Reklama

Totální sázka na elektromobilitu je cesta do pekla, míní šéf BMW Zipse

BMW - ilustrační foto
Pixabay
 ČTK

Šéf německého koncernu je dlouhodobý kritik elektromobility. Poukazuje na mezery v instrastruktuře dobíjecích stanic a také na omezených zdrojích surovin pro baterie. Podle Olivera Zipseho tak neúměrně roste vliv Číny.

Reklama

Šéf německého výrobce vozů BMW Oliver Zipse varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu. Automobilky podle něj tlačí do přílišné závislosti na několika málo zemích, především na Číně. Trh pro automobily se spalovacím motorem tu přitom stále je, řekl podle agentury Reuters.

„Když se podíváte na vycházející technologie, na tlak na elektromobily, musíme si dát pozor, protože zároveň zvyšujete závislost na velmi malém počtu zemí,“ řekl Zipse u kulatého stolu v New Yorku a zdůraznil, že dodávky surovin pro výrobu baterií ovládla převážně Čína.

>>>>VŠE O ELEKTROMOBILITĚ ČTĚTE ZDE<<<<

„Pokud si někdo z nějakého důvodu nemůže koupit elektromobil, ale potřebuje auto, navrhli byste mu, aby raději navždycky jezdil ve svém starém autě? Pokud vy už nebudete prodávat spalovací motory, udělá to někdo jiný,“ řekl Zipse.

VinFast

Americká burza přivítá dalšího vyzyvatele Tesly. Je z Vietnamu

Tesla se dnes chystá oficiálně otevřít svoji texaskou továrnu, která je druhým závodem automobilky ve Spojených státech. Její menší rival, vietnamská VinFast, si pro svou první fabriku v USA vybrala Severní Karolínu. Ale ještě než začne stavět, chystá vstup na americkou burzu.

Přečíst článek

Šéf BMW dlouho bojuje proti kompletnímu zákazu vozů na spalovací motor. Nabídka vozů se spalovacími motory s nižší spotřebou paliva je podle něj klíčová jak z hlediska zisku, tak z hlediska životního prostředí. Zipse při tom argumentuje mezerami v dobíjecí infrastruktuře a vysokou cenou elektrických vozidel.

Reklama

A pro zachování vozů se spalovacími motory hovoří i růst cen energií a materiálů. „Teď máme vrchol, možná nezůstanou na vrcholu, ale nevrátí se k dřívějším cenám,“ domnívá se Zipse.

Daimler, ilustrační foto

Navzdory čipové krizi si loni automobilky sáhly na rekordní zisky. Vyplatilo se jim zaměřit na luxusní auta a nezlevňovat

Přední světové automobilky v loňském roce prudce zvýšily své zisky, a to navzdory negativním dopadům nedostatku čipů a dalších součástek na jejich výrobní aktivity. Souhrnný provozní zisk 16 největších světových automobilových koncernů zvýšil o 168 procent na 134 miliard eur (zhruba 3,3 bilionu korun).

Přečíst článek

Škoda Enyaq IV

Stanislav Šulc: Škodovka není luxusní auto. Těm se na rozdíl od ní loni dařilo

Konec roku přinesl celou řadu statistik. K těm nejzajímavějším patří odbyt aut. Zatímco německé vozy včetně škodovek doplatily na "čipovou krizi", segmentu luxusních vozů se nevídaně dařilo.

Přečíst článek

Reklama

Související

Škoda Enyaq IV

Stanislav Šulc: Škodovka není luxusní auto. Těm se na rozdíl od ní loni dařilo

Přečíst článek
Reklama
Reklama
Doporučujeme