Česká herní studia těžila z pandemie. Jejich obrat loni překročil pět miliard

Obrat tuzemských firem zabývajících se vývojem počítačových her loni vzrostl o 17 procent na 5,32 miliardy korun. Letos by měl stoupnout o další desetinu na 5,8 miliardy. Uvedli to zástupci Asociace českých herních vývojářů.
„Hernímu průmyslu se dařilo nejen kvůli pandemii, ale je to i důsledkem toho, že několik her dosáhlo světových úspěchů. Letos by se situace měla vrátit do normálu a odvětví poroste zhruba desetiprocentním tempem,” uvedl předseda asociace Pavel Barák. Na 44 procent studií neměla pandemie koronaviru žádný nebo neutrální vliv, 18 procent firem uvádí spíše pozitivní dopad a 38 procent uvedlo, že převládá spíš negativní vliv.
Loni čeští vývojáři vydali dohromady 58 her, z toho 16 bylo uvedeno ne zcela dokončených, tedy ve stádiu tzv. early acces, a vedle toho vyšlo 40 přídavků a rozšíření k již existujícím hrám. V přípravě je 182 herních titulů. Dvě třetiny firem se zaměřují na hry pro PC a konzole, přes 40 procent na mobilní hry. Nejúspěšnější tituly byly Beat Saber, Arma3, DayZ a American Truck Simulator.
V Česku působí 118 herních studií, z toho sedm vzniklo v minulém roce. Zaměstnávají dohromady 2074 pracovníků, což je meziroční nárůst o 18,5 procenta. Loni tak v oboru vzniklo 330 nových pracovních pozic. Okolo 73 procent studií zaměstnává do deseti lidí, velká studia nad 50 zaměstnanců tvoří sedm procent z celkového počtu. Okolo 53 procent firem působí v Praze a 24 procent v Brně. Každý třetí pracovník v herním průmyslu je cizinec.
Studia odhadují, že letos vytvoří 380 nových pracovních míst. Při nabírání lidí je největší problém obsadit pozici programátora, grafika, ilustrátora nebo herního designéra.
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.