První tuňák letošní sezony vynesl v japonské aukci přes šest milionů. Nejvíce za tři roky
Obří tuňák o váze 212 kilogramů byl vydražen za 275 tisíc dolarů (asi 6,2 milionu korun) při slavnostním prvním prodeji nového roku na tokijském rybím trhu Toyosu. Je to na úvod sezony nejvíce za čtyři roky, což signalizuje, že spotřebitelé se vracejí utrácet v restauracích a barech, napsala agentura Bloomberg.
Tuňák obecný o hmotnosti 212 kilogramů byl uloven u města Oma v severní prefektuře Aomori. S cenou 1300 dolarů (téměř 30 tisíc korun) za kilogram to byla podle zástupců trhu v Toyosu více než dvojnásobek hodnoty prvního prodeje v předchozím roce. Tuňáci obecní z Omy jsou díky své vysoké hodnotě známí jako „černé diamanty“.
Pražské Manifesto zaujalo porotu mezinárodní soutěže MAPIC a z Cannes si odváží prestižní ocenění nejlepšího nového gastro konceptu na světě.Nejlepší gastro na světě. Pražské Manifesto získalo prestižní realitní ocenění v Cannes
Reality
Rybu koupil velkoobchodník s mořskými plody Yamayuki, který se spojil s provozovatelem sushi řetězce Onodera Group oceněným michelinskou hvězdou, aby vyhrál aukci již třetí rok v řadě. Vítězný tuňák bude nakrájen a podáván v restauraci Onodera v nákupní čtvrti tokijské Omotesando ještě dnes večer.
Rekordní cena je desetkrát vyšší
Výsledek by mohl signalizovat, že v Japonsku probíhá postpandemické zotavení, protože se lidé vracejí do restaurací a barů. Letošní cena však stále zdaleka nedosahuje rekordu 333,6 milionu jenů (tehdy téměř 69 milionů korun), který v roce 2019 stanovil majitel řetězce sushi Kiyoshi Kimura.
Ceny na prvních aukcích v Japonsku, které zahrnují vše od mořských plodů po ovoce, jsou obvykle vyšší než obvykle, protože dražitelé se snaží využít příležitosti k oslavě nového roku a propagovat své značky.
Dubajská aerolinka Emirates vypálila rybník konkurenci. Na několik let dopředu si koupila exkluzivní práva na servírování několika nejznámějších značek šampaňského.Luxus se vším všudy. Emirates koupily exkluzivitu na šampaňské Dom Pérignon
Zprávy z firem
Magazín newstream CLUB
Jak vytvářet odkaz pro příští generace? Odpovědi z byznysového světa, ale i od výrazných osobností společenského života nabízí třetí číslo magazínu newstream CLUB, který právě vychází.
Na obálce byznysově - lifestylového čtvrtletníku je František Kinský, legendární šlechtic, který vypráví, jak se v jejich rodě dědí nikoli majetek, ale zodpovědnost a služba.
Hvězdami jarního čísla jsou dále mimo jiné Silke Horáková (Albatros), Luděk Sekyra (Sekyra Group), Zbyněk Frolík (Linet) nebo architekt Václav Aulický či umělec Milan Knížák.
Magazín se věnuje tématům dlouhodobých investic, předávání majetku v rámci rodinných klanů, tradičním českým značkám či tomu, jak developeři společně s architekty mění tvář měst na dlouhá staletí.
Magazín přináší inspirativní čtení, které má čtenáře motivovat k tomu, aby zkusili i ve své profesi či hobby vytvářet věci s trvalejší vizí.
K dostání je v síti PNS i online. Nově také v elektronické podobě v našem e-shopu.