Čerešňáková si zve do svého pořadu zajímavé hosty. Tentokrát pozvání přijal Jan Mühlfeit, který je důkazem toho, že úspěch není otázkou štěstí, ale správného nastavení mysli.
VIP Eva Talks: Klíč k úspěchu je v hlavě, a možná i v Excelu, říká Jan Mühlfeit
Enjoy
Za projektem stojí kromě agentury Cover Story jako jeden z iniciátorů také advokátní kancelář Dentons. Podpořily ho také zajišťovna VIG Re, Komerční banka, Orlen Unipetrol nebo Tesco. „Stali jsme se hlavním partnerem projektu Global Minds, protože věříme, že mezinárodní propojení a sdílení zkušeností jsou klíčem k inovacím i dlouhodobému růstu firmy,“ uvedl Jiří Stržínek, Co-Managing Partner Dentons Praha.
Projekt, který propojuje lídry napříč obory i kulturami, vnímá jako silný impuls pro byznysovou komunitu nejen v České republice, ale v celém regionu. „Podporujeme myšlenku otevřeného dialogu, vzájemného učení a strategického rozvoje, který přesahuje hranice jednotlivých trhů,“ dodal Ladislav Smejkal, Co-Managing partner Dentons Praha s tím, že projekt Global Minds spojuje hodnoty, které jsou i jím vedené kanceláři blízké – otevřenost, spolupráci a důraz na mezinárodní perspektivu.
Obdobně projekt vnímá i zajišťovna VIG Re. „Jako globálně působící firma s mezinárodním týmem, zahrnujícím přes 35 národností a s kancelářemi v Praze, Mnichově a Paříži, vnímáme projekt Global Minds jako významnou iniciativu, která podtrhuje důležitost mezinárodního prostředí a přínosu zahraničních manažerů pro českou ekonomiku, o jejichž expertíze a inovacích chceme aktivně šířit povědomí,“ zmínila Martina Lambert, Strategic Marketing & PR Manager z VIG Re zajišťovny.
Projektem Global Minds tak spolu s Cover Story navazuje VIG Re na loňskou podcastovou sérii Women Leaders Beyond Borders, která představila inspirativní příběhy žen – expatek. „Věříme, že zviditelnění těchto profesionálů je zásadní pro obohacení místního podnikatelského prostředí a pro inspiraci ostatním,“ dodala Martina Lambert.

Šest nejzkušenějších českých top manažerek se po třech letech příprav rozhodlo vyjít nyní na světlo s nově vzniklým spolkem Inspire & Impact Network, který má do roku 2030 výrazně zlepšit leadership a pracovní šance žen na českém pracovním trhu a současně tím i změnit Česko k lepšímu. Novinářům svůj koncept, který se naplno rozjede od ledna 2025, představila prezidentka spolku a dlouholetá vrcholná manažerka s praxí ve finančním, generálním a HR řízení velkých českých i nadnárodních firem Renata Mrázová.
Mrázová, Kijonková, le Moigne. Nejvlivnější ženy Česka chtějí zlepšit pracovní šance žen
Leaders
Renata Mrázová, zakladatelka Inspire&Impact Network, a její skupina vlivných žen chtějí řešit palčivá témata - jako zastoupení žen ve vrcholových pozicích, rovné platové podmínky či finanční gramotnost žen.
České podnikatelky a manažerky chtějí změnu. Založily proto vlivovou síť
Filantropie
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.