Nový magazín právě vychází!

Objednávejte zde

Slavná první kabelka Birkin od Hermès půjde do dražby

Jane Birkinová se svou kabelkou
sothebysstyle
 ČTK

Velká černá kožená taška, která stála u zrodu jedné z nejslavnějších a nejdražších kabelek na světě, bude hlavním lákadlem dražby s názvem Módní ikony.

V Paříži jde 10. července do dražby první kabelka Birkin od luxusní značky Hermès. V roce 1984 byla navržena pro slavnou britskou herečku a zpěvačku žijící ve Francii Jane Birkinovou. Podle agentury AFP to oznámila aukční síň Sotheby's. Birkinová zemřela v roce 2023.

Tato velká černá kožená taška, která stála u zrodu jedné z nejslavnějších a nejdražších kabelek na světě, bude hlavním lákadlem dražby s názvem Módní ikony, uvedl aukční dům v prohlášení. Bude veřejně vystavena v Sotheby's v New Yorku od 6. do 12. června a poté bude od 3. do 9. července k vidění v pařížských prostorách aukčního domu.

Tento historický, ručně vyrobený prototyp s vyrytými iniciálami J. B. má řadu charakteristických rysů, které jej činí jedinečným, včetně jeho velikosti, uzavřených kovových kroužků, neodnímatelného ramenního popruhu a integrovaných kleštiček na nehty.

Kabelka „birkinka“ sothebysstyle

Módní ikona a slavná britská herečka a zpěvačka Birkinová si zakládala na praktičnosti. Během letu z Paříže do Londýna si kdysi Birkinová postěžovala svému spolucestujícímu, že nemůže sehnat kabelku, která by jí jako mladé matce vyhovovala.

Tím spolucestujícím nebyl nikdo jiný než Jean-Louis Dumas, tehdejší manažer společnosti Hermès. V roce 1984 se zrodila taška s vyhrazeným prostorem pro kojenecké láhve, která nesla jméno Birkin.

Po 40 letech se tato kožená kabelka stala symbolickým výrobkem tohoto sedláře a koželuha. Vyrábí se ve velmi malém množství a tím si pěstuje image exkluzivity. Ceny se mohou značně lišit, od několika tisíc eur za nejjednodušší modely až po několik set tisíc eur za ty nejluxusnější.

Vedle tašky Birkin budou v červencové aukci také ikonické kousky z přehlídkových mol návrhářů, jako jsou Christian Dior, John Galliano, Thierry Mugler a Alexander McQueen. Přihazování začíná online 26. června a končí 10. července.

Birkin kabelky

Na neklidném trhu s luxusem září neohrožené Birkinky

Výrobce ikonických kabelek Birkin, francouzský luxusní módní dům Hermès, je tak trochu izolován od poklesu odvětví. Vyplácí se mu sázka na exkluzivitu, kdy zájem o produkty firmy je podporován jejich nedostatkem.

Přečíst článek

Ikonické Birkinky zdraží. Zákazníkům to ale nevadí

Vyrábí kabelky v ceně bytu. A o zákazníky nemá nouzi. Francouzský módní dům Hermés výrazně zvýšil tržby. A oznámil, že zdraží. Zaměstnancům ale vyplatí štědrý bonus.

Přečíst článek

JARNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ

Porazit všechny a stát se jedničkou. Na českém trhu se to podařilo spoustě hráčům. Co když se ale pokusí prosadit na evropském, asijském, americkém, nebo dokonce globálním trhu? Pak začínají podnikatelé i firmy narážet na celou řadu problémů. Přesto řada z nich uspěla.

Zakladatel Lasvitu Leon Jakimič, zakladatel Unicorn Attacks Vít Šubert, majitel Mattoni 1873 Alessandro Pasquale či zakladatel a CEO globální platformy FTMO Otakar Šuffner. To je část hvězd jarního vydání magazínu Newstream CLUB, jehož hlavním tématem je GLOBÁLNÍ ÚSPĚCH. Jak ho dosáhnout z Česka? A lze se prosadit na celosvětovém kolbišti v éře, kdy druhé místo téměř vždy znamená prohru?

Magazín se dále věnuje velkým finančním skupinám, které svět dobývají investicemi. Zvláštní kapitolou pak je Německo, které pro tuzemské podnikatele i finančníky velmi často představuje první velkou zkoušku nebo příslovečnou bránu do světa. A platí to i ve chvíli, kdy se německá ekonomika potýká s celou řadou strukturálních problémů.

Podíváme se na největší investice, které čeští hráči v posledních letech učinili a které představují historicky největší akvizice českého kapitálu v zahraničí.

A hudební promotér David Gaydečka čtenáře pozve do tajemného Doupěte, které je úplně novým typem hudebního klubu, v němž vystupují hvězdy, které zná celý svět.

Sedmé vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.

Na další číslo se můžete těšit již v červnu.

Související

Vlastník Gucci opět s nepříznivými výsledky: Naznačil další těžký rok pro luxusní sektor

Přečíst článek
Doporučujeme