Reklama

Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

A zase ten Musk. Bílý dům ho tentokrát nařkl ze šíření antisemitismu a lží

Bílý dům obvinil Muska z šíření antisemitismu a lží kvůli příspěvku na X
ČTK
 ČTK

Bílý dům obvinil amerického miliardáře Elona Muska, že v jednom z příspěvků na své sociální síti X šíří antisemitismus a nenávist. Agentura AP zároveň napsala, že se ze sítě stahují inzerenti v obavách, že se jejich reklamy objeví po boku pronacistického obsahu a nenávistných projevů obecně.

Reklama

Musk ve středu reagoval na příspěvek, podle kterého Židé podporují „nenávist vůči bělochům“. „Říkáš přesně pravdu,“ napsal k tomu podnikatel.

„Je kdykoliv nepřijatelné opakovat ohavnou lež, která stojí za nejsmrtelnějším aktem antisemitismu v americké historii, natož měsíc po nejtragičtějším dni pro židovský národ od holokaustu,“ uvedl mluvčí Bílého domu Andrew Bates. Odkázal se při tom na konspirační teorii rozšířenou mezi neonacisty, podle které mají Židé tajný plán na podporu nelegální imigrace do západních zemí s cílem podrýt autoritu tamní bílé většiny.

Zatraceně levná Tesla bude. Zatím se ale neví kdy

Tesla se pod tlakem čínských konkurentů nevzdává myšlenky vyrábět elektroauto, které by nebylo jen pro horních 10 tisíc. Lidový elektromobil by mohl vyjít na v přepočtu 600 tisíc korun, což je třetina průměrné ceny, za níž jde nyní v Evropě pořídit auto na baterky.

Přečíst článek

Na tuto konspirační teorii se odkazoval mimo jiné Robert Bowers, pachatel útoku na pittsburskou synagogu z roku 2018. Střelba v synagoze Tree of Life, při níž přišlo o život 11 věřících a další utrpěli zranění, je označována za nejkrvavější antisemitský útok v dějinách Spojených států.

Platformu X, dříve známou jako Twitter, převzal Musk loni v říjnu. Za jeho působení se mimo jiné uvolnila pravidla pro psaní příspěvků, což podle kritiků se otevřelo cestu k nenávistným projevům nebo šíření nepravdivých informací. Síť se kvůli oslabenému moderování obsahu potýká s odchodem inzerentů.

Konec IBM na síti X

Technologický gigant IBM tento týden uvedl, že přestal inzerovat na X kvůli obavám, že se jeho reklamy objevují vedle materiálů oslavujících nacismus. Skupina Media Matters for America ve čtvrtek ve své zprávě uvedla, že u antisemitských materiálů byly na X umístěny také reklamy společností Apple nebo Comcast.

„IBM má nulovou toleranci vůči nenávistným projevům a diskriminaci. Okamžitě jsme pozastavili veškerou reklamu na X, zatímco budeme tuto nepřijatelnou situaci vyšetřovat,“ uvedla společnost v prohlášení.

Muskův chatbot Grok je vtipkující rebel. A má i další mouchy

Elon Musk na síti X zpřístupnil v testovacím režimu omezenému počtu uživatelů chatbota využívajícího umělou inteligenci (AI) nazvaného Grok. Informovala o tom agentura Bloomberg.

Přečíst článek

Evropská komise podle AP dnes nezávisle na tom uvedla, že pozastavuje svou reklamu na X i dalších sociálních sítích, částečně právě kvůli nárůstu nenávistných projevů souvisejících se současným konfliktem na Blízkém východě.

Spory a kontroverze na občanské i diplomatické rovině celosvětově vyvolala válka mezi Izraelem a palestinským radikálním hnutím Hamás, které 7. října z Pásma Gazy zaútočilo na izraelské území. Tento výpad si vyžádal na 1200 obětí, Izraelci v reakci zahájili masivní bombardování Pásma Gazy. Na tomto území od té doby podle tamních úřadů, které jsou pod kontrolou Hamásu, přišlo o život přes 12 tisíc lidí.

Magazín newstream CLUB

Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.

Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba. 

Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.

Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.

Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí. 

K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.

Související témata 

Nástupnictví

Miliardáři

Umění

Filantropie

Reklama

Související

Reklama
Reklama
Doporučujeme