Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Držíme první příčky v oblasti digitalizace, říká Kravčenko z Raiffeisenbank

Jaroslav Kravčenko
Raiffeisenbank
Newstream & Partner

Manažer digitální strategie pro korporátní klienty Raiffeisenbank Jaroslav Kravčenko vysvětluje, proč se při vývoji nových digitálních produktů nechávají inspirovat právě svými klienty a popisuje, v jakých oblastech banka firmám ulehčuje život právě díky digitalizaci procesů

Jak byste jednoduše popsal růst digitálního korporátního bankovnictví Raiffeisenbank za poslední rok?

V čerpání úvěrových produktů digitálním způsobem jsme u segmentu malých a středních firem skoro na 100 procentech. V praxi to znamená, že poradce nemusí s klientem vyplňovat papírové podklady k čerpání, fyzicky podepisovat, skenovat a posílat do banky. Klient si vše jednoduše vyplní a odešle přes internetové bankovnictví a podepíše jednoduše RB klíčem kdykoliv a odkudkoliv. Podobně jsme na tom i u otevření dalšího účtu, další měnové složky nebo změny dispozičních práv. V porovnání s ostatními bankami ve skupině držíme vždy první příčky.

Jakým způsobem zapojujete klienty do vývoje digitálních produktů?

Měsíčně jim dáváme možnost se vyjádřit o jejich spokojenosti. Hodnotí jako ve škole a uvádějí vlastní konkrétní nápady na zlepšení. Těch dostáváme velké množství. Potom se interně díváme na to, co klienty nejvíce trápí, a zveme je na modelace možného řešení. Využíváme Service Design, což je specifický přístup k navrhování služeb nebo produktů s důrazem na maximalizaci klientského zážitku, ale i potom jsme s klientem v kontaktu a testujeme jednotlivé fáze až do finálního produktu.

Jaký je aktuální stav rozvoje API v Raiffeisenbank? Jak roste počet klientů, kteří API služby využívají, a jaký vidíte potenciál pro další růst v této oblasti?

Rozvoj Premium API je jedna z našich priorit v korporátním segmentu. Podporuje to i fakt, že mnoho poskytovatelů účetních systémů již naše API služby do svého řešení integrovalo. Tím se staly pro klienta snadno dosažitelné. Klienti si čím dál více uvědomují efektivitu práce a úspory s tím spojené. Například od ledna tohoto roku jsme počet aktivních propojovacích certifikátů v oblasti malých a středních firem zvýšili o 60 procent. Je to oblast, kde je velký potenciál a dává nám smysl do ní investovat.

S rostoucí digitalizací se zvyšuje důraz na kybernetickou bezpečnost. Jakým způsobem Raiffeisenbank zajišťuje bezpečnost svých digitálních platforem pro korporátní klienty?

Oblast zabezpečení máme naštěstí zvládnutou velmi dobře a snažíme se i jako banka vychovávat klienty k zodpovědnému chování. Klienty rovněž edukujeme nereagovat na SMS nebo e-maily s výzvami k zaplacení nebo prosbou o pomoc. Je lepší takové zprávy ignorovat, případně ověřovat.

Jaké nové technologie, služby nebo inovace plánuje Raiffeisenbank zavést v rámci digitálního korporátního bankovnictví?

U Premium API plánujeme rozšíření palety služeb, které budou na míru i pro velké klienty. Testujeme spolupráci se start-upem Digitoo a pomáháme klientům digitalizovat účetnictví. Testujeme s nimi návrhy nového designu internetového bankovnictví, aby pro ně bylo maximálně ergonomické, a mnoho dalších inovací. Výhodou je, že od nápadu až po realizaci nás doprovází klient, takže umíme dodávat vylepšení přesně podle jeho přání.

ZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Myslet na budoucnost. To je hlavní téma zimního vydání magazínu Newstream CLUB. Hvězdou magazínu je Rony Plesl, který v rozhovoru poodkrývá velké plány pro další roky, které chce strávit v novém ateliéru za Prahou. Dále si můžete přečíst rozhovor s miliardářem a investorem Michalem Zahradníčkem, který před rokem otevřel fond Life BioCEEd a hledá skryté poklady ve vědeckých laboratořích.

Se svými vizemi budoucnosti se podělí i další výrazné figury českého veřejného dění včetně technologického evangelisty Petra Máry nebo ekonoma a filozofaTomáše Sedláčka

O zachování hodnot, tradic a budování odkazu hovoří Štěpán Laichter, který opravuje rodový dům na pražských Vinohradech od architekta Kotěry.

Čeští a slovenští dolaroví milionáři prožívají dobré časy. A to nikoli jen kvůli úspěchům v podnikání, ale také díky situaci na trzích, ukazuje nejnovější vydání Wealth Reportu, který ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd připravila J&T Banka. Výnosy z akcií se vůbec poprvé staly hlavním zdrojem příjmů, když překonaly i výnosy z podnikání. A co je neméně podstatné: většina respondentů očekává, že dobře bude i nadále, třeba kvůli investicím do private equity. Kam dále tuzemští milionáři investují? I to zjistíte v novém vydání magazínu Newstream CLUB.

Desáté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo magazínu se můžete těšit opět na jaře.

Související

Doporučujeme