Držíme první příčky v oblasti digitalizace, říká Kravčenko z Raiffeisenbank

Manažer digitální strategie pro korporátní klienty Raiffeisenbank Jaroslav Kravčenko vysvětluje, proč se při vývoji nových digitálních produktů nechávají inspirovat právě svými klienty a popisuje, v jakých oblastech banka firmám ulehčuje život právě díky digitalizaci procesů
Jak byste jednoduše popsal růst digitálního korporátního bankovnictví Raiffeisenbank za poslední rok?
V čerpání úvěrových produktů digitálním způsobem jsme u segmentu malých a středních firem skoro na 100 procentech. V praxi to znamená, že poradce nemusí s klientem vyplňovat papírové podklady k čerpání, fyzicky podepisovat, skenovat a posílat do banky. Klient si vše jednoduše vyplní a odešle přes internetové bankovnictví a podepíše jednoduše RB klíčem kdykoliv a odkudkoliv. Podobně jsme na tom i u otevření dalšího účtu, další měnové složky nebo změny dispozičních práv. V porovnání s ostatními bankami ve skupině držíme vždy první příčky.
Jakým způsobem zapojujete klienty do vývoje digitálních produktů?
Měsíčně jim dáváme možnost se vyjádřit o jejich spokojenosti. Hodnotí jako ve škole a uvádějí vlastní konkrétní nápady na zlepšení. Těch dostáváme velké množství. Potom se interně díváme na to, co klienty nejvíce trápí, a zveme je na modelace možného řešení. Využíváme Service Design, což je specifický přístup k navrhování služeb nebo produktů s důrazem na maximalizaci klientského zážitku, ale i potom jsme s klientem v kontaktu a testujeme jednotlivé fáze až do finálního produktu.
Jaký je aktuální stav rozvoje API v Raiffeisenbank? Jak roste počet klientů, kteří API služby využívají, a jaký vidíte potenciál pro další růst v této oblasti?
Rozvoj Premium API je jedna z našich priorit v korporátním segmentu. Podporuje to i fakt, že mnoho poskytovatelů účetních systémů již naše API služby do svého řešení integrovalo. Tím se staly pro klienta snadno dosažitelné. Klienti si čím dál více uvědomují efektivitu práce a úspory s tím spojené. Například od ledna tohoto roku jsme počet aktivních propojovacích certifikátů v oblasti malých a středních firem zvýšili o 60 procent. Je to oblast, kde je velký potenciál a dává nám smysl do ní investovat.
S rostoucí digitalizací se zvyšuje důraz na kybernetickou bezpečnost. Jakým způsobem Raiffeisenbank zajišťuje bezpečnost svých digitálních platforem pro korporátní klienty?
Oblast zabezpečení máme naštěstí zvládnutou velmi dobře a snažíme se i jako banka vychovávat klienty k zodpovědnému chování. Klienty rovněž edukujeme nereagovat na SMS nebo e-maily s výzvami k zaplacení nebo prosbou o pomoc. Je lepší takové zprávy ignorovat, případně ověřovat.
Jaké nové technologie, služby nebo inovace plánuje Raiffeisenbank zavést v rámci digitálního korporátního bankovnictví?
U Premium API plánujeme rozšíření palety služeb, které budou na míru i pro velké klienty. Testujeme spolupráci se start-upem Digitoo a pomáháme klientům digitalizovat účetnictví. Testujeme s nimi návrhy nového designu internetového bankovnictví, aby pro ně bylo maximálně ergonomické, a mnoho dalších inovací. Výhodou je, že od nápadu až po realizaci nás doprovází klient, takže umíme dodávat vylepšení přesně podle jeho přání.
JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.
Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?
Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.
Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.
A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.
Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v červnu.