Slavná první kabelka Birkin od Hermès půjde do dražby
Velká černá kožená taška, která stála u zrodu jedné z nejslavnějších a nejdražších kabelek na světě, bude hlavním lákadlem dražby s názvem Módní ikony.
V Paříži jde 10. července do dražby první kabelka Birkin od luxusní značky Hermès. V roce 1984 byla navržena pro slavnou britskou herečku a zpěvačku žijící ve Francii Jane Birkinovou. Podle agentury AFP to oznámila aukční síň Sotheby's. Birkinová zemřela v roce 2023.
Tato velká černá kožená taška, která stála u zrodu jedné z nejslavnějších a nejdražších kabelek na světě, bude hlavním lákadlem dražby s názvem Módní ikony, uvedl aukční dům v prohlášení. Bude veřejně vystavena v Sotheby's v New Yorku od 6. do 12. června a poté bude od 3. do 9. července k vidění v pařížských prostorách aukčního domu.
Tento historický, ručně vyrobený prototyp s vyrytými iniciálami J. B. má řadu charakteristických rysů, které jej činí jedinečným, včetně jeho velikosti, uzavřených kovových kroužků, neodnímatelného ramenního popruhu a integrovaných kleštiček na nehty.
Módní ikona a slavná britská herečka a zpěvačka Birkinová si zakládala na praktičnosti. Během letu z Paříže do Londýna si kdysi Birkinová postěžovala svému spolucestujícímu, že nemůže sehnat kabelku, která by jí jako mladé matce vyhovovala.
Tím spolucestujícím nebyl nikdo jiný než Jean-Louis Dumas, tehdejší manažer společnosti Hermès. V roce 1984 se zrodila taška s vyhrazeným prostorem pro kojenecké láhve, která nesla jméno Birkin.
Po 40 letech se tato kožená kabelka stala symbolickým výrobkem tohoto sedláře a koželuha. Vyrábí se ve velmi malém množství a tím si pěstuje image exkluzivity. Ceny se mohou značně lišit, od několika tisíc eur za nejjednodušší modely až po několik set tisíc eur za ty nejluxusnější.
Vedle tašky Birkin budou v červencové aukci také ikonické kousky z přehlídkových mol návrhářů, jako jsou Christian Dior, John Galliano, Thierry Mugler a Alexander McQueen. Přihazování začíná online 26. června a končí 10. července.
Výrobce ikonických kabelek Birkin, francouzský luxusní módní dům Hermès, je tak trochu izolován od poklesu odvětví. Vyplácí se mu sázka na exkluzivitu, kdy zájem o produkty firmy je podporován jejich nedostatkem.
Na neklidném trhu s luxusem září neohrožené Birkinky
Zprávy z firem
Vyrábí kabelky v ceně bytu. A o zákazníky nemá nouzi. Francouzský módní dům Hermés výrazně zvýšil tržby. A oznámil, že zdraží. Zaměstnancům ale vyplatí štědrý bonus.
Ikonické Birkinky zdraží. Zákazníkům to ale nevadí
Zprávy z firem
PODZIMNÍ NEWSTREAM CLUB PRÁVĚ VYCHÁZÍ
Hlavním tématem podzimního čísla magazínu Newstream Club je Sázka na Česko. Česko je totiž země s ohromným potenciálem. To je jedna ze spojovacích myšlenek vlivných českých podnikatelů. A ten potenciál je zejména v lidech. Jak ale tento potenciál vzít a přetočit jej ve skutečnou hodnotu, na které lze následně stavět růst? Právě o těchto otázkách jsme mluvili s několika výraznými figurami českého, slovenského, ale i světového byznysu.
Velmi aktivní, a přitom neotřelý způsob ukazuje galeristka Olga Trčková, která v centru Prahy vybudovala úspěšnou komerční galerii DSC Gallery. O tom, jak může Česko, či potažmo Česko a Slovensko uspět na globální scéně, pak vědí své miliardáři Vlastislav Bříza a Dalibor Cicman. První dokázal tradiční značku Koh-i-noor dostat do celého světa, druhý se svým e-commerce projektem GymBeam svět postupně dobývá.
Kromě rozhovorů s klíčovými osobnostmi trhu se v magazínu dozvíte také prognózu vývoje na pražské burze, proč se v Kuchyni na Pražském hradě nesmaží smažák nebo jak to vlastně mají Češi se svými chalupami.
Deváté vydání čtvrtletníku Newstream CLUB je v prodeji na stáncích i v online distribuci Send, kde je možné titul také předplatit. Digitální verzi magazínu lze zakoupit přímo na webu newstream.cz.
Na další číslo se můžete těšit již v prosinci.